To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Remont silnika 4G13

scotch99 - 01-07-2009, 15:27
Temat postu: Remont silnika 4G13
Witam.
Mam pytanie dotyczące silnika Colta 1,3 '98 (4G13). Silnik żłopie olej jak smok. Właściwie od zawsze brał olej ale ostatnimi czasy jazda nim przestaje być opłacalna - około 2 litry na 1,5-2 tyś. km. Już jakiś czas temu zrobiłem kompletny remont "góry" silnika i nic nie pomogło. W związku z tym pytanie - co jeszcze może być przyczyną? Przypuszczam że ostatnią deską ratunku są pierścienie. Czy w tym silniku są robione nadwymiary? Bo słyszałem opinie że nie i że wymienia się kompletami wraz z cylindrami i zawsze na nominały. Czy to prawda? Dodatkowo czy jest KONIECZNOŚĆ wymiany panewek i szlif wału? Czy można złożyć na starych oczywiście zakładając je w te same miejsca?
Proszę fachowców w temacie o pomoc.

Bartek - 01-07-2009, 15:36

Wszystkiego się dowiesz wyciągając tłoki i robiąc pomiary:
- średnicy cylindrów
- średnicy tłoków
- wielkości zamków pierścieni
- owalizacji cylindrów
- średnicy czopów wału

oglądając panewki. Konieczność wymiany zachodzi wtedy, gdy zużycie elementu wykracza poza granicę rozsądku ;)

scotch99 - 01-07-2009, 15:39

A co z nadwymiarami pierścieni? Są czy tylko nominały?
Bartek - 01-07-2009, 15:55

Są nadwymiary tłoków i pierścieni - +.25 mm i + .5 mm.

Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.

Hugo - 01-07-2009, 16:34

Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika.
Anonymous - 01-07-2009, 16:56

Hugo napisał/a:
Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika.


i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot?

londolut - 01-07-2009, 17:05

Dlaczego dubel tematu jest w Problemach technicznych http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#519470 ?
scotch99 - 01-07-2009, 20:16

Sorry londolut ale nie wiem jak go usunąć/przenieść :(

[ Dodano: 01-07-2009, 20:19 ]
Cytat:
Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.
Bartek co masz na myśli? Czy chodzi Ci o szlif tulei cylindrów?
Hugo - 01-07-2009, 22:54

SlaVkoEg napisał/a:
i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot?
Więc kupujesz silnik z gwarancją rozruchową. Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł, a używany goły silnik kupujesz za 800-1000 zł. Ja nie zastanawiałbym się długo...
Anonymous - 01-07-2009, 23:44

Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł


...az tak duzo?

londolut - 02-07-2009, 00:15

Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł
Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku.
Maretzky85 - 02-07-2009, 00:17

Mnie remoncik kompletny wyniósł 1700 wliczając w to rzeczy takie jak sprzęgło i układ zapłonowy :) I jestem zadowolony. Z tym, że to cena samych części.
scotch99 - 02-07-2009, 08:46

Nadal nikt nie dopowiedział mi czy jakieś inne rzeczy oprócz uszczelniaczy zaworów i pierścieni mogą być przyczyną brania dużej ilości oleju.
Anonymous - 02-07-2009, 09:28

londolut napisał/a:
Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł
Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku.


dlatego pytam sie skad Hugo, wziales 4 tysiace?? :P

Bartek - 02-07-2009, 09:54

scotch99, tak. Jeżeli konieczne są nadwymiarowe pierścienie, to konieczne są również nadwymiarowe tłoki. Nadwymiarowy zestaw powoduje konieczność dopasowania tulei do nowej średnicy, więc szlif + honowanie bloku.

4 tysie spokojnie mogą wyjść za pełny remont. Jeżeli masz pewność co do głowicy, to sporo z tych kosztów odejdzie....

Silnik może brać olej na 4 sposoby:

- wycieki
- głowicą (uszczelniacze zaworowe)
- "dołem" czyli przez pierścienie
- mieszając olej z płynem chłodzącym (pęknięty blok, głowica lub uszkodzona uszczelka głowicy)


Pewność głowicy mam na myśli właściwy luz na prowadnicach zaworowych. Z doświadczenia wiem, że silniki 4g1x mają plastelinowe prowadnice zaworów wydechowych i dość słabe wszystkie zawory. Ale jak wcześniej pisałem, bez pomiarów zapraszam na forum.jasnowidz.pl.....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group