To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - alternatywa dla dynamicznej wymiany oleju w skrzyni

Zhan - 29-06-2009, 19:14
Temat postu: alternatywa dla dynamicznej wymiany oleju w skrzyni
Witam,

Od jakiegos czasu zbieram sie do wymiany oleju w skrzyni, wszystko co trzeba mam juz od dawna, jak wiadomo jedyna sluszna metoda wymiany oleju tu na forum jest wymiana dynamiczna. Jednak w miedzyczasie rozmawialem z wieloma osobami, specjalistami w tej dziedzinie na temat takiej metody i kazdy bez wyjatku odradzal mi takie praktyki. Oczywiscie domyslam sie, ze sa to praktycy zatwardziali w swoich przekonianiach wynikajacych pewnie po czesci z rutyny ale moze jednak cos w tym jest skoro wszyscy sa tacy jednomyslni? I tak sobie mysle, ze skoro mam juz te chyba 12l oleju to moze zrobic normalna wymiane wielokrotnie. Oleju starczy prawie na trzy zwykle wymiany, czy nie byloby bezpieczniej zrobic trzy takie wymiany w odstepach kilkudniowych? Skrzynia dobrze sie przeplucze, oleju starego zostanie w skrzyni pewnie niewiele wiecej niz przy wymianie dynamicznej a ryzyko uszkodzenia czegos mniejsze...
Co o tym sadzicie?

pozdrawiam

swinks_UK - 29-06-2009, 19:45

Rób dynamiczną wymianę i nie marudź. :D

Jak znam życie wspomniani "fachowcy" mieli do czynienia z automatami z Autosana... :badgrin:
Tak na poważnie - serwisówka MMC jako JEDYNĄ wymianę w skrzyniach A/T podaje wymianę dynamiczną. Jak widzisz fachowcy nie bardzo się znają.
Wymiana jest bajecznie prosta i nic nie ma prawa się zepsuć jeśli postępujesz wg. mitsumaniakowego przewodnika. Jeśli będziesz to robił 1szy raz, to weź kogoś sobie do pomocy.
Wydrukuj sobie tutoriale Bartka (Bartkowa instrukcja) lub mój (Swinksowy tutorial), albo naucz się niemal na pamięć.
I pamiętaj by się nie spieszyć.

Ostatnio robił 1szy raz w życiu wymianę dynamiczną Werdew i poszło mu świetnie.

Wymiana typu "zlewanie" nie ma sensu, spuszczasz 45% oleju, a to co dolejesz to i tak szybko sie wymiesza z pozostałym syfem i straci właściwości.

werdew - 29-06-2009, 22:02

Prawde azali zekles :mrgreen: , wymiana zostala zrobiona w/g obu wymienionch tutoriali.
Poszlo bez broblemowo, zmiana na lepsze zauwazalna praktycznie natychmiastowo.
Tez myslalem nad "prostym" sposobem, ale mi przeszlo.
Faktycznie, nie marudz, tylko rób dynamiczná. :biggrin:

Zhan - 29-06-2009, 22:11

no dobra, przekonaliscie mnie ;)
mam tylko jedno pytanie do Ciebie wedrew, w jaki sposob robiles wymiane wedlug obydwu tutoriali skoro one troche sie wykluczaja? w jednym jest najpierw spusc z miski potem odpal silnik, w drugim odwrotnie... :)

werdew - 29-06-2009, 22:39

Już się tłumacze :lol:
Bazowo posługiwałem się instrukcją Bartka ale z małą modyfikacja od swinks_UK, dotyczyło to czasem odpalenia silnika.
Konkretnie zamiast raz na 60sek, 2 razy po 30sek.
Czyli 2 razy ta sama operacja.
Ale to jak kto woli :mrgreen:
Generalnie to całość jest prosta, robiliśmy to we dwóch ludziów :mrgreen:

Zhan - 29-06-2009, 23:04

no tak, stopien trudnosci nie jest duzy, balem sie tylko skutkow ubocznych w stylu zapowietrzenie czy cos w tym stylu...
ale nic to, do odwaznych swiat nalezy :)

Redlucas - 30-06-2009, 02:02

swinks_UK napisał/a:
Jak znam życie wspomniani "fachowcy" mieli do czynienia z automatami z Autosana... :badgrin:


Niekoniecznie. Wolałbym aby się pohamować z tak jednoznaczną opinią. Tak naprawdę nie wiemy z kim rozmawiał.

swinks_UK napisał/a:
Tak na poważnie - serwisówka MMC jako JEDYNĄ wymianę w skrzyniach A/T podaje wymianę dynamiczną. Jak widzisz fachowcy nie bardzo się znają.


Widać Ci "fachowcy" należą do tych wspomnianych przez Ciebie wyżej. Ano to nie jest prawda. Jedyną i słuszną wymianą oleju w skrzyniach Invecs jest wtryskiwanie oleju pod ciśnieniem. Konia z rzędem temu kto znajdzie w naszym kraju zakład wykonujący taki zabieg - czyli posiadający do tego urządzenia. Jedyny rodzaj usługi wymieniający 100% oleju i usuwający "syf" czyli pozostałości starego oleju.

Wymiana dynamiczna to tak jak zastosowanie zamiast oryginalnej części zamiennika o podobnych parametrach. To tylko zamiennik...


swinks_UK napisał/a:
Wymiana jest bajecznie prosta i nic nie ma prawa się zepsuć jeśli postępujesz wg. mitsumaniakowego przewodnika. Jeśli będziesz to robił 1szy raz, to weź kogoś sobie do pomocy.


Kwestia gustu i szczęścia. I nikomu nie polecałbym robić jej samemu po raz pierwszy.
Fakt jest jeden... na pewno olej będzie wyglądał lepiej, wymienisz około 95% starego, jakiś ten tzw. "syf" zostanie. No i skrzynia będzie działać zauważalnie lepiej... pod warunkiem, że podczas wymiany nie dojdzie do uszkodzenia czegokolwiek. Wtedy może być dobrze tylko nawet przez 10-20k km. Ale zawsze jest to ryzyko. Na szczęście skrzynia nie należy ewentualnie do najdroższych i co ważniejsze nie jest tak delikatna jak np. multitronik z Audi.

swinks_UK napisał/a:
Wymiana typu "zlewanie" nie ma sensu, spuszczasz 45% oleju, a to co dolejesz to i tak szybko sie wymiesza z pozostałym syfem i straci właściwości.


Straci właściwości... owszem... w około 60% na oko licząc. Po takich 3-4 wymianach faktycznie jego olej miałby stan około 70-80% wymienionego i większość właściwości by odzyskał. Na kolejne 60.000 km by starczyło. Pytanie bardziej trafne... czy to się opłaca?

Pozdrawiam

Bartek - 30-06-2009, 07:54

Redlucas, to napisz jeszcze dlaczego OFICJALNY MANUAL SERWISOWY kod mitsu:PWDE9611 (nie jakieś autodaty, czy inne badziewia dotyczące wszystkich marek) podaje zadtosowanie tegoż właśnie jak napisałeś "zamiennika" jako jedynej metody wymiany oleju?
Anonymous - 30-06-2009, 10:31

pewnie dlatego ze invecs i inne skrzynie nie sa stworzone do przeplywowej wymiany z racji bufora jaki posiadaja. probowalem kiedys wtlaczac ale ten olej jak sie okazuje leci prosto do bufora takze nie ma wlasciwie lepszej metody niz ta z manuala ktora podal Bartek. rozni ludzie posiadajacy opinie fachowcow czesto przytaczaja takie czy inne bzdury moze ciezko im powiedziec niewiem jak niewiedza kiedy wszyscy oczekuja ze wiedza.
swinks_UK - 30-06-2009, 13:15

Redlucas napisał/a:

Straci właściwości... owszem... w około 60% na oko licząc. Po takich 3-4 wymianach faktycznie jego olej miałby stan około 70-80% wymienionego i większość właściwości by odzyskał. Na kolejne 60.000 km by starczyło. Pytanie bardziej trafne... czy to się opłaca?


Straci właściwości - to nie jest sprawa gdybania, bo to nie olej silnikowy. Oleje do skrzyń Invecs mają inne właściwości i utrata właściwości smarnych i chłodzących następuje tu skokowo a nie stopniowo jak w przypadku olejów silnikowych. Dlatego utrrzymywanie oleju we właściwym stanie ma tak krytyczne znaczenie dla żywotności szczególnie konwertera.
Olej przegrzany, zabrudzony, itd. (odpowiednie skreślić) w skrzyni jest już tylko płynem, wypełniaczem i nic ponadto. To o czym piszesz to jak zalać skrzynię do połowy nowym olejem a potem nasikać.

Na resztę odpowiedział ci Bartek.

Co do "fachowców" - widzisz są setki różnych A/T, i tyle samo rozwiązań, mimo to przerobienie tysiąca skrzyń nie czyni nikogo autorytetem w srawie WSZYSTKICH skrzyń. Skrzynie Invecs mają dość charakterystyczną konstrukcję (o czym wspomniał Robert), poza tym konwerter jest dość wrażliwy na wszelkie odstępstwa od reguły (dyskutowaliśmy o tym na forum w sprawie olejów Dexron itd. - przytoczyłem wtedy okólnik MMC z UK).
Dlatego jak ktoś proponuje wymianę oleju w Invecsie to pierwsze pytanie brzmi "ile oleju", a drugie "jaka wymiana". Dalej już wiadomo, czy ktoś się zna, czy tylko udaje.

I na koniec... wymiana jest naprawdę prosta.
Będąc na Zlocie w sierpniu mogę to udowodnić robiąc wymiany chętnym (olej własny). Kto chce może się zgłaszać... :mrgreen:

[ Dodano: 30-06-2009, 12:19 ]
Zhan napisał/a:
no dobra, przekonaliscie mnie ;)
mam tylko jedno pytanie do Ciebie wedrew, w jaki sposob robiles wymiane wedlug obydwu tutoriali skoro one troche sie wykluczaja? w jednym jest najpierw spusc z miski potem odpal silnik, w drugim odwrotnie... :)


Osobiście proponuję spuścić najpierw olej ze skrzyni i uzupełnić, a dopiero potem robić dynamikę. Wtedy na pewno unikniesz tego "zapowietrzenia".
I pamiętaj przy dynamicznej lepiej robić po kilka krótkich "pompek" silnikiem niż jedną długą. Po każdym pompowaniu uzupełniasz ilość wypompowaną nowym olejem. I tak aż ci się pojawi na wężu spustowym nowy olej.

Zhan - 04-07-2009, 22:03

No to stalo sie, olej w skrzyni wymieniony... musze przyznac, ze to co wylecialo ze skrzyni bardziej przypominalo wode ze sciekow niz olej. Po wymianie roznica odczuwalna, biegi zmieniaja sie plynniej, przy odpowiednich obciazeniach trzeba sie mocno wczuc zeby zauwazyc moment zmiany. Dzieki wszystkim za wskazowki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group