To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Intercooler

truespinmice - 09-08-2006, 12:30
Temat postu: Intercooler
witam,

mam oto taki problem:

otóż w moim Starionie fabrycznie nie ma IC (zaczeli je wkładać rok później).
Mam okazje kupić IC fabryczny, ale niewiem czy to będzie dobre rozwiązanie , czy nie lepiej będzie się wstrzymać i zamówić robiony na zamówiene (obliczany,dopasowywany itp.).

Problem w tym , że fabryczny IC jest jakiś taki mały:



poza tym interesuje mnie też kolektor ssący. w wersjach bez IC (czyli u mnie) wygląda tak:




a tak wygląda w wersjach z IC:



czy kolektor ssący ma jakieś znaczenie pod tym względem??

I najważniejsze pytanie - czy jest sens instalowania IC??
nie chce z tego silnia krzesać 1000 koni, chciałbym tylko troche podnieść jego wydajność (bo w Starionach z IC moc była o 12 koni większa i wynosiła 180@6000rpm a moment 290@3500rpm, natomiast u mnie jest tak: 168@5500rpm oraz moment 245@3500rpm)

czy taki zabieg przyniesie jakieś korzyści?

aha i jeszcze jedno: przeczytałem wiele , ale nie znalazłem odpowiedzi:
czy jeżeli jest IC to możliwe , że silnik ma innego kompa niż ten bez IC ??

z góry dzieki za rady :wink:

Krzyzak - 09-08-2006, 12:33

Ten na 3-cim zdjęciu wygląda na gaźnik a nie na wtrysk - może dlatego się różni.
Na dodatek nie jest tam wszystko podłączone - np. zawór PCV nie ma wężyka.

truespinmice - 09-08-2006, 20:59

raczej to jest wtrysk , bo nazywa sie ECI (electronically controlled injection).

wiem tyle , że modele bez IC mają inny układ wtryskowy niż te z IC.
niewiem natomiast czy komp też.
i czy np. jak założe IC do swojego to czy będę musiał coś z kompem robić , bo raczej na 99% to map w kompie nie zmienie :lol: - nie te lata :wink:

jakieś pomysły,komentarze......?

Hubeeert - 10-08-2006, 11:54

Zasada jest taka:
1. IC - zimniejsze powietrze do silnika - więcej tlenu
2. IC i rury - wieksza objętość dolotu - wiekszy LAG czyli opóźnienie w osiągnięciu pełnego ciśnienia doładowania.

Ja bym poszedł w fabryczny IC tyle że Twoja turbina jest chyba inna niż ta na zdjęciu z IC...

truespinmice - 10-08-2006, 12:04

Hubeeert napisał/a:
tyle że Twoja turbina jest chyba inna niż ta na zdjęciu z IC...


na zdjęciach widać , że "wylot" ma po przeciwnej stronie, ale niewiem czy może nie jest taka sama - np. przekręcona o 180 stopni - o ile to możliwe :wink:
natomiast co do jej nazwy i modelu to znam tylko tej z IC. Na temet mojej nie mam info więc nie moge porównać :? .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group