Problemy techniczne - czym wyczyscic bak i jak sprawdzic jego szczelnosc??
Matejko - 10-08-2006, 20:55 Temat postu: czym wyczyscic bak i jak sprawdzic jego szczelnosc?? Otoz rok sie zbieralem aby wyjac bak paliwa i w koncu dzis sie zebralim i wyjelim.
Zaczelo sie rok temu jak po zalaniu do pelna zauwazylem na stacji plame pod autem, bylem daleko od domu wiec po powrocie wjechalem na kanal obejrzalem wszystko ale nic nie dostrzeglem.
Porownujac z drugim autem, ktore przy kazdym podjezdzie pod dystrybutor i odkreceniu korka paliwa robi psssssssss, a htb tak nie robi, czyli gdzies jest nieszczelny i lapie powietrze, a do tego ciagle unosi sie won paliwa dookola, wyciagnalem w koncu ten cholerny bak, ale przechylajac go w kazde teoretyczne miejsce skad moglo leciec - sucho, jedynie co zauwazylem to ze lecialo paliwo z rurki wylotowej pompy paliwa, nie ciagle tylko kroplami, ale po zalozeniu wezyka, nie ma bata zeby lecialo stamtad,
jakies pomysly jak sprawdzic szczelnosc, i czym i jak wyczyscic? bo po wyjeciu pompy zauwazylem ze troche swinstwa plywa
Hubeeert - 10-08-2006, 20:57
Dmuchnąć w niego z kompresora tzn najpierw uszczelnić gdzie się da a potem dmuchnąć. No i słuchać gdzie ucieka. Ewentualnie tak jak się dętkę sprawdzało kiedyś - uszczelnić wszelkie dojścia zanurzyć w wannie i obserwowac gdzie sie powietrze pojawi.
czym czyścic? proste - jakimś środkiem do czyszczenia układów paliwowych, czymś co dobrze rozpuszcza środki ropopochodne a jednoczesnie absorbuje wodę.
Matejko - 10-08-2006, 21:04
Hubeeert napisał/a: | czym czyścic? proste - jakimś środkiem do czyszczenia układów paliwowych, czymś co dobrze rozpuszcza środki ropopochodne a jednoczesnie absorbuje wodę. |
ile tego kupic z 5l ??
myslalem nad tym kompresorem ale ciezko z dostepnoscia,
sprobuje pompka od rowera
Hubeeert - 10-08-2006, 21:19
Nie 5l - może byc cos na bazie na przykład benzyny ekstrakcyjnej - to tzw lekka frakcja do tego cos do czyszczenia i co Ci tam w łapy wpadnie. Tylko nie świeć sobie zapałką bo wtedy będziesz miał już tylko ten dylemat co skazaniec na krzesle
ZWYCZAJNIE CZY Z CHRUPIĄCĄ SKÓRKĄ
Matejko - 10-08-2006, 21:56
Hubeeert napisał/a: | Tylko nie świeć sobie zapałką |
swiecilem jak wyciagalem,
bez brwi jestem przystojniejszy
akbi - 11-08-2006, 08:40
Matejko napisał/a: | myslalem nad tym kompresorem ale ciezko z dostepnoscia, |
Zatkaj wszystkie otwory w zbiorniku tak jak Hubert radzi i podjedź na stację paliw - tam przecież masz kompresor
krzysio1972 - 11-08-2006, 09:48 Temat postu: Re: czym wyczyscic bak i jak sprawdzic jego szczelnosc??
Matejko napisał/a: | Otoz rok sie zbieralem aby wyjac bak paliwa i w koncu dzis sie zebralim i wyjelim.
Zaczelo sie rok temu jak po zalaniu do pelna zauwazylem na stacji plame pod autem, bylem daleko od domu wiec po powrocie wjechalem na kanal obejrzalem wszystko ale nic nie dostrzeglem. |
Ja bym niekoniecznie obwinial sam zbiornik, sugeruje sprawdzic rowniez przewod od wlewu do zbiornika, nie wiem, jak w cari, ale na przewodzie powinien byc chyba tez system odpowietrznikow. System to moze za duzo powiedziane, ale dodatkowe otwory i male przewody to chyba powinny byc. Dlatego tez nie powinno sie np. zalewac benzyny pod sam korek, bo 'system' sie zatyka no i paliwo moze uciekac, a jak juz tak zrobisz to potem mozesz miec problem z zatankowaniem do konca, bo Ci pistolet bedzie odbijal.
To takie moje luzne przemyslenia, bo ja juz pare dobrych lat nie tankowalem do pelna benzyny
Anonymous - 11-08-2006, 10:01
kiedys znajomy lakiernik czyscil baki w motorach piaskiem, sypal piach i trzas bakiem jakby robil koktail
tomusn - 11-08-2006, 10:12
arturro napisał/a: | sypal piach i trzas bakiem jakby robil koktail |
a jak wyciągał resztki piasku? wypłukiwał wodą? i potem płukał C2H5OH?
Anonymous - 11-08-2006, 10:13
nie mam pojecia co lal do srodka ale wyplukac bak to chyba nie problem?
Student - 11-08-2006, 10:38
Arturo ma racje piasek wyczyści wszystko, poza piaskiem można zastosować Aceton taz jest niezły, do sprawdzania szczelności kompresor i mydlić pędzlem wszystkie łączenia i zgrzewy, przykręcane elementy i musi pokazać gdzie cieknie ale nie przesadzać z ciśnieniem wystarczy do 3atm.
Matejko - 11-08-2006, 12:11
no to wlasnie jestem po probie powietrznej i bombli brak, wszedzie opsikalem i szczelnie, tak sie zastanawiam nad wezykami na pompie, lub w ogole nad pompa, - tam tez opsikalem i niby szczelne moze za slabo byla skrecona?? bede sprawdzal jeszcze po zlozeniu,
a w srodku nader czysto wiec nie robilem nic
akbi - 11-08-2006, 12:17
Tak mi się teraz przypominało, że ja poza dziurawym zbiornikiem, miałem właśnie pęknięty lekko jeden z metalowych wężyków, które idą od pompy, ale pęknięcie było bliżej budy - tzn jakieś 40-50 cm od końca wężyka.
Benzyna leciała z tego węża dopiero jak odpaliłem silnik - jak stał normalnie to nic nie było widać bo przecieki były "kropelkowe"
Matejko - 11-08-2006, 14:04
poskladalem musze jechac po paliwko zalac odpalic i bede patrzal co i jak sie swieci tam
|
|
|