Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] redukcja do 2 i 1 biegu w manualnej skrzyni b
man_anger30 - 01-07-2009, 00:22 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] redukcja do 2 i 1 biegu w manualnej skrzyni b Witam wszystkich,
Przepraszam, ze o to pytam bo jestem tu nowy i dopiero co sie zarejestrowalem i byc moze juz o tym bylo na forum ale mam problem ze skrzynia biegow w carismie 1.8 gdi. Jest to manualna skrzynia biegow i kiedy probuje w czasie jazdy zredukowac do 2 lub 1 biegu niestety nie jestem w stanie tego zrobic( nawet ze zgrzytem) Probowalem na sile ale po prostu sie nie da. Kiedy sie zatrzymam bez problemu wchodzi 1 i 2 ale zredukowac sie nie da. Nie ma problemu ze startu zatrzymanego wchodza wszystkie biegi. Czy ktos molby mi pomoc? Bede bardzo wdzieczny i jeszcze raz sorki jesli temat juz byl. Bede sie staral przeszukac forum jeszcze dzis, ale moze ktos moglby skorbnac pare linijek;) Pozdrawiam
mkm - 01-07-2009, 00:45
Temat faktycznie juz byl.
Awarii nie masz. To zwykle zabezpieczenie, zebys przez pomylke nie wbil "jedynki", np. zamiast "trojki".
man_anger30 - 01-07-2009, 01:04
Hej,
Dzieki za odpowiedz, ale jak to zabezpieczenie zdjac albo wylaczyc? zebym mogl normalnie redukowac biegi?
demeone - 01-07-2009, 01:05
A tak Ci potrzebna redukcja na 1kę? bo tylko w tym przypadku występuje blokada
Pierwszy bieg wskoczy Ci przy predkości poniżej 10 km/h
man_anger30 - 01-07-2009, 01:06
nie redukcja na 1 mi nie potrzebna ale na 2 by sie przydala a tego sie wlasnie nie da zrobic
demeone - 01-07-2009, 01:08
Cytat: | w czasie jazdy zredukowac do 2 |
aha nie doczytałem też tego. Sorki. Może ktoś inny sie wypowie ale raczej nie wygląda to ciekawie
man_anger30 - 01-07-2009, 01:12
wiesz jak wysprzegle po zatrzymaniu wtedy wchodzi i 1 i 2 ale jak chce w czasie jazdy zredukowac do 2 to ni trydydy
demeone - 01-07-2009, 01:16
ale z wbijaniem biegów wyższych nie masz problemu?
man_anger30 - 01-07-2009, 01:19
nie nie. z wbijaniem wyzszych nie ma najmniejszego problemu. moge zredukowac z 5 na 4 z 4 na 3 ale na 2 juz nie idzie chyba ze sie zatrzymam wysprzegle i wiedy moge wbic znowu 1 i 2. tylko problem w czasie jazdy zredukowac do 2
[ Dodano: 01-07-2009, 01:25 ]
wlasnie cos takiego znalazlem.''w mitsubishi carisma czesto psuja sie tulejki cięgien skrzyni biegów'' czy to moze byc to?
[ Dodano: 01-07-2009, 01:32 ]
no nic czas na mnie bo za pare godzin do pracy. bede wdzieczny za wszystkie wskazowki. pozdrawiam
Anonymous - 01-07-2009, 06:04
Dokladnie moga to byc tulejki ale wyglada to takze na synchronizator ale najpierw radzilbym sprowdzic tulejki jak pisales kolego
demeone - 01-07-2009, 07:22
W GDI nie ma tulejek są cięgna. Jesli już to problem pozostał tylko w skrzyni.
pawelsonx - 01-07-2009, 16:06
Co do samochodów w uk i irlandi to oni raczej nie zmieniają oleju w skrzyni biegów (wiem bo kiedyś pytałem się mechanika tylko postawił oczy i powiedział że w skrzyni oleju się nie zmienia)najpierw bym to sprawdził czy przy 100k mil została zmieniony olej ,bo może trochę brakuje albo stracił swoje właściwości i synchronizatory nie mają dobrego smarowania. Po tym raczej bym się martwił skrzynią ale to niewielki wydatek w uk jak dobrze pamiętam to znajomy kiedyś wymieniał w bmw i zapłacił około 250 funtów razem z wymianą za używkę i dostał gwarancje na 3 miechy
Anonymous - 01-07-2009, 17:12
pawelsonx napisał/a: | (wiem bo kiedyś pytałem się mechanika tylko postawił oczy i powiedział że w skrzyni oleju się nie zmienia) |
Zmien mechanika,mieszkam w UK i wiekszosc mechaników u których byłem wie ze zminia sie olej w skrzyni ......to ze twój mechanik o tym nie słyszał nie znaczy ze wszyscy
man_anger30 a przy zgaszonym silniku mozesz swobodnie przełaczac biegi ?
pawelsonx - 01-07-2009, 18:27
Manysh napisał/a: |
Zmien mechanika,mieszkam w UK i wiekszosc mechaników u których byłem wie ze zminia sie olej w skrzyni ......to ze twój mechanik o tym nie słyszał nie znaczy ze wszyscy |
Ja nie potrzebuje mechanika i nie korzystam z ich usług. Wszystko naprawiam sobie sam ten samochód nie jest taki skomplikowany. Jak będzie coś nietypowego to wtedy poszukam dobrego mechanika.
Co do mechaników w uk to opieram się tylko na tym rejonie co kiedyś mieszkałem Poole i Bournemouth i uwierz mi przeciętnego anglika nie interesują przeglądy okresowe i wymiany w samochodach które nie mają już gwarancji (no chyba że nie przechodzi MOT)jedynym ich zainteresowaniem jest ile piwa wypili w Pubie oni nawet nie widzą różnicy między pint-em a pół litra jak również pound i 1/2 kg.
wazu - 03-07-2009, 13:53
Ciekawe zjawisko, ja nie wyobrazam sobie mojej jazdy po moim miescie bez mozliwosci redukcji do 2-ki (same gorki). Miałem podobny problem, ale u mnie padł wysprzeglik (tloczek przepuszczał plyn i nie wysprzeglał skrzyni) u Ciebie raczej to nie wchodzi w grę bo mozesz zmieniać biegi poza redukcja na 2. Najlepiej byloby podpytac jakiegos mechesa od skrzyni co jest nie tak, bo tak nie powinno byc.
|
|
|