[92-96]Galant E5xA - Rozrząd 4g93-problem
luki_84 - 02-07-2009, 18:01 Temat postu: Rozrząd 4g93-problem Witam Was. Znów potrzebuję waszej pomocy być może dla niektórych w błachej sprawie ale...
Silnik mam jak w temacie (jedno koło paska rozrządu, w głowicy 2 wałki). Interesuje mnie jak dokręcić prawidłowo koło pasowe na wale-poluzowało się po 7000 km od zmiany rozrządu. Gdzie mogę zablokować wał? Może użyć pneumatyka na najsłabszym sprzęgle, ale i tak jakoś wypadało by to zablokować. O kleju do gwintów oczywiście wiem i pamiętam.
Bartek - 02-07-2009, 18:13
Najprościej zblokujesz koło zamachowe. Odkręcasz osłonę od skrzyni i od bloku i dostajesz dostęp do wieńca. Wkładasz między zęby odpowiednio duży płaski śrubokręt, który zapierasz o blok i 190 Nm dynamometrem dociągasz.....
kornik__ - 02-07-2009, 18:27
kluczem dynamometrycznym. dane co do kąta i siły są w auto dacie lub innych książkach/programach warsztatowych. jedyne co mogę powiedzieć to, to że siła jaką należy ustawić na kluczu to 177-186Nm nie jestem pewien ale zdaje mi się, że kąt 90st, ale głowy nie dam sobie uciąć. zainstaluję info-tech'a i napiszę. pneumatem nie polecam dokręcać śrub przy silniku.
luki_84 - 02-07-2009, 19:37
dzięki chłopaki za szybkie info.
Jutro podjadę do kumpla na kanał i wezmę loctaite'a (mam chyba 270 i 620 ) i klucz dynamometryczny z pracy.
Kurde nie widziałem tam nigdzie tej osłony, ale z powodu braku kanału i potrzeby jej szukania mogłem nie zauważyć
Bartek - 03-07-2009, 07:38
Nie wklejaj tej śruby!!!!!!! Potem żadną siłą jej nie odkręcisz.....
jacek11 - 03-07-2009, 16:42
Bartek napisał/a: | Wkładasz między zęby odpowiednio duży płaski śrubokręt, który zapierasz o blok i 190 Nm dynamometrem dociągasz..... |
Często się zdarza,że w kole zamachowym są porobione gwinty.
Wystarczy kawałek płaskownika z dwoma otworami,i przykręcamy
do koła,i do obudowy skrzyni.
Nie ma siły co by się to zerwało.
Ale niestety nie wiem,czy galant posiada owe otwory
Bartek - 03-07-2009, 16:48
Manual nie ma - automat ma
luki_84 - 03-07-2009, 19:08
Już załatwione, trochę się naszukałem tej blachy-jest pod 2 wspornikami (nie wiadomo co one trzymają ).
Dokręciliśmy tak jak radził Bartek na 190 Nm bez kleju. Mam nadzieję że będzie ok.
|
|
|