[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] sprzęgło PILNE!
tttwm - 25-06-2009, 09:06 Temat postu: [CA4A 1.6] sprzęgło PILNE! Witasm,
Mam CA0 1.6 z 93 roku. Od soboty pojawił mi się dziwny problem. Gdy po nocy lub dłuższym postoju wsiadam do samochodu to sprzęgło łapie dosłownie od samej ziemi, wystarczy że popuszcze je z 0,5 cm i już łapie, mało tego muszę z cała siłą je wciskać żeby biegi nie chrupały, sadzę że nierozsprzęgla (trudne slowo ) do końca i biegi cięzko wchodzą lub zgrzytają przy zmianie. Jako ze większość z mojej godzinnej jazdy do pracy to stop jedynka dwójka stop jedynka dwója itd to po ok 40 minutach jazdy zaczynają biegi wchodzić lepiej i sprzęgło łapie wyżej. Czego to może być przyczyna???
Mam własna teorię ale nie wiem jak ją sprawdzić. Kiedyś gdzies mi się obiło że sprzęgło w tym samochodzie jest hydrauliczne i gdzieś jest wlew płynu do sprzęgła. Czy mam hydraulika? Jeśli tak to co wlać i gdzie??
Szukałem na forum ale nie znalazłem.
Fragu - 25-06-2009, 09:55
Co prawda mam Cj0, ale u Ciebie zapewne też jest hudraulika. Do hydrauliki ATF Dexron III, ale niech ktoś to potwierdzi jeszcze.
harpagan - 25-06-2009, 10:14
Dexron to o ile dobrze kojarze do wspomagania i automatycznych skrzynek.
Do hydrauliki sprzegla wlej DOT4
tttwm - 25-06-2009, 11:57
Ok, a teraz najbardziej kretyńskie pytanie, gdzie to się wlewa??
harpagan - 25-06-2009, 12:34
Pisze z pamieci wiec moze nie byc to idealny opis.
Wlewasz do takiego malego zbiorniczka z biala pokrywa po lewej od zbiorniczka na plyn hamulcowy, blisko sciany grodziowej
tttwm - 25-06-2009, 13:05
Ok. Zbiorniczek jest całkowicie pusty.
Czy powinienem odpowietrzyć układ przed wlaniem płynu??
idas - 25-06-2009, 13:10
Wydaje mi się, że jak już to odpowietrzysz po wlaniu płynu (ale potrzebujesz do tego drugą osobę aby pompowała sprzęgłem).
tttwm - 25-06-2009, 16:08
Ok. jeszcze jedno pytanko, gdzie jest odpowietrznik i czy powinienem obrać jakąś konkretną technike tego zabiegu ??
idas - 25-06-2009, 17:16
śrubka odpowietrzająca.
Co do techniki, to... do końca nie wiem bo ja byłem tą drugą-pompującą sprzęgłem osobą podczas zabiegu:P Ale zapewne zbyt dużej filozofii tu nie ma- zalewasz płyn, odkręcasz delikatnie śrubkę, a druga osoba pompuje sprzęgłem;) Wiadomo trochę płynu stracisz, więc później dolewasz do odpowiedniego poziomu. Ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:)
Krzyzak - 25-06-2009, 21:11
najlatwiej odpowietrzenie sprzegla zrobic tak:
odkrecasz odpowietrznik przy wysprzegliku (przy skrzyni biego) i wlewasz plyn do zbiorniczka
czekasz az zacznie wyciekac grawitacyjniei zakrecasz odpowietrznik
bez pompowania
tttwm - 26-06-2009, 00:04
Dzięki,
Widzę że bez kanałku to chyba się nie obejdzie, wleję puki co skoro trochę kiepsko działa z zupełnym brakiem w zbiorniczku to z płynem i małym zapowietrzeniem też powinno.
A jeśli nie to będę kombinował jak wpełznąć pod miśka.
Dzięki jeszcze raz.
Anonymous - 26-06-2009, 00:15
na upartego to i bez kanalu dasz rade. Musisz tylko wyzej podniesc samochod
Krzyzak - 26-06-2009, 08:01
tttwm, absolutnie bez kanalu - wszystko ladnie dostepne od gory, wystarczy otworzyc maske
tttwm - 26-06-2009, 08:33
Krzyżak ale bez kanału odpowietrzyć nie dam rady, bo z zdjęcia wyżej widze że to jest gdzieś pod spodem. Chyba że mogę dotrzeć tam inaczej. Pod podnośnik nie odważę się wejść chyba że w ostateczność, może poszukam jakiegoś krawężnika wysokiego.
A tak apropo doalłem płynu i skrzynia chodzi cacy, ale jest dziwna rzecz. Jeżeli np redukuję lub z luzu wrzucam na dwójkę to jest elegancko lekko itd, a jeżeli się rozpędzam (nawet łagodnie) to z jedynki na dwójkę blokuje się po drodze i muszę czekać aż bardzo obroty spadną żeby wrzucić bez chrupnięcia. Sądzę że jeżeli był by to synchronizator to prędzej przy redukcji by się odezwał. W sobotę spóbuję odpowietrzyć, ale może macie pomysł na tą dwójkę?
Krzyzak - 26-06-2009, 09:53
no jak nie dasz, jak to jest dostepne od gory??? swiece tez chcez z kanalu zmieniac?
|
|
|