To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] czy potrzebna wymiana potencjometra pompy wtrys

Dark - 26-06-2009, 03:19
Temat postu: [Cari 1.9TD] czy potrzebna wymiana potencjometra pompy wtrys
Witam

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem carismy i same problemy niestety :cry:

Cała sytuacja od początku wygląda tak:

- akumulator padał 3 razy sam się rozładowywał(wymieniony na nowy)
- od czasu do czasu niezależnie od obrotów czy silnika ciepły, zimny zapalała się lampka CE i gasła
- po około miesiącu zaczęło się dziwne charczenie pod maską i CE dalej sie zapalał i gasł
- diagnostyka w PEZALU wykazała że to bład potencjometra pompy wtryskowej, powiedzieli że nie są w stanie błędu zresetować, a jednak wsiadam błedu nie ma charczenia nie ma, silnik pracuje normalnie ALE...
- wcześniej turbo załączało sie przy 2500 obrotów teraz przy 3000 i to wyrywa go dosłownie i strasznie kopci przy dużym obciążeniu silnika tak przy 3000

Nie wiem co dalej czy do mechanika ???? :cry:

Proszę o jakieś porady jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanike, więc czarno na białym proszę.

Z góry dzieki za podpowiedź.

MAłY - 27-06-2009, 21:45

odepnij ten potencjometr z kostki i możesz jezdzic bez niego. CE będzie sie palic, ale różnica w jezdzie będzie znaczna. W międzyczasie szukaj używki( choć od razu mówie,że nie będzie lekko bo większość sprzedaje to w komplecie z pompą). Ja tak jezdziłem rok czasu, ale w koncu kupiłem pompe bo z czasem zaczął mi wiecej palic.
skubi25 - 06-11-2009, 00:46

Mam pytanie czy na necie można kupić taki potencjometr bo mam padnięty a nigdzie nie mogę znależć. proszę o jakieś linki lub nazwę sklepu. z góry dzięki
Anonymous - 06-11-2009, 07:08

pisałem już kedyś ale powtórzę, ten potencjometr steruje jedynie EGR-em, jeśli zaślepisz EGR to możesz go olać, chyba, że przeszkadza Ci paląca się lampka, ja mam taki potencjometr ooryginalny od Carismy z drugiej pompy, ale nie wiem czy bedzie mi się chciało go pakowac i wysyłać. Podwyższone spalanie to jakiś mit, owszem jeśli jest on uszkodzony a EGR jest drożny to moga się dziać chocki klocki z dymieniem i podw. spalaniem. Pozdrawiam
tadeusz - 06-11-2009, 08:16

Witam, ja w swej cari miałem takie objawy z potencjometrem,bardzo często zapalała się CE, po doradztwie na forum moczyłem go całą noc w wd40,no ale nie dało to dobrego efektu, przyszło mi na myśl i zamoczyłem go na noc w fosolu, trochę poruszałm dzwigeńką i jak narazie drugi miesiąc mam spokój z CE, pozdrawiam.
MAłY - 06-11-2009, 16:59

carisma1 napisał/a:
Podwyższone spalanie to jakiś mit

carisma1 napisał/a:
moga się dziać chocki klocki z dymieniem i podw. spalaniem.

coś kolego niezdecydowany jesteś. Według mnie nie jest to żaden mit bo przerabiałem to jakiś czas temu.

pawelsonx - 06-11-2009, 17:35

carisma 1 ma racje potencjometr ten jest jednym z czujników który ma wpływ na prace egr

innymi czujnikami to temperatura cieczy i powietrza zasysanego oraz położenia wału itp .

Cały system ecu redukcji emisji jest oparty na zaworze egr. Uważam ze lepiej odpiąć egr jak ten czujnik nie działa prawidłowo bo nie wiadomo czy ecu nie będzie go otwierać w trybie awaryjnym i powodować spadki mocy.


Zresztą silnik f8qt jest silnikiem z lat 80 wzbogaconym o kilka dodatków


Anonymous - 08-11-2009, 11:13

MAłY napisał/a:
carisma1 napisał/a:
Podwyższone spalanie to jakiś mit

carisma1 napisał/a:
moga się dziać chocki klocki z dymieniem i podw. spalaniem.

coś kolego niezdecydowany jesteś. Według mnie nie jest to żaden mit bo przerabiałem to jakiś czas temu.

....umiesz czytać z sensem?....nie wyrywaj z kontekstu fragmentów zdania, jeśli cytujesz to całość.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group