[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A 1.6] problem z biegami
Komar84 - 19-06-2009, 11:23 Temat postu: [CJ4A 1.6] problem z biegami Witam, problem jest następujący:
Na początku była tylko trudność przy redukcji z wyższych biegów na 2, nie wchodził bieg (jakby się blokował).
Później temat się rozkręcał i zaczynał powoli łapać inne biegi.
Mój magik "mechanik" powiedział "Panie sprzęgło, wymieniamy" no uczyniłem tak ale niestety tylko po to aby Pan sobie zarobił ponieważ NIE POMOGŁO (przy wymianie olej też odświeżyłem).
Po narastaniu ciągłym problemu zdecydowałem się na innego mechaniora który stwierdził że to - tuleja przy cięgnach (od skrzyni)
Po wgłębieniu się w temat okazuje się że to częsty problem i sama tuleja nie wystarczy i gumki też by się przydało zmienić.
znalazłem coś takiego czy to będzie pasowało do mojego Colta? (sprzedawca nie jest pewien)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=662762039
proszę o pomoc, opinię., ew. namiary na części do Colta
dzięki.
Krzyzak - 19-06-2009, 12:06
Komar84, nie bedzie, bo to sa tulejki do skrzyni francuskiej (stosowanej w Cari), ktora ma 1 drut do zmiany biegow a Mitsu stosuje w swoich skrzyniach zupelnie inne rozwiazanie - 2 elastyczne ciegna - i tam tulejek NIE MA
Komar84 - 19-06-2009, 12:28
Krzyzak napisał/a: | Komar84, nie bedzie, bo to sa tulejki do skrzyni francuskiej (stosowanej w Cari), ktora ma 1 drut do zmiany biegow a Mitsu stosuje w swoich skrzyniach zupelnie inne rozwiazanie - 2 elastyczne ciegna - i tam tulejek NIE MA |
To nie ma rozwiązania mojego problemu ?, nie wierzę, może jakaś alternatywa, wyczytałem że od volvo s40 pasują. ale nie mam potwierdzenia co i jak (dokładne dane produktu)
Musi być jakieś rozwiązanie przypadłości - liczę na Was
A.... nie doczytałem, z tym że nie ma tulejek... mechanik powiedział mi że przy skrzyni (gdzieś pomiędzy jakimiś śrubami) przy lizakach mocujących cięgna jest tuleja.... (gumowa bodajże) ..... teraz to już zgłupiałem :/
Krzyzak - 19-06-2009, 12:32
alez jest - rozebrac skrzynie i wymienic co trzeba
ale nie poprzez tulejki, bo ich tam nie ma! - koniec i kropka
co do volvo - tez stosowalo skrzynie francuskie...
Komar84 - 19-06-2009, 12:39
Krzyzak napisał/a: | alez jest - rozebrac skrzynie i wymienic co trzeba
ale nie poprzez tulejki, bo ich tam nie ma! - koniec i kropka
co do volvo - tez stosowalo skrzynie francuskie... |
Coś się chyba nie rozumiemy... mechanik sprawdził skrzynie, sprzęgło twierdząc że na 100% to nic mechanicznego... twierdząc również .. powyższe... skąd pewność że trzeba rozebrać skrzynię ? że to coś w środku ? nie wątpię oczywiście w trafność diagnozy ale rzucenie hasła mnie nie ratuję bo nie chcę skończyć na rozebraniu skrzyni i rozłożeniu rąk bo wszystko będzie ok.. i oczywiście niepotrzebnych kosztach.
potrzebuję konkretów. aby nie generować niepotrzebnych wydatków.
Krzyzak - 19-06-2009, 14:33
doskonale to rozumiem, ale mozesz mi wierzyc, ze problem zalatwi prawdopodobnie wymiana synchronizatora 1 i 2 biegu (bo maja wspolna przesuwke) oraz niektorych lozysk
jesli oczywiscie po rozebraniu skrzyni nie bedzie innych widocznych winowajcow
tansze rozwiazanie to sie przyzwyczaic , co niniejszym uczynilem
u mnie tez bywa podobnie a jezdzilem juz wieloma Mitsu i niestety czesto sa tam problemy z 2 biegiem...
jak zalalem olej BG Synchroshift II (sprowadzony z USA) to sie poprawilo i to znacznie, ale nadal w zimie wrzucam 2 bieg przez luz lub w inny magiczny sposob, ktory czlowiek zauwazy podczas eksploatacji auta (ze tak lepiej wchodzi i nie zgrzyta)
Hugo - 21-06-2009, 11:37
Wymień skrzynię i po problemie. Najprościej i najtaniej.
Twaróg - 26-06-2009, 11:33
Dołączę się do tematu, gdzie można dostać linki (cięgna) do CJ4A?
Bylem u mechaniora i powiedział ze to właśnie to - objawem jest to, że nie da rady wcale zmienić biegu drążkiem (cały lata), facet zmieniał biegi ręcznie pod maska.. i powiedział ze trzeba wymienić te linki/cięgna. W necie szukałem ale nie mogę nic znaleźć. Jakiś sklep, strona, polecany user? Sprawa bardzo pilna ;/
|
|
|