To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Wymiany po zakupie

Danyael - 25-06-2009, 01:52
Temat postu: [EA5W 2.5] Wymiany po zakupie
Witam,
W poniedziałek stałem się szczęśliwym posiadaczem Gala 2,5 V6 Kombi w automacie, rok produkcji 1997, 203tys na zegarze no i czekają mnie podstawowe wymiany. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia co było lane itd. Tym bardziej że jest to mój pierwszy samochód ever i kompletnie się nie znam.

Na forum znalazłem, że powinno się wymieniać:
1. 15000km /12mies - olej silnikowy + filtr oleju
2. 15000km /12mies - filtr przeciwpyłkowy
3. 45000km /36mies - świece
4. 60000km /48mies - płyn chłodniczy
5. 15000km /12mies - filtr powietrza
6. 90000km /72mies - rozrząd
7. 60000-90000km /48-72mies - olej skrzyni + filtr

Na pierwszy ogień pójdzie rozrząd, chciałbym również wymienić oleje i filtry w silniku i skrzyni. Co do skrzyni nie mam wątpliwości, że powinien być Dia Queen ATF SPII lub Castrol Transmax-Z, natomiast bez wiedzy jaki był lany prędzej do silnika co będzie lepsze: Mobil1 10W40 czy Valvoline 10W40 (czy może 5W40)?
Jako płyn chłodniczy "wysokojakościowy glikol etylowy, może być PETRYGO" - i tu mam pytanie: nie wiem co jest nalane (płyn jest bardzo ciemny), a jego poziom jest poniżej 'low" - czy mogę dolać Petrygo przynajmniej na czas pełnej zmiany płynu chłodniczego? Kolega powiedział mi, żebym narazie dolał uniwersalny płyn Dynagel - czy nie zaszkodzi to w żaden sposób?

Co poza rozrządem, olejem silnika+filtr i olejem skrzyni+filtr powinienem wymienić teraz od razu? Filtr przeciwpyłkowy i powietrza? Czy powinienem też wymieniać od razu świece?
Budżet jest ograniczony, a chcę żeby samochód dostał wszystko czego potrzebuje ;-)

Napewno mam do zrobienia zegar ;-) no i będę musiał wymienić żarówkę z prawego tylnego światła stop, bo już zdążyła się przepalić.

Zastanawia mnie jeszcze bursztynowa ikonka olejarki w prawym górnym rogu zegarów - zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po odpaleniu silnika - czy to normalne czy coś się dzieje? Ikonki na dole gasną ładnie wszystkie po kolei - przed odpaleniem silnika zostaje tylko olejarka i taka jakby bateria. Może dla niektórych użytkowników te pytania wydadzą się śmieszne - ale wolę zapytać niż być nieświadomy kiedy coś zacznie się dziać nie tak...

Mechanika mam umówionego za 1,5 tygodnia i do tego czasu chciałbym już mieć skompletowane wszystkie potrzebne płyny, filtry i części - INTER CARS i sklep z olejami na Arkońskiej w Gdańsku będą miały co potrzebuję? Czy może filtry i rozrząd lepiej u Japaneze, o którym też czytałem na forum?

Liczę na Waszą pomoc...

Pozdrawiam, D.

Redlucas - 25-06-2009, 07:22

W pierwszej kolejności to zawsze olej w silniku + filtr i rozrząd.

Jeżeli skrzynia biegów chodzi dobrze to na razie sobie ją daruj. To spory koszt a niekoniecznie musisz to już teraz robić. Sprawdź kolor i stan oleju.
Mitsubishi w porównaniu z innymi markami ma dość wytrzymałego automata.

Kolejną sprawą do zajęcia się to powinien być płyn chłodniczy. Ja zrobiłem to zaraz przy robieniu oleju w silniku i rozrządu. Też Tobie polecałbym nie zostawiać tego na później. Szczególnie, że jak piszesz nie wygląda to dobrze. Hmmm... rozgrzej silnik na postoju i zobacz do jakiego poziomu płyn wzrośnie. Co nie zmienia faktu, że dla bezpieczeństwa wymieniłbym go od razu.

Filtry przeciwpyłkowe, powietrza i świece niech oceni Ci mechanik przy okazji wymiany wcześniejszych rzeczy. Powinien być w stanie ocenić to "na teraz" lub "na później".

Pozdrawiam

Krzyzak - 25-06-2009, 07:51

olej zalej najlepiej syntetyczny - Mobil 5W50 bedzie dobrym wyborem
olejarka to wskaznik poziomu (nie cisnienia) oleju - tak ma byc
zegar nie jest trudny do zrobienia - w 15 minut go naprawiam :)
Dynagel to bdb plyn - kup 1 l i dolej albo lepiej 5 l i wymien
swiece mozesz zmienic kiedy chcesz - niestety te pod kolektorem musza byc platynowe, choc tez w godzinke sie da je wyciagnac nie odlaczajac kolektora od przepustnicy
a filtr klimy? - jak smierdzi to koniecznie

olej mozesz kupic na Arkonskiej, reszte czesci lepiej w InterCars na Piekarniczej - mamy tam lepsze znizki niz np. na Slowackiego a od Japaneze moze za miesiac bys czesci dostal - niestety sie nie wyrabia

generalnie mam niedlugo troche wolnego (od 1 lipca) i jesli chcesz miec porzadnie zrobione, to moge Cie umowic do kolegi, ktory ma warsztat - przy Mitsubishi ja mu asystuje i raczej nie bylo niezadowolonych ;)

akbi - 25-06-2009, 08:04

przy przebiegu 200kkm jesli nie znalazlbym karteczki od ostniej wymiany oleju, to nieryzykowalbym wlewania oleju syntetycznego, ja proponuje polsyntetyk Valvoline MAxlife 10W40

Dniel - ikonka z bateryjka to ikona ladowania akumulatora. Poki silnika nie wlaczysz to ma sie swiecic, jak silnik wlaczysz to ma zgasnac i sie nie wlczac.

Krzyzak - 25-06-2009, 08:20

przed odpaleniem silnika to powinna byc:
- kontrolka ladowania (bateria) - czerwona
- kontrolka cisnienia oleju (olej) - czerwona
- jesli reczny zaciagniety, to kontrolka recznego - czerwona
- prawy gorny rog kontrolka poziomu oleju (olejarka) - pomaranczowa
- na 99% kontrolka ABS - pomaranczowa

reszta powinna zgasnac po pewnym czasie od kluczyka na ON - i nie w jednakowym momencie

Anonymous - 25-06-2009, 16:48

Krzyzak napisał/a:
przed odpaleniem silnika to powinna byc:
- kontrolka ladowania (bateria) - czerwona
- kontrolka cisnienia oleju (olej) - czerwona
- jesli reczny zaciagniety, to kontrolka recznego - czerwona
- prawy gorny rog kontrolka poziomu oleju (olejarka) - pomaranczowa
- na 99% kontrolka ABS - pomaranczowa

reszta powinna zgasnac po pewnym czasie od kluczyka na ON - i nie w jednakowym momencie

Darku kontrolka ABS też gaśnie przed odpalaniem, z tym,że się zapala ponownie w momencie odpalenia silnika i po kilku sekundach gaśnie ( już przy pracującym silniku) no i... jest jeszcze jedna lampka okrągła pomarańczowa w lewym dolnym rogu zapala się zawsze za szybko i na jej widok portfel się"burzy" :D

Anonymous - 25-06-2009, 17:04

Dodatkowo jeszcze czerwona kontrolka SRS.
Rafal_Szczecin - 25-06-2009, 17:30

akbi napisał/a:
przy przebiegu 200kkm jesli nie znalazlbym karteczki od ostniej wymiany oleju, to nieryzykowalbym wlewania oleju syntetycznego, ja proponuje polsyntetyk Valvoline MAxlife 10W40


Arek ja w v'ce przy przebiegu blisko 250tkm jezdze ciagle na pelnym syntetyku .

Danyael - 25-06-2009, 19:40

Dziękuję za sugestie i uwagi :-)
Zrobiłem dolewkę dynagelu, jest ok. Z żarówką się nie wyrobiłem z zakupem do sklepu motoryzacyjnego, bo te obok których przejeżdżałem były do 17, a w Praktikerze takich nie mieli ;-) Kontrolki z tego co piszecie wszystkie zapalają i się i gasną w sposób prawidłowy. Rozmawiałem dziś z Panem Jarkiem, gazownikiem z Osowy, powiedział mi żebym przed instalowaniem LPG poza podstawowymi wymianami zmienił też świece - zasugerował NGK Platinum - a czytałem już na forum, że są one bardzo dobre :-)

Krzyżak Dzięki za propozycję. w sumie to mam dobrego i bardzo taniego znajomego mechanika, ale jeżeli masz czas i ochotę to możemy się umówić na przysłowiowy rzut oka pod maskę :)

Krzyzak - 25-06-2009, 21:05

axg napisał/a:
Dodatkowo jeszcze czerwona kontrolka SRS.

tak, ale gasnie przed odpaleniem silnika - jak sie odpowiednio dlugo poczeka

Anonymous - 25-06-2009, 21:49

Krzyzak napisał/a:
axg napisał/a:
Dodatkowo jeszcze czerwona kontrolka SRS.

tak, ale gasnie przed odpaleniem silnika - jak sie odpowiednio dlugo poczeka


masz racje i po zapaleniu jeszcze raz gasnie z tego co pamietam

akbi - 25-06-2009, 22:07

Rafal_Szczecin, ja nie twierdze, ze nie mozna lac syntetyku, ale, jesli mamy nieznany silnik i przebieg 200kkm + dodatkowa niewiedze o zalanym w nim oleju to jednak sugeruje wybrac polsyntetyk
Owczar - 26-06-2009, 11:29

Zgadzam się z akbi, jakby od początku smigał na syntetyku to i 300tys nie robi wrażenia, ale zmiana przy tym przebiegu zawsze wiąże się z ryzykiem. Oczywiście może nie być problemu, ale czasem nie warto ryzykować.
Danyael - 27-06-2009, 15:36

Zrobiłem małe rozeznanie na lokalnym rynku oraz w internecie i wygląda to następująco:

1. Olej silnikowy - szukałem VALVOLINE ale nigdzie nie było(IC, hurtownia na Arkońskiej, Fota, Norauto, no i kilka marketów), na necie znalazłem jeszcze sklep Auto-Art na Jagiellońskiej jako dystrybutora - zadzwonię tam w pn, może będą mieli - jak nie to z Allegro - koszt ok. 100 zł/5l (mowa oczywiście o MaxLife 10W40).
2. Filtr oleju - ok. 25 zł w IC - jakiej firmy filtr polecacie?
3. Płyn chłodniczy DYNAGEL - już zakupiłem 5l - chyba powinno wystarczyć? W markecie za niecałe 45 zł
4. Rozrząd
tutaj mam wyszczególnione z IC następujące elementy:
- pasek rozrządu KONTI - 176,00 zł
- Rolka prowadząca 1-wsza RUVILLE - 91,00 zł
- Rolka prowadząca 2-ga GMB - 70,00 zł
- Napinacz hydrauliczny EVR - 280,00 zł i 2 tyg. czekania
Na Allegro znalazłem taką ofertę, co o niej myślicie?
http://www.allegro.pl/ite...4v_orygina.html
Aha i jeszcze jedno - czy poza tymi czterema elementami nie trzeba wymienić jeszcze czegoś, jak np. pompa wody albo cuś? ;-)
5. Filtry paliwa/powietrza/kabiny - zobaczę co powie mechanik, ale są dostępne w IC - tu też proszę o podpowiedź co do marki
6. Olej skrzyni i Filtr - tutaj też zobaczę co powie mechanik, ale wolałem już poszukać i mam następujące rozwiązanie:
- Filtr:
http://www.mitcar.pl/mits...od=card&id=4361
lub
http://www.samko.pl/sklep...products_id=275
- Olej:
http://www.mitcar.pl/mits...od=card&id=4928
Podane ceny z IC są już z naszym rabatem.
Proszę o Wasze uwagi i sugestie :-)

PS. Jeszcze jedno, oprócz sklepów, które wymieniłem w tym poscie jakie jeszcze moglibyście polecić w 3city i okolicach?

Pozdr, D.

Hugo - 27-06-2009, 16:33

Danyael napisał/a:
Rozrząd
tutaj mam wyszczególnione z IC następujące elementy:
- Napinacz hydrauliczny EVR - 280,00 zł i 2 tyg. czekania
Niekoniecznie musisz go wymieniać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group