Pajero III - [3.2 DID] problem z kontrolka temperatury silnika
charyy - 28-06-2009, 09:10 Temat postu: [3.2 DID] problem z kontrolka temperatury silnika Witam, moim problemem jest wskaznik temperatury silnika, po wlaczeniu zimnego auta wskaznik w miare rozgrzewania sie podchodzi do troche ponad polowe, i sa momenty ze podnosi sie na maxa, w tedy zalaczam ogrzewania i jakos sie ratuje, szasami szybko spada, wymienilem czojnik temperatury i ten fakt czyli wzrost temperatury dalej sie powtarza, moze to termostat sie zawiesza? nie mam bladego pojecia jak za to sie zabrac i gdzie znajduje sie termostat?
hell p
zbyszekm2 - 28-06-2009, 13:03
Walnięta głowica, albo chłodnica EGRu, ewentualnie wiskoza.
Na początek sprawdź, czy jak silnik jest rozgrzany, jak go wyłączysz, czy wiatrak się kręci czy staje od razu po wyłączeniu silnika.
charyy - 29-06-2009, 18:39
pierwsze to sposcilem plyn z ukladu chlodzenia i byl bez oleju wiedz nie tak zle, potem wyciagnelem termostat i okazalo sie ze uszczelka jest uszkodzona wewnetrzna termostatu wiedz zlozylem wszystko bez termostatu, i tak rozgrzal mi sie, ale troche mniej ale dziwne jest ze jak sie rozgrzeje to bez wlaczania cieplego nawiewu spada temperatura strzasznie szybko, wylaczylem silnik tak jak mi radziles i wiatrak zatrzymuje sie odrazu wiedz nie jest popsuty chyba ze przyczyna jest ze nie zawsze zalapuje sie na lozysku ?? ale zeby tak szybko temperatura spadala, bo jezeli glowica walnieta to na jakiej zasadzie moze sie przegrzewac, i co moze byc z ta chlodnica EGRu nie tak?
[ Dodano: 29-06-2009, 18:55 ]
zapomnialem dodac, w jaki sposob precyzyjnie mozna zdjagnozowac albo czy jest jakis sposob zeby zdjagnozowac co jest grane by nie roozbierac pol auta ??
zbyszekm2 - 29-06-2009, 18:57
a wiec to chłodnica EGRu, umieszczona z lewej strony silnika stojąc przed maską, taki element srebrny prostokąt, przypomina harmonijkę
charyy - 29-06-2009, 21:06
Wiedz co mam poczac, czy wymienic ta chlodnice jezeli rzeczywiscie to ona jest przyczyna czy moze jakos sie da odlaczyc ten system EGR gdyz czytalem ze sa ludzie ktorzy to zrobili, i czy to przyniesie jakis skutek nie przegrzewania sie silnika? a czy jak bym w serwisie podlaczyl sie do komputera to czy wykazalo by mi jaki jest powod przegrzewania w 100 %? tu daje link czy tak ma wygladac to o czym gadamy tylko ze ja nie mam radiatora a powinienem? i to jest z 2.5 litra silnikiem a ja mam 3200
http://cgi.ebay.co.uk/Mit...93%3A1|294%3A50
zbyszekm2 - 29-06-2009, 21:24
co innego zawór EGR a co innego chłodnica, jej nie odłączysz.
Zadzwoń do mnie, 602-673-905
joebar - 07-07-2009, 18:23
Koledzy podłączę się do tematu bo mam te same objawy. Tylko, że w silniku 3.8 benzynowym. Termostat wymieniony i nic to nie pomogło. Chłodnica zaworu EGR czegoś takiego nie ma w tym silniku. Wiskoza w porządku. Pomóżcie. Co to może być???
zbyszekm2 - 07-07-2009, 20:38
joebar napisał/a: | Koledzy podłączę się do tematu bo mam te same objawy. Tylko, że w silniku 3.8 benzynowym. Termostat wymieniony i nic to nie pomogło. Chłodnica zaworu EGR czegoś takiego nie ma w tym silniku. Wiskoza w porządku. Pomóżcie. Co to może być??? |
Jakie masz objawy?
joebar - 07-07-2009, 21:37
Takie same jak charyy. Identyczne dlatego się podłączyłem do tematu. Czyli skoki temperatury na maksa. A po włączeniu ogrzewania spada do normalnej. Po prostu tak samo jak charyy.
zbyszekm2 - 07-07-2009, 22:19
chary ma walniętą pamięć prawdopodobnie w zegarach. ale ostatnio mieliśmy przypadek, ze silnik naprawdę się przegrzewał, pomogła wymiana chłodnicy.
charyy - 07-07-2009, 22:34
Witam ponownie, zakupilem termometr na allegro do 150 C i rozwiazalo problem i faktycznie to moze byc pamiec ale narazie wstrzymalem sie z zakupem nowej kostki, normalna temperatura podczas jazdy to 74 78 a przy postoju 80 85 (nie wiem jak ze skrzynia manualna), i mam ustawiona temperature max 85 i jak przekroczy to termometr mi bibczy mimo to bede nie oryginalnie zakladal wiatrak zeby zalaczal na 90 jakby cos "dmuchac na zimne" a termometr jes dokladny bo miezylem na sobie i mam 36,7 C
ps zapomnialem dodac ze od 85 do 77,8 skazowka jest na maxa (od pajero)a jak spadnie do 77 to zchodzi na nizej polowe czyli na norm, wiedz radze zakupic termometr podlaczyc i jezeli nie skoczy powyzej 85 a oryginalny miernik wskazuje na maxa to sie nie martwic, oby to bylo to
joebar - 07-07-2009, 22:36
Czyli poszukać przyczyny we wskaźniku??
charyy - 07-07-2009, 22:42
termometr kosztuje 50 zl, zaczol bym od tego bo lepiej przetestowac czy naprawde sie nie grzeje
zbyszekm2 - 07-07-2009, 22:50
charyy napisał/a: | Witam ponownie, zakupilem termometr na allegro do 150 C i rozwiazalo problem i faktycznie to moze byc pamiec ale narazie wstrzymalem sie z zakupem nowej kostki, normalna temperatura podczas jazdy to 74 78 a przy postoju 80 85 (nie wiem jak ze skrzynia manualna), i mam ustawiona temperature max 85 i jak przekroczy to termometr mi bibczy mimo to bede nie oryginalnie zakladal wiatrak zeby zalaczal na 90 jakby cos "dmuchac na zimne" a termometr jes dokladny bo miezylem na sobie i mam 36,7 C
ps zapomnialem dodac ze od 85 do 77,8 skazowka jest na maxa (od pajero)a jak spadnie do 77 to zchodzi na nizej polowe czyli na norm, wiedz radze zakupic termometr podlaczyc i jezeli nie skoczy powyzej 85 a oryginalny miernik wskazuje na maxa to sie nie martwic, oby to bylo to |
Czyli na bank masz walniętą pamięć, nie zakładaj dodatkowego wentylatora bo silnik będzie nie dogrzany. lepiej zainwestuj (jak będziesz miał środki na ten cel) w pamięć.
joebar - 07-07-2009, 22:50
Muszę najpierw termometr kupić. I będę musiał spróbować. Bo się pomysły już skończyły, co to może być. Jak się coś okaże to napiszę na forum. A na razie dziękuję za pomoc.
[ Dodano: 07-07-2009, 22:51 ]
zbyszekm2 napisał/a: | charyy napisał/a: | Witam ponownie, zakupilem termometr na allegro do 150 C i rozwiazalo problem i faktycznie to moze byc pamiec ale narazie wstrzymalem sie z zakupem nowej kostki, normalna temperatura podczas jazdy to 74 78 a przy postoju 80 85 (nie wiem jak ze skrzynia manualna), i mam ustawiona temperature max 85 i jak przekroczy to termometr mi bibczy mimo to bede nie oryginalnie zakladal wiatrak zeby zalaczal na 90 jakby cos "dmuchac na zimne" a termometr jes dokladny bo miezylem na sobie i mam 36,7 C
ps zapomnialem dodac ze od 85 do 77,8 skazowka jest na maxa (od pajero)a jak spadnie do 77 to zchodzi na nizej polowe czyli na norm, wiedz radze zakupic termometr podlaczyc i jezeli nie skoczy powyzej 85 a oryginalny miernik wskazuje na maxa to sie nie martwic, oby to bylo to |
Czyli na ban masz walniętą pamięć, nie zakładaj dodatkowego wentylatora bo silnik będzie nie dogrzany. lepiej zainwestuj (jak będziesz miał środki na ten cel) w pamięć. |
Proszę o wyjaśnienie co to jest ta pamięc. I mniej więcej ile to kosztuje??
|
|
|