To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - problem ze wskaznikami

dotka - 04-07-2009, 13:56
Temat postu: problem ze wskaznikami
Od kilku dni nie działają mi predkościomierz, obrotomierz i licznik km, bezpieczniki sa ok. Wczoraj rano myślałam, ze wszystko jest juz ok, bo odpalajac samochód ok 6 rano wszystko zadziałało, dojechałam do pracy i było ok, niestety po południu już spowrotem nie działały;/ czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak?? bezpieczniki w kabinie i pod maska sprawdzone. z góry dzięki za pomoc.
tomasz_wu - 04-07-2009, 15:36

Kiedyś w Reno miałem podobny problem - licznik działał zanim auto się rozgrzało. Przyczyną był zimny lut przy scalaku. Powstał on, jak mniemam, przy przekręcaniu licznika. Rzeczony układ znajdował się na płytce prędkościomierza.
Zaznaczam, że w Mitsu może być zgoła odmiennie, ale pachnie to jakimś niestykiem. Przejrzyj złącza, chociaż te zastosowane w mojej Sigmie wyglądają tak, że wg mnie nie ma szans na samoistne rozłącznie, o ile były "zaklikniete"

Adaho_krak - 04-07-2009, 15:51

Ja mam podobny problem, ale tylko z obrotomierzem. Jak jest chłodno na zewnątrz to do momentu rozgrzania auta nie działa. Co najciekawsze nie zaczyna działać odrazu lecz działa na początku w ten sposób jakby go ktoś trzymał. Tzn. przy gwałtownym dodaniu gazu wyskakuje na 3t rpm i po odjęciu gazu zostaje na tej pozycji. Dopiero później jak się rozgrzeje auto i "rozrusza" wskażnik działa poprawnie. Ktoś mi kiedyś tłumaczył, że wskażniki w Mitsu są zrobione na łożyskach żelowych w takim celu żeby nie "skakały" wskazówki. Problem w tym, że po latach użytkowania ten żel traci swoje właściwości i zasytga powodując zatrzymanie wskazówek. Dopiero po nagrzaniu i rozruszaniu puszcza i wszystko działa.
dotka - 04-07-2009, 20:30

ja myślę, że to może być jakiś kabelek, który może przestał łączyć, bo skoro w pewnym momencie zaczął działać a po południu znów nie działał no to nie jest to chyba cos co spaliło się na stałe tak jak np. byłby to bezpiecznik;/ czy ktoś może wie, gdzie szukac takiego kabelka i czy można to naprawić samodzielnie? wkurza mnie to strasznie;/

[ Dodano: 05-07-2009, 09:16 ]
Teraz jestem już pewna, że odpowiedzialna za niemoc wskaźników jest zbyt wysoka temperatura na dworze;/ dziś specjalnie wstałam wcześniej i o 7 rano wskaźniki działały, było niecałe 20 stopni, pewnie jak zrobi się cieplej znów przestaną działać. Tylko, że w zeszłym roku chyba też zdażały sie takie wysokie temp. i nie miałam takich problemów;/ Czy ktoś mi odpowie co zrobić, żeby mimo wszystko wskaźniki działaly sprawnie, nawet w upał?

[ Dodano: 06-07-2009, 08:40 ]
Czy na prawdę nikt nie ma pomysłu co zrobić??

Anonymous - 08-07-2009, 09:17

być może jest to wina słabej masy trzeba za zegarami poszukać czarnego kabelka ewentualnie przeczyścić styki pod maska kable masy zazwyczaj są przykręcane do ściany grodziowej trzeba odkręcić śrubkę co trzyma kable wyczyścić papierkiem posmarować wazeliną techniczną i powinno być si to samo można zrobić z masą silnika są to kable czarne z żółtym paseczkiem
FIEDA - 20-08-2009, 10:36

Witam mam identyczny problem w colcie glx.luty na desce poprawione ,kable git ,bezpieczniki też, niewiem jeszcze nic odnosnie ecu bo nie moge go znalezc jak rowniez tego czujnika tez nie moge znalezc, a podlaczyc sie tez nie mam mozliwosci narazie wiec probuje zrobic to bez tego.jak ktos wie gdzie jest ecu to prosze o wskazowki .

Pozdro!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group