To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - cari 18.gdi

konradsd - 18-06-2009, 11:58
Temat postu: cari 18.gdi
Witam właśnie 2 dni temu sprowadziłem carisme 18 gdi rok 2001, pierwsze problemy z jakimi się zetknąłem:
1 pali mi się kontrolka od poduchy SRS
2 pali mi się kontrolka taka pomarańczowa taki silniczek (jak byłem na komputerze powiedzieli mi, że najprawdopodobniej czujnik rozdzielacza czy coś takiego znajduje się on koło rozrządu)
3 przy prawym kole czuje pukanie jadąc po dziurach, przy zakupie gościu powiedział, że jest tam do wymiany jakaś guma na końcówce, że są przez to luzy
4 jak ruszam autem na silniku zimnym, i chce go pociągnąć powyżej 4tys obrotów obojętnie na którym biegu silnik jak by się dusił z rury wydechowej jakby tak strzelało, dopiero po jakiś 5 minutach jazdy, normalnie chodzi (na komputerze powiedzieli mi że może to być wina filtru paliwa?)
proszę o jakieś podpowiedzi wiem że na odległość ciężko, zaznaczam że jeszcze nie zdążyłem wymienić żadnych filtrów ,płynów itd. , jeszcze czy ktoś z was ma może instrukcje po polsku do carismy mam same po niemiecku i jeśli zna ktoś dobry warsztat dla Japończyków w Bydgoszczy proszę o podanie, z góry dzięki i pozdrawiam

Anonymous - 18-06-2009, 15:44

Przyczyn moze byc milion ,jak juz wczesniej pisałem jedz na diagnostyke komputerowa.
Silnik GDI kupuje sie w rewelacyjnej kondycji ,albo wcale ,bo koszty naprawy moga by masakryczne, o czym sie pewnie przekonasz wkrótce
Co do filta paliwa to miałem zapchany, ale nigdy nie ocinał mi paliwa, jedynie szarpało silnikiem, skoro piszesz ze pali ci sie kontrolka silnika, która nie sygnalizuje nic dobrego to na komputerze wyjdzie wszystko
Nie znam sie ale czujnik rozdzielacza w GDI ? raczej czujnik połozenia wału chyba
a wogóle to gdzie ty byłes na tym komputerze ??

co do instrukcji to znajdziesz TU http://forum.mitsumaniaki.pl/index.php?c=22 po ENG
poza tym poszukaj na forum ludzie maja rozne problemy, czesto sa tez na nie rozwiazania

saphire - 18-06-2009, 22:52

ad.1 pewnie był dzwon i nie naprawili wszystkiego do końca np wystrzelonych poduszek
ad.2 trzeba odczytać kody usterek
ad.3 pewnie sworzeń wahacza wybity
ad.5 w najlepszym przypadku czujnik temperatury lub filtr paliwa, w gorszym pompa paliwa wysokiego ciśnienia

konradsd - 18-06-2009, 23:29

dzięki za odpowiedz ,według mnie silnik jest w dobrej kondycji po rozgrzaniu go na kazdym biegu spokojnie ciągne go do 6tys obrotów tylko ten początek gdy jest zimny jak pisalem nie chce przeskoczyc 4tys obrotów
Manysh na komputerze byłem w stacji kontroli pojazdów , teraz znalazłem warsztat gdzie specjalizuja sie japońcami zobaczymy co tam mi powiedzą , a po czym sądzisz czy twierdzisz że to jakaś grubsza wada silnika ,pisząc o kosztach jaką sume masz na myśli?

Piwor - 18-06-2009, 23:29

Ad. 1 i 2. Do ASO na kompa.
Ad.3. Raczej łącznik stabilizatora. Jeśli nie masz możliwości, to na stacje diagnostyczną i za kilka groszy powiedzą co i jak.
Ad.4. Patrz punkt 1 i 2. Nie kręć tak wysoko, na zimnym silniku, to jest nie zdrowe. :)

Robson86 - 19-06-2009, 00:05

konradsd napisał/a:
jak ruszam autem na silniku zimnym, i chce go pociągnąć powyżej 4tys obrotów obojętnie

mozliwe takze ze to wina swiec, moze takze wina zapchanego filtru paliwa
jaki przebieg?
Pozdroo

konradsd - 19-06-2009, 00:27

przebieg 156tys, dzieki za wszystkie odpowiedz, czyli genelranie najpierw wybrac sie do aso na kompa czy może byc to warsztat właśnie taki który zajmuje sie typowo japońskimi autkami, sam genelranie zastanawiam się od czego zaczac najpierw z tych wszystkich awari i czy moge z tym jeżdzic czy lepiej odpuścic na jakiś czas, jak wy byscie zrobili na moim miejscu,
pyt do kolegów z kuj-pom macie jakieś sprawdzone warsztaty, z tego co wiem i sam sie przekonałem nie każdy salon mitsubishi przeprowadza naprawy jak np u nas jeden w bydgoszczy tego nie robi w drugim jeszcze nie byłem, co do wymiany filtrów świec to najprawdopodobniej zrobie to w zwykłym warsztacie(w aso wyszlo by pewnie drogo a zrobili by tak samo) ,a co do kompa to jednak chyba będzie to aso, dobrze rozumuje

ZEROSUPER - 19-06-2009, 00:55

Najlepiej najpierw do ASO na kompa. Potem do mechanika od GDI.
Lepiej z tym nie jeździć, sprawy pozostawione samym sobie idą zawsze najgorzej jak tylko mogą (prawa Murphyego)
Doprowadź autko do porządku i wtedy można latać.

konradsd - 19-06-2009, 01:24

czyli rozumiem że są mechnicy ktorze specjalizuja sie w gdi typowo , podstawa własnie miec dobrego mechanika bo tak to wyrzucanie pieniedzy w błoto, pozdrawiam
Morfi - 19-06-2009, 02:31

Kupiłes tanio to teraz zapłacisz drugie tyle za usuniecie usterek.
W zyciu bym samochodu nie wzioł nawet za darmo z tyloma usterkami.
Jak kupiłeś od handlarza to stwaim na :
- Dzwona
- Kręcony licznik
- świece rozrząd filtry oleje na dzień dobry do wymiany
- Ciekawe co w tym zawieszeniu ci stuka.
Ale dobre 3 tys wyłożysz.

Widze, że to twój 1 samochód, a więc nie kręć na zimnym silniku do 4 tys bo długo nie pojeździsz.

Byłeś wogóle kupować z jakimś znajomym mechanikiem, bo nie chce za duzo gadać ale trafiłes jakis felerny egzemplarz.

Wrzuc jakieś fotki.

ZEROSUPER - 19-06-2009, 06:42

To nie jest tak, że są jacys specjalni mechanicy od GDI, po prostu sa mechanicy którzy o GDI nie mają pojęcia i takich trzeba unikać.
Morfi - 19-06-2009, 10:45

Ogólnie mechanicy zajmujący sie japońskimi samochodami, maja jakieś tam pojęcie o GDI. (Mojego mam nadzieje nie bede musiał sprawdzać z Wiedzy o silniku GDI :P )
konradsd - 19-06-2009, 12:52

jest po dzwonie o tym wiedziałem sprzodu po lewej stronie mam lekko zderzak do zrobienia auto kupowalem w niemczech liczylem sie z tym ze kupuje je tanio ,fakt rozrzad mam do wymiany i tak bym to zrobil filtry itd też, teraz chce sie zajac pozostalymi rzeczami jestem w stanie w niego włożyc 3tys planowalem je kupic za wieksze pieniądze które mam teraz na te naprawy, zobaczymy co powiedzą może nie tak strosznie z tym będzie jak jest teraz
Morfi - 19-06-2009, 12:59

konradsd, mozesz nie mieć wogóle air bagów a te są dosyc drogie
Anonymous - 19-06-2009, 13:50

konradsd napisał/a:
.... a po czym sądzisz czy twierdzisz że to jakaś grubsza wada silnika ,pisząc o kosztach jaką sume masz na myśli?
Ja nie pisze ze to wada ! Silnik GDI raczej sie nie psuje od tak sobie! Jezdze od kilku lat i poza pierdołami jeszcze nic nie nawaliło pozadnie. ale te pierdoły wcale nie były tanie i łatwo dostepne. Moze cie troche zmartwie ale jak sie okaze ,ze np padła ci pompa wysokiego cisnienia, to za 1tys "moze" dostaniesz jakas uzywana, która podpasuje, w cenie nowej to mozna kupic pewnie mniejsze auto :D Piszesz ze bedziesz wymieniał swiece ,jak juz pewnie wiesz lub nie musisz kupic NGK IZFR6B pewnie około 70zł za sztuke :) i tak mozna wymieniac i wymieniac. Radze obejrzeć auto dokładnie bo jak było pukniete mocniej to nie wiem czy to sie opłaca wogole naprawiac

Miejmy nadzieje ze to pierdoły wiec do ASO ruszaj



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group