To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Colt jak znaleśc dobrego

fudala - 20-06-2009, 15:36
Temat postu: [CAxA] Colt jak znaleśc dobrego
Witam poszukuję auta do 5 tyś w miarę oszczędnego.Od pewnego czasu przeszukując neta, opinie ludzi przekonywałem sie do colta.Jestem już na niego nastawiony i planuję go kupić.Jednak racji tego, że bedzie to moje pierwsze autko to nie chcę popełnic jakiegoś głupstwa i kupic feralny egzemplarz, żeby potem wkladać w niego pełno kasy.Iwłasnie w tej sprawie kieruję się do doświadczonych posiadaczy coltów na tym forum.Mam kilka pytań:
- jak wybrać dobry egzemplarz na co zwracać uwagę a czego unikać.
-jak w kącu jest z częściami do auta czy naprawde trudno jest je dostać aż tak trudno?brat mi odradza colta gdyż części są okrutnie drogie i trudnodostępne.
-czy warta kupić colta z instalacją gazową to pytanie kieruje do osób, które takowa instalacje posiadaja(mam dylemat gdyż słyszałem, że psuje to silnik i naprawy są częste)
-mam 2 mtry czy zmieszcze się w tym aucie hehe?
-nie wpomniałem,że chodzi mi o silnik 1,3 12v 75km92-96r może powiedziec cos na temat szybkości w tym aucie .
-aha i jaki przebieg jest wporządku jeśli chodzi o ten rocznik.

Z góry wielkie dzięki mam nadzieje,że pomożecie żółtodziobowi;-) Pozdrawiam wszystkich

Anonymous - 20-06-2009, 16:40

fudala napisał/a:
-jak w kącu jest z częściami do auta czy naprawde trudno jest je dostać aż tak trudno?brat mi odradza colta gdyż części są okrutnie drogie i trudnodostępne.

:lol: to historia jak z wędliną za komuny :wink: stara i nieauktualna :P części do modeli z silnikami 1,3 lub 1,6 są bardzo łatwo dostępne, wcale nie są droższe od innych marek. Do silnika 1,8 bywają problemy z częściami i ceną, ale tutaj trzeba się troche więcej naszukać i też się wszystko dostanie.
Cytat:
-mam 2 mtry czy zmieszcze się w tym aucie hehe?

ja mam 186 i spokojnie daję rade, z dużym zapasem 8)
Cytat:
- jak wybrać dobry egzemplarz na co zwracać uwagę a czego unikać.

jak w każdym aucie: jeśli chodzi o blachę to czy nie ma duzo ognisk rdzy, jeśli są to w jakich miejscach bo wiadomo Ca0 to nie jest świeża generacja. Nalezy sprawdzić też układ szczelin między elementami oraz odcienie kolorów elementów :wink: Czy nie był bity.. Co do silnika to należy sprawdzić czy nie ma wycieków oleju, czy ładnie się wkręca w obroty i nie ma problemów z odpaleniem oraz czy ładnie i bez dziwnych dźwięków chodzi na "luzie".
fudala napisał/a:
czy warta kupić colta z instalacją gazową to pytanie kieruje do osób, które takowa instalacje posiadaja(mam dylemat gdyż słyszałem, że psuje to silnik i naprawy są częste)

kupiłem niedawno dodatkowo lancera CB0 1,6 (taki sam silnik jak coltach CA0 1,6) z dwuletnim azem 2gen,jak narazie wszystko ładnie cyka, silnik nie stracił jakoś odczuwalnie mocy. A koszt jazdy spadł dwukrotnie ;]
fudala napisał/a:
-nie wpomniałem,że chodzi mi o silnik 1,3 12v 75km92-96r

ja bym tego osobiscie nie gazował... chyba że znajdziesz sztukę z już załozonym gazem który ładnie chodzi. Osobiście uważam, że gaz warto założyć do silników powyżej 1,6L

fudala - 20-06-2009, 18:24

Aha hehe dzieki za odpowiedź czyli jest lepiej niż myslałem;) ja osbiscie wolałbym silnik 1.6 jednak jeśli to tylko i wyłacznie z gazem gdyż te spalanie to nie na mój portwel.Czy lepiej jest szukać colta mówię o silniku 1,6 z gazem czy może lepiej jest uszczuplic portwel i założyć takową po kupnie w jakimś sprawdzonym warsztacie.Jaki jest koszt takiej instalacj.Jeszcze raz dzięki za odpisanie i czekam na natępne rady.Pozdrawiam;-)

[ Dodano: 20-06-2009, 20:16 ]
Zapomniałem dlaczego byś nie gazował?;-)silnika 1,3

Anonymous - 20-06-2009, 20:20

Kup samochód który już ma lpg.
Podjedź zanim kupisz na dowolną stację diagnostyczną, zapłacisz 100zł i wszystko Ci sprawdzą.

Anonymous - 21-06-2009, 10:02

fudala, to ze samochod ma mniejszy silnik przewaznie nie oznacza ze bedzie malo palil. Splaanie 1.6 jest bardzo zblizone do spalania 1.3 a zato jaka frajda z jazdy, no i w 1.6 masz lepsze wyposazenie :)
Anonymous - 21-06-2009, 17:53

SlaVkoEg dobrze gada, mniejszy silnik ale buda ta sama i dlatego spalanie nie jest szokująco mniejsze niż 1,6. Wręcz podobne. Chyba, że mówimy o trasie, wtedy to inna bajka...
Warto poszukać sztuki już z założonym gazem, napewno byłoby to korzystniejsze finansowo. Należy tylko przypatrzeć się przy oględzinach jak silnik chodzi na gazie i benzynce.

fudala - 25-06-2009, 13:29

To co świadczy zle o stanie silnika. Niestety pojemność 1,6 z gazem bardzo trudno znaleśc nigdzie nie ma 1 na allegro;/
tttwm - 26-06-2009, 00:16

to fakt, też jak szukałem 1.6 zagazowanego to miałem kłopot, ogólnie CA0 na gazie są mało spotykane.

Samochód mam od ok 4 miesięcy. Nie jest w idealnym stanie, pod względem blachy bo widać było że dostał strzała. Nowy lakier z zaciekami, ale cena była bardzo atrakcyjna bo 3200 za CA0 1.6 w gazie.

Polecam ten silnik, i gwarantuję że gaz nawet nowo założony zwraca się max do roku. Nie sugeruj się pojemnością silnika, jeśli znajdziesz 1.6 to bierz mi pali 10 litrów gazu a non stop stoję w korkach (40 km w 2 godziny i tak dzień w dzień). Dla porównania koleżanka ma Honde Civi 1.3 pali 9 litrów gazu a hucyków mniej).

Na co zwrócić uwagę - oleje klekoty itd wiadomo.
Pobaw się skrzynią, bo w CA0 lubią siadać synchronizatory.
Jeżeli szyby będą kulawo chodzić nie przejmuj się to norma, a tanio naprawisz.

Polecam 1.6


Jeszcze jedno,
Może niektórzy mnie skrytykują, ale przy gazie palące się check engine to norma.

fudala - 26-06-2009, 18:40

Ok wielkie dzięki :wink: jakby jakieś jeszcze uwagi to pisać chętnie dowiem się czegoś więcej :-) Pozdrawiam
mead - 26-06-2009, 21:12

tttwm napisał/a:
ogólnie CA0 na gazie są mało spotykane.


bo kazdy ci potwierdzi ze japonskie silniki zle znosza gaz.

fudala, szukaj przede wszystkim CA0 a dopiero jak ladne znajdziesz to patrz czy ma gaz, tego colcika w dobrym stanie jest dosc trudno znalezc. I nie przejmuj sie jak samochod bedzie mial najechane 200 tys i wiecej bo na 99% bedzie on z po za PL i tam kierowca robi srednio ~15 tys i wiecej rocznie ale po drogach o niebo lepszych niz u nas co wiaze sie z mniejszym zuzyciem zawieszenia itd. Takze jesli ci sie trafi jakis ktory ma 160/170 tys to prawdopodobnie ma krecony licznik i tak naprawde ma 100 tys wiecej.

Hugo - 27-06-2009, 11:53

mead napisał/a:
bo kazdy ci potwierdzi ze japonskie silniki zle znosza gaz.
Bzdura kolego.
mead - 27-06-2009, 13:52

Hugo napisał/a:
mead napisał/a:
bo kazdy ci potwierdzi ze japonskie silniki zle znosza gaz.
Bzdura kolego.


to dziwne skad na naszym forum tyle postow odnosnie problemow z gazem w misku...

Hugo - 27-06-2009, 15:16

mead napisał/a:
to dziwne skad na naszym forum tyle postow odnosnie problemow z gazem w misku...
Nie nazwałbym problemem montaż nieodpowiedniego emulatora wtrysków. Wystarczy zamontować właściwy i po "kłopotach" z LPG w Mitsu.
affectpct - 28-06-2009, 15:09

jeżeli chodzi o to czy się pomieścisz to potwierdzam dasz sobie rade ;) ja mam 194cm i włosy na żel z jakieś 5cm i spokojnie wygodnie jeżdżę ;)
tttwm - 29-06-2009, 07:48

mead napisał/a:
Hugo napisał/a:
mead napisał/a:
bo kazdy ci potwierdzi ze japonskie silniki zle znosza gaz.
Bzdura kolego.


to dziwne skad na naszym forum tyle postow odnosnie problemow z gazem w misku...


Jest też dużo postów odnosnie problemów ze skrzynią, szybami, rozrządami, sprzęgłami, fotelami i w zasadzie mógł bym wymieniać aż wymienił bym prawie wszystkie elementy, ale to nie znaczy że całe miśki są do dupy, tylko oznacza że na tym forum ktoś pisze gdy ma problem z jakimś elementem, i wystarczy że na 100 miśkow które jeżdzą zagazowane, napisze 10 i już gaz beeee. Są zwolennicy i przeciwnicy LPG. Jesli instalacja jest poprawnie założona, poprawnie używana i konserowana to wszystko jest ok. Jednak wiele ludzi instaluje gaz, bo gdzieś taniej i stwierdza że benzyna im nie jest porzebna, katują zimne silniki na LPG. To są stare samochody i takie same szanse maż że wystapi usterka tylko na benzynia jak i na gazie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group