To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - plyny a wymiana

RECHA - 18-06-2009, 03:14
Temat postu: plyny a wymiana
Witam chcialbym u siebie wymienic plyn hamulcowy(ferodo DOT4 1litr), plyn wspomagania sprzegla (ferodo DOT4 0.5 litra), i plyn wspomagania kierownicy (Mobil ATF 220 Dextron II). Mam dojscie do kanalu i co najwazniejsze checi. Moglby mi ktos po krotce przedstawic w misku jak to sie odbywa ?
Miroslaw1305 - 21-06-2009, 21:39

Recha- jeśli nie masz pojęcia w tej materji to nie zabieraj się za wymianę płynu hamulcowego ,i płynów ,które chcesz wymienić .Nieprawidłowa wymiana płynu hamulcowego grozi zapowietrzeniem układu ,a w konsekwencji braku hamowania podczas jazdy .Z każdego układu trzeba spuścić płyn a potem napełnić, pamiętając o odpowietrzeniu .Układ hamulcowy odpowietrzamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej do najbliższego po przez zaworki przy cylinderkach.Uwaga mogą być zapieczone .Po przelaniu całego układu czynność powinniśmy powtórzyć.Co do płynu wspomagania sprzęgła nie robiłem więc się nie wypowiadam.
Poprzednia podpowiedż w tej materji nie powinna była się zdażyć :oops: :oops: :oops:
Wycofuję ją aby nie świecić złym przykładem .

tomusn - 21-06-2009, 21:54

dziękuję, jesteś Master!
dałbym Ci [pomógł], ale to już w gestii założyciela tematu,
którego to założyciela odsyłam do działu FAQ, gdzie możesz znaleźć interesujący Cię instruktaż w postaci Serviece Manuala

Marcin-Krak - 21-06-2009, 23:46

W uzupełnieniu tego co napisał Miroslaw1305, mechanik za wymianę nie powinien chcieć nie wiadomo ile, a Ty będziesz miał okazję zobaczyć co i jak się robi ;)
Inną opcją jest umówić się z kimś, kto ma o tym pojęcie :wink:

Powodzenia, pozwolę sobie na małe porządki ;)

Anonymous - 22-06-2009, 00:18

Plyn sprzegla wymieniasz tak jak plyn hamulcowy tylko z tym ze jest jeden odpowietrznik :P Z przodu przy skrzyni masz cylinderek w ktorym jest odpowietrznik. Odkrecasz go, zlewasz plyn i zalewasz nowym, a nastepnie wciskasz kilkakrotnie sprzeglo do momentu, az z zaworku bedzie lecial sam plyn bez pecherzykow powietrza. Zbiorniczek plynu jest maly i przy odpowietrzaniu szybko go ubywa wiec pilnuj zeby nie zaciagnal powietrza :P Na zaworek zaloz sobie kawalek przezroczystego wezyka. Ulatwi Ci to robote bo latwiej bedzie mozna zobaczyc kiedy zacznie leciec sam plyn i nie bedzie pryskal po wszystkim :P

Plynu od wspomagania kierownicy nie wymienialem nigdy ale gdzies o tym czytalem i z tego co pamietam to uklad ten odpowietrza sie poprzez kilkukrotne krecenie do oporu kierownica w prawo i w lewo na odpalonym silniku :P Co do tego nie mam 100% pwenosci bo jak juz napisalem to nigdy tego nie robilem wiec jak cos zle napisalem to niech mnie ktos poprawi :)

Koyocik - 23-06-2009, 09:25

Dokładnie tak, przy czym nie zaleca się długiego trzymania kierownicy w skrajnych pozycjach (max 2-3 sekundy). Przy uzupełnianiu płynu ukł. kierowniczego trzeba pamiętać, że zmienia on dość wydatnie swoją objętość po rozgrzaniu, więc najlepiej dolewać do poziomu max na rozgrzanym układzie albo do poziomu min na zimnym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group