[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Bicie przy hamowaniu
piaga - 04-07-2009, 00:14 Temat postu: [EAxx] Bicie przy hamowaniu
Od jakiegoś czasu przy hamowaniu czuję wibracje w kierownicy i pulsowanie pedału hamulca. Był luz na piaście w lewym przednim kole, wymieniłem na JC. Bez zmian. Zmieniłem tarcze przód (mam rozmiar 276 mm, zaciski 2-tłoczkowe) na EBC nawiercane, nacinane + klocki GreenStuuff - zaszalałem. Bez zmian. Nadal bicie przy hamowaniu, a przy dojeżdżaniu do skrzyżowania czuć wręcz bujanie i tarcie w lewym przednim kole, przy czym piasta w tym kole jest nowa. Co może być za przyczyna?
Maretzky85 - 04-07-2009, 08:55
piaga napisał/a: | wymieniłem na JC. |
I w tym problem.
Morfi - 04-07-2009, 09:32
Zgadzam się z Maretzky85, kiedys w Hondzie wymieniłem na tuleje wqachacza z JC po 500km znów były do wymiany to najtańsze i najgorsze z mozliwych rozwiązanie.
Adaho_krak - 04-07-2009, 12:41
Zgadzam się z przedmówcami, lepiej ORI używkę, niż nowe JC.
JaGrab3 - 06-07-2009, 14:55
piaga, ale wibracje kierownicy masz przy hamowaniu czy cały czas?
Krzyzak - 06-07-2009, 20:59
tylne tarcze do przetoczenia
batman - 06-07-2009, 22:11
Jeśli pulsuje pedał hamulca to z tego co wiem trzeba patrzeć na zad.Czyli albo tarcze lipne z tyłu albo coś z piastą.Jak Kupiłem swojego gala też miałem pulsowanie na pedale i trzepanie całym autem przy hamowaniu nie ważne z jakiej prędkości czy z 90km/h czy 140km/h.Wymieniłem tarcze ,klocki i dalej miałem wibracje.Wymieniłem piastę i przestało jak ręką odją. Ale nie długo sie nacieszyłem sielanką bo założyłem tarcze tak jak niektórzy JC i pojawia sie malutkie bicie pedału przy hamowaniu z większej prędkości, teraz pasowało by je wymienić bo piasty są ok a tarcze pewno przepalone z deka a firma JC nie robi nic dobrego oprócz badziewiu który kusi ceną.Ale jak to mówią: chytry traci 2 razy teraz to walę i kupię sobie BREMBO na których trochę pochamuję bez wibracji..hehe
piaga - 06-07-2009, 22:46
Bicie jest przy hamowaniu. Choć gdy podniosłem auto do góry, to lewe przednie koło nie kręci się równo tylko z oporem, tak jakby tarcza była krzywa lub piasta? Tarcza i piasta są nowe. Prawe przednie koło kręci się dobrze.
JaGrab3 - 06-07-2009, 23:17
Jeżeli koło krecie sie caly czas z takim samym oporem, znaczy, że tarcza nie jest krzywa, opór powodują niepowracające klocki, może prowadnice do nasmarowania czyszczenia.
Prawdopodobnie twoje bicie to bedzie tył, tak jak pisał Krzyżak. U siebie też tak mialem, wydawało mi się ze bije przód, a to tył bił.
Ps. Tarczobebny z tyłu są wogóle jakies do kitu, tarcza jest dość mocno oddalona w stronę środka samochodu, przez to leci na nią cały syf spod kół. Przyglądałem się budowie np. w mondeo, to tam tarcza jest bardziej schowana w felgę (na zewnątrz auta), przez co tarcza jest znacznie gładsza i ładniejsza, ta z gala jest od razu porysowana ....
seba77 - 07-07-2009, 06:46
To może i ja sie podepne pod temat ostatnio pomykałem sobie z dośc znaczną predkością i przy naciśnieciu hamulca przez jakis czas był twardy a po chwili zjechał do podłogi .. jaka mogłą byc tego przyczyna ??
Maretzky85 - 07-07-2009, 08:56
Zużyty płyn hamulcowy, uszkodzenie jakiejś części układu jeśli przestał hamować, albo się zapowietrzył, albo ma za mało płynu.
JaGrab3 - 07-07-2009, 10:19
albo nieszczelność.... puściło ciśnienie, pedał poszedł na dół
tommyc1 - 07-07-2009, 10:45
A mi poszedl wczoraj dym z kola (tzn z okolic tarcze-klocki), bo sie "zacisnął". Okazało sie w warsztacie, że tłoczek zardzewiały i prowadnice z wżerami-co ciekawe, tłoczek wymieniałem poł roku temu bo miałem taki sam problem i całość byłą czyszczona...czy to możliwe, że po tak krótkim czasie od naprawy problem wrócił, czy moze sama naprawa zostałą byle jak przeprowadzona??? Może wcale nie został ten tłoczek wymieniony, tylko np przeszlifowany...?
JaGrab3 - 07-07-2009, 13:37
no pewnie to ostatnie....
Zhan - 07-07-2009, 18:26
Krzyzak napisał/a: | tylne tarcze do przetoczenia |
nieprawda...
ja mam juz czwarty w ciagu roku komplet tarcz na przodzie w za kazdym razem problem objawial sie pulsowaniem pedalu hamulca, na kierownicy nie bylo nic czuc
oczywiscie za kazdym razem wymiana pomagala na kilka kkm
seba77 napisał/a: |
To może i ja sie podepne pod temat ostatnio pomykałem sobie z dośc znaczną predkością i przy naciśnieciu hamulca przez jakis czas był twardy a po chwili zjechał do podłogi .. jaka mogłą byc tego przyczyna ?? |
ja tak mam jak mi sie klima wlacza/wylacza w czasie jazdy to pedal hamulca wpada troszke
|
|
|