To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Dziwne piski w tylnym zawieszeniu :(

Rob600 - 29-06-2009, 14:47
Temat postu: Dziwne piski w tylnym zawieszeniu :(
Witam, a ja znowu z problemem ;)
W mojej Cari zaczęły się pojawiać wnerwiające piski, kiedy zaczynam huśtać tyłem auta (ręcznie) piszczy.

teraz napisze co zrobiłem już sam:

1. zdjęcie tylnego koło poprawienie gum w sprężynach "usztywniających zawieszenie" były trochę za wysoko teraz umieściłem je niżej ale tak aby o nic nie ocierały.

2. zauważyłem że wahacz górny jest zużyty tz. gumy są sparciałe.

3. czasami przestaje piszczeć i nie ma to związku z pogodą (wilgocią)

4. robiłem przegląd i miałem sprawdzane amorki na testach wyszły BDB



I jeszcze osobna sprawa byłem na zbieżności i facet powiedział że muszę wymienić dwie śruby, pod samochodem na środku (muszę zrobić fotkę ) chyba że ktoś zna problem i wie czy są to normalne samochodowe śruby czy też muszę szukać czegoś specjalnego.


Z góry dziękuję za okazaną pomoc i pozdrawiam Robert



@EDIT

Moja Cari to wersja 4d i uszkodził mi się mechanizm podnoszenia klapy bagażnika :(
są ta dwa "druty" wygięte, jeden się złamał :( nie wiecie gdzie cos takiego kupić ?? a może ktoś z was ma coś takiego na sprzedaż ??

mlun - 29-06-2009, 15:13

Pewnie mu chodziło o śruby mimośrodowe do ustawiania tyłu właśnie.
Testami amortyzatorów na stacji też się nie ma co sugerować bo czasem zniszczony amortyzator może pokazywać dobre wyniki.
A co do tych gum jak i piszczenia to najlepiej na podnośnik, łapka w ręke i szarpać wszystko pokolei. Gdzie są luzy to wymiana.

Anonymous - 29-06-2009, 23:28

Czy to piszczenie jest powiedzmy takim skrzypieniem gumy pocieranej o gumę?
Czy to skrzypienie dochodzi przy delikatnych ruchach zawieszenia albo jak się np. zaprzesz nogą o tylne koło i pobujasz to też skrzypi?

Jeśli jest to skrzypienie i występuje przy nawet minimalnych ruchach samochodu to prawdopodobnie wahacz poprzeczny.

Najlepszy sposób wykrycia źródła pisków to jeden wczołguje się pod auto lub wchodzi pod nie, a drugi buja autem :)

Rob600 - 30-06-2009, 09:43

dzięki dziś wejdę pod autko i poszukam która część dokładnie piszczy tak że wieczorkiem napiszę co i jak.

P.S. czy tylne łożyska da się wymienić tylko z piastą czy też da się kupić same łożyska ??

LukaszSZ999 - 30-06-2009, 20:20

Moze piszczą ci mocowania stabilizatorów. Gumy w tulejkach zaczynaja sie krecic w srodku a powinny sztywno siedzieć.
Rob600 - 30-06-2009, 20:33

Więc właśnie odkręciłem koła raz jedno raz drugie, przy ruszaniu górnym i dolnym (małym) wahaczem luzów w zasadzie brak (wyczuwalnych rękom). Ale za to przy dokręcaniu wstępnym śrub mocujących felgę pojawiły się piski, po opuszczeniu z podnośnika i podczas właściwego dokręcania koła piski występowały nadal (i nie chodzi mi tu o pisk dokręcanej śruby)

A co do śrub o które pytałem wcześniej znajdują się one na końcach wahacza tego głównego.

Piwor - 30-06-2009, 22:50

Łożyska wymienia się bez piasty, lecz trzeba mieć prasę. :) W bębnach jest inaczej. :) Masz tarcze czy bębny?
Rob600 - 30-06-2009, 23:22

Bębny

Właśnie wracam od mechanika który powiedział mi że do wymiany mam w zasadzie wszystkie metalowo-gumowe elementy zawieszenia tylnego prawej strony czyli dwa małe wahacze plus gumy na głównym wahaczu :( koszt szacowany to 800,00 zł

Idę zaraz do samochodu odkręcę koło i będę WD jechał po każdej części zakręcał koło i sprawdzał czy piszczy jak piszczy to następny element :( Jeżeli to nie zadziała to tylko wymiana ALL :(
Ciekawe czy gdzieś mogą mi dokładnie powiedzieć który to dokładnie element ??

Piwor - 02-07-2009, 23:16

Rob600, mnie też to czeka, tyle, że po kosztach tulejek. Nie baw się w wymianę poszczególnych przekalkuluj, czy nie lepiej machnąć wszystkie. Jedne pieniądze, a za jednym zamachem robocizna. Mam nadzieje, że w tym miesiącu to zrobię.
pawelsonx - 03-07-2009, 00:08

http://www.allegro.pl/ite...szenia_tyl.html

http://www.allegro.pl/ite...ancer_colt.html

lepiej zakupić komplecik i od razu hurtem jedną i drugą stronę żeby parametry tłumienia były takie same po obu stronach

mlun - 03-07-2009, 10:48

No pewnie że lepiej tak zrobić. Tylko te główne to najlepie oryginał tak jak koledzy na forum radzą. Sam muszę też wymienić i nie wiem na jakie się zdecydować do reszty wachaczy.

Te z drugiej aukcji to podobno krajowego producenta, tak mi przynajmniej sprzedawca napisał także ja bym to sobie odpuścił.
Zastanawiam się między tymi z pierwszej a tymi które polecają w sklepie all-parts.

Piwor - 08-07-2009, 22:43

mlun, prawdopodobnie wezmę od Mateusza. Jest gwarancja itp, więc ok. :)
mlun - 10-07-2009, 07:57

Ja też się włąsnie skłaniam ku niemu,tym bardziej że z Warszawki jest i sam sobie odbiorę.
Piwor - 11-07-2009, 11:09

mlun, kiedy masz zamiar się w to bawić?
mlun - 11-07-2009, 16:29

Mam nadzieje że w lipcu jeszcze. Cukierki i reszte do wachaczy górnych i dolnych u niego wezme a te dwie duże to oryginały załaduje bo tylko po 100zł a podobno zamienniki szybciej padają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group