To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] redukcja do 2 i 1 biegu w manualnej skrzyni b

man_anger30 - 01-07-2009, 00:22
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] redukcja do 2 i 1 biegu w manualnej skrzyni b
Witam wszystkich,

Przepraszam, ze o to pytam bo jestem tu nowy i dopiero co sie zarejestrowalem i byc moze juz o tym bylo na forum ale mam problem ze skrzynia biegow w carismie 1.8 gdi. Jest to manualna skrzynia biegow i kiedy probuje w czasie jazdy zredukowac do 2 lub 1 biegu niestety nie jestem w stanie tego zrobic( nawet ze zgrzytem) Probowalem na sile ale po prostu sie nie da. Kiedy sie zatrzymam bez problemu wchodzi 1 i 2 ale zredukowac sie nie da. Nie ma problemu ze startu zatrzymanego wchodza wszystkie biegi. Czy ktos molby mi pomoc? Bede bardzo wdzieczny i jeszcze raz sorki jesli temat juz byl. Bede sie staral przeszukac forum jeszcze dzis, ale moze ktos moglby skorbnac pare linijek;) Pozdrawiam

mkm - 01-07-2009, 00:45

Temat faktycznie juz byl.
Awarii nie masz. To zwykle zabezpieczenie, zebys przez pomylke nie wbil "jedynki", np. zamiast "trojki".

man_anger30 - 01-07-2009, 01:04

Hej,

Dzieki za odpowiedz, ale jak to zabezpieczenie zdjac albo wylaczyc? zebym mogl normalnie redukowac biegi?

demeone - 01-07-2009, 01:05

A tak Ci potrzebna redukcja na 1kę? bo tylko w tym przypadku występuje blokada
Pierwszy bieg wskoczy Ci przy predkości poniżej 10 km/h

man_anger30 - 01-07-2009, 01:06

nie redukcja na 1 mi nie potrzebna ale na 2 by sie przydala a tego sie wlasnie nie da zrobic
demeone - 01-07-2009, 01:08

Cytat:
w czasie jazdy zredukowac do 2

aha nie doczytałem też tego. Sorki. Może ktoś inny sie wypowie ale raczej nie wygląda to ciekawie

man_anger30 - 01-07-2009, 01:12

wiesz jak wysprzegle po zatrzymaniu wtedy wchodzi i 1 i 2 ale jak chce w czasie jazdy zredukowac do 2 to ni trydydy
demeone - 01-07-2009, 01:16

ale z wbijaniem biegów wyższych nie masz problemu?
man_anger30 - 01-07-2009, 01:19

nie nie. z wbijaniem wyzszych nie ma najmniejszego problemu. moge zredukowac z 5 na 4 z 4 na 3 ale na 2 juz nie idzie chyba ze sie zatrzymam wysprzegle i wiedy moge wbic znowu 1 i 2. tylko problem w czasie jazdy zredukowac do 2

[ Dodano: 01-07-2009, 01:25 ]
wlasnie cos takiego znalazlem.''w mitsubishi carisma czesto psuja sie tulejki cięgien skrzyni biegów'' czy to moze byc to?

[ Dodano: 01-07-2009, 01:32 ]
no nic czas na mnie bo za pare godzin do pracy. bede wdzieczny za wszystkie wskazowki. pozdrawiam

Anonymous - 01-07-2009, 06:04

Dokladnie moga to byc tulejki ale wyglada to takze na synchronizator ale najpierw radzilbym sprowdzic tulejki jak pisales kolego
demeone - 01-07-2009, 07:22

W GDI nie ma tulejek są cięgna. Jesli już to problem pozostał tylko w skrzyni.
pawelsonx - 01-07-2009, 16:06

Co do samochodów w uk i irlandi to oni raczej nie zmieniają oleju w skrzyni biegów (wiem bo kiedyś pytałem się mechanika tylko postawił oczy i powiedział że w skrzyni oleju się nie zmienia)najpierw bym to sprawdził czy przy 100k mil została zmieniony olej ,bo może trochę brakuje albo stracił swoje właściwości i synchronizatory nie mają dobrego smarowania. Po tym raczej bym się martwił skrzynią ale to niewielki wydatek w uk jak dobrze pamiętam to znajomy kiedyś wymieniał w bmw i zapłacił około 250 funtów razem z wymianą za używkę i dostał gwarancje na 3 miechy
Anonymous - 01-07-2009, 17:12

pawelsonx napisał/a:
(wiem bo kiedyś pytałem się mechanika tylko postawił oczy i powiedział że w skrzyni oleju się nie zmienia)


Zmien mechanika,mieszkam w UK i wiekszosc mechaników u których byłem wie ze zminia sie olej w skrzyni ......to ze twój mechanik o tym nie słyszał nie znaczy ze wszyscy

man_anger30 a przy zgaszonym silniku mozesz swobodnie przełaczac biegi ?

pawelsonx - 01-07-2009, 18:27

Manysh napisał/a:


Zmien mechanika,mieszkam w UK i wiekszosc mechaników u których byłem wie ze zminia sie olej w skrzyni ......to ze twój mechanik o tym nie słyszał nie znaczy ze wszyscy



Ja nie potrzebuje mechanika i nie korzystam z ich usług. Wszystko naprawiam sobie sam ten samochód nie jest taki skomplikowany. Jak będzie coś nietypowego to wtedy poszukam dobrego mechanika.

Co do mechaników w uk to opieram się tylko na tym rejonie co kiedyś mieszkałem Poole i Bournemouth i uwierz mi przeciętnego anglika nie interesują przeglądy okresowe i wymiany w samochodach które nie mają już gwarancji (no chyba że nie przechodzi MOT)jedynym ich zainteresowaniem jest ile piwa wypili w Pubie oni nawet nie widzą różnicy między pint-em a pół litra jak również pound i 1/2 kg.

wazu - 03-07-2009, 13:53

Ciekawe zjawisko, ja nie wyobrazam sobie mojej jazdy po moim miescie bez mozliwosci redukcji do 2-ki (same gorki). Miałem podobny problem, ale u mnie padł wysprzeglik (tloczek przepuszczał plyn i nie wysprzeglał skrzyni) u Ciebie raczej to nie wchodzi w grę bo mozesz zmieniać biegi poza redukcja na 2. Najlepiej byloby podpytac jakiegos mechesa od skrzyni co jest nie tak, bo tak nie powinno byc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group