[96-02]Colt CJ0 - Remont silnika 4G13
scotch99 - 01-07-2009, 15:27 Temat postu: Remont silnika 4G13 Witam.
Mam pytanie dotyczące silnika Colta 1,3 '98 (4G13). Silnik żłopie olej jak smok. Właściwie od zawsze brał olej ale ostatnimi czasy jazda nim przestaje być opłacalna - około 2 litry na 1,5-2 tyś. km. Już jakiś czas temu zrobiłem kompletny remont "góry" silnika i nic nie pomogło. W związku z tym pytanie - co jeszcze może być przyczyną? Przypuszczam że ostatnią deską ratunku są pierścienie. Czy w tym silniku są robione nadwymiary? Bo słyszałem opinie że nie i że wymienia się kompletami wraz z cylindrami i zawsze na nominały. Czy to prawda? Dodatkowo czy jest KONIECZNOŚĆ wymiany panewek i szlif wału? Czy można złożyć na starych oczywiście zakładając je w te same miejsca?
Proszę fachowców w temacie o pomoc.
Bartek - 01-07-2009, 15:36
Wszystkiego się dowiesz wyciągając tłoki i robiąc pomiary:
- średnicy cylindrów
- średnicy tłoków
- wielkości zamków pierścieni
- owalizacji cylindrów
- średnicy czopów wału
oglądając panewki. Konieczność wymiany zachodzi wtedy, gdy zużycie elementu wykracza poza granicę rozsądku
scotch99 - 01-07-2009, 15:39
A co z nadwymiarami pierścieni? Są czy tylko nominały?
Bartek - 01-07-2009, 15:55
Są nadwymiary tłoków i pierścieni - +.25 mm i + .5 mm.
Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.
Hugo - 01-07-2009, 16:34
Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika.
Anonymous - 01-07-2009, 16:56
Hugo napisał/a: | Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika. |
i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot?
londolut - 01-07-2009, 17:05
Dlaczego dubel tematu jest w Problemach technicznych http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#519470 ?
scotch99 - 01-07-2009, 20:16
Sorry londolut ale nie wiem jak go usunąć/przenieść
[ Dodano: 01-07-2009, 20:19 ]
Cytat: | Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.
| Bartek co masz na myśli? Czy chodzi Ci o szlif tulei cylindrów?
Hugo - 01-07-2009, 22:54
SlaVkoEg napisał/a: | i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot? | Więc kupujesz silnik z gwarancją rozruchową. Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł, a używany goły silnik kupujesz za 800-1000 zł. Ja nie zastanawiałbym się długo...
Anonymous - 01-07-2009, 23:44
Hugo napisał/a: | Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł |
...az tak duzo?
londolut - 02-07-2009, 00:15
Hugo napisał/a: | Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł | Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku.
Maretzky85 - 02-07-2009, 00:17
Mnie remoncik kompletny wyniósł 1700 wliczając w to rzeczy takie jak sprzęgło i układ zapłonowy I jestem zadowolony. Z tym, że to cena samych części.
scotch99 - 02-07-2009, 08:46
Nadal nikt nie dopowiedział mi czy jakieś inne rzeczy oprócz uszczelniaczy zaworów i pierścieni mogą być przyczyną brania dużej ilości oleju.
Anonymous - 02-07-2009, 09:28
londolut napisał/a: | Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł
Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku. |
dlatego pytam sie skad Hugo, wziales 4 tysiace??
Bartek - 02-07-2009, 09:54
scotch99, tak. Jeżeli konieczne są nadwymiarowe pierścienie, to konieczne są również nadwymiarowe tłoki. Nadwymiarowy zestaw powoduje konieczność dopasowania tulei do nowej średnicy, więc szlif + honowanie bloku.
4 tysie spokojnie mogą wyjść za pełny remont. Jeżeli masz pewność co do głowicy, to sporo z tych kosztów odejdzie....
Silnik może brać olej na 4 sposoby:
- wycieki
- głowicą (uszczelniacze zaworowe)
- "dołem" czyli przez pierścienie
- mieszając olej z płynem chłodzącym (pęknięty blok, głowica lub uszkodzona uszczelka głowicy)
Pewność głowicy mam na myśli właściwy luz na prowadnicach zaworowych. Z doświadczenia wiem, że silniki 4g1x mają plastelinowe prowadnice zaworów wydechowych i dość słabe wszystkie zawory. Ale jak wcześniej pisałem, bez pomiarów zapraszam na forum.jasnowidz.pl.....
|
|
|