To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Zwiększenie mocy w Di-D domowym sposobem- da sie??

LukaszSZ999 - 27-06-2009, 19:08
Temat postu: Zwiększenie mocy w Di-D domowym sposobem- da sie??
Pytanie takie jak w temacie. Czy da się samemu bez zadnych fachowców, komputera PC zwiekszyć moc silnika nie wiem poprzez podkrecenie jakiejś śruby, przepustnicy na turbinie? Pisać, pytam poważnie i oczekuje poważnych odpowiedzi a nie żartów.
Tomashi - 27-06-2009, 20:16

Nie słyszałem. Programowo, albo skuteczniej CHIPowo.
gigant87 - 27-06-2009, 21:55

Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.

Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.

Wydaje mi się to łatwe, ale może dlatego, że nie znam się na tym ;)


Osobiście bałbym się robić to samemu, lepiej zapłacić i mieć coś pewnego.

demeone - 27-06-2009, 21:56

chyba raczej chodzi o mapy paliwowe.
pawelsonx - 28-06-2009, 13:00

gigant87 napisał/a:
Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.

Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.



Twój kolega tym interfejsem to może pobawić się na swoim samochodzie bo nie może zagwarantować że ściągnięty z netu wsad nie będzie miał błędów lub był przystosowany pod konkretny egzemplarz a z twoim samochodem będzie działa poprawnie.


Tak naprawdę jeżeli się chce dobrze zrobić samochód to oprócz kabla jeszcze trzeba mieć inne przyrządy jak analizatory spalin hamownie itp bo każdy samochód jest inaczej podatny na zwiększanie mocy a zależy to od rożnych czynników jak stan techniczny itp.

Zdarza się że na jednym rodzaju silnika z tym samym oprzyrządowaniem były różne moce a różniły się tylko programem wtedy bez problemu można zwiększyć moc ale co do silnika renault 1.9 to nie jestem pewien czy czasami nie różniły się innymi szczegółami miedzy innym turbiną czy choćby wtryskiwaczami.

LukaszSZ999 - 28-06-2009, 16:18

EEE ja nie chce bawic sie w Chipy i zmiany map wtrysku... Co myslicie o zamknięciu całkowitym przepustnicy w turbo?
Matejko - 28-06-2009, 16:30

LukaszSZ999 napisał/a:
przepustnicy w turbo?


czego zamknieciu ?

LukaszSZ999 napisał/a:
EEE ja nie chce bawic sie w Chipy i zmiany map wtrysku...


nie chcesz bo auto jest taty, a on nie widzi sensu w podnoszeniu mocy??
czy czemu nie chcesz?

wypij szklanke wody, ochlon kup sobie wskaznik doladowania plus mbc - wtedy uzyskasz najtansze konie mechaniczne, ale nie przychodzi pozniej z placzem, jak podkrecisz za mocno doladowanie, no i jeszcze pozostanie kwestia tego czy komp auta jest adaptacyjny tzn czy w momencie jak dostanie wiecej powietrza, czy zwiekszy dawke paliwa

LukaszSZ999 - 28-06-2009, 16:37

W turbosprężarce jest klapka która reguluje przepływ spalin przez turbo. Kieruje nią siłownik pneumatyczny. O to mi chodziło

Matejko napisał/a:
no i jeszcze pozostanie kwestia tego czy komp auta jest adaptacyjny tzn czy w momencie jak dostanie wiecej powietrza, czy zwiekszy dawke paliwa


po cos chyba jest czujnik cisnienia doladowania...

gigant87 - 28-06-2009, 17:29

pawelsonx napisał/a:
gigant87 napisał/a:
Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.

Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.



Twój kolega tym interfejsem to może pobawić się na swoim samochodzie bo nie może zagwarantować że ściągnięty z netu wsad nie będzie miał błędów lub był przystosowany pod konkretny egzemplarz a z twoim samochodem będzie działa poprawnie.


TRUE...

Matejko - 28-06-2009, 18:22

LukaszSZ999 napisał/a:
W turbosprężarce jest klapka która reguluje przepływ spalin przez turbo. Kieruje nią siłownik pneumatyczny.


LukaszSZ999 napisał/a:
po cos chyba jest czujnik cisnienia doladowania...


sam sobie odpowiadasz :)

w mojej benzynie mbc +wskaznik doladowania i ze 160ps przeskakuje na jakies 190ps, z 230nm na ok 260-270 :)

LukaszSZ999 - 28-06-2009, 18:32

Chodziło mi że to poprzez czujnik cisninia komputer ustala dawkę paliwa...
Anonymous - 29-06-2009, 19:40

Gościu znowu zaczynasz bezsensowny temat... Wyjęcie katalizatora nie starczyło? W diezlach wystarczy chip tuning i masz rakietę. Ochłoń trochę i spoważniej! ( a tak na marginesie polecam Lancera Evo 6- może to Cię zadowoli ) Acha i moja odpowiedź jest tak poważna jak pytanie...
pawelsonx - 30-06-2009, 22:59

możesz spróbować chip rezystor :D

musisz zauważyć ze carisma to nie bryka ze stajni VAG i nie jest tak podatna na tuning w polskich warunkach jak kultowy samochód golf który w rękach polskich fachowców może mieć lepsze osiągi nawet od EVO.
Druga sprawa di-d to silnik ze stajni renault i jak wiadomo polski mechanik specjalista od Vag-ów nie tyka się niczego pochodzącego od f (No chyba że fińska NOKIA) więc bardzo ciężko znaleźć kogoś kto ci przygotuje ten samochód do ekstremalnych warunków jakie panują na drogach województwa łódzkiego. Co do uzytkowników Carismy to nie panuje tu rywalizacja czyja jest szybsza w przeciwieństwie do posiadaczy VW u których w genach jest zapisana walka o to czyj samochód jest lepszy.

Tomashi - 01-07-2009, 10:25

pawelsonx napisał/a:
w przeciwieństwie do posiadaczy VW u których w genach jest zapisana walka o to czyj samochód jest lepszy.

..i który bardziej "wypasiony".
Też to zauważyłem i TO mi się podoba :biggrin:

Hubeeert - 01-07-2009, 10:59

pawelsonx napisał/a:
musisz zauważyć ze carisma to nie bryka ze stajni VAG i nie jest tak podatna na tuning w polskich warunkach jak kultowy samochód golf



Chiptuning DI-D daje fajne rezultaty czego świadkiem grześku - ale kosztuje. Domowe sposoby podnoszenia mocy w tym silniku kończa się niemiło dla silnika, spalania i kieszeni eksperymentatora.

Chiptuning w samochodzie którego właścicielem jest "Ścigant" kończy się końcem hamulców



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group