To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Najmniej oraz najbardziej bezpieczne auta używane

Morfi - 05-07-2009, 18:16
Temat postu: Najmniej oraz najbardziej bezpieczne auta używane
Najbardziej niebezpieczne stare auta wg Folksam

http://moto.onet.pl/12769...ie.html?node=27

Najbardziej bezpieczne stare auta wg Folksam

http://moto.onet.pl/12770...ie.html?node=27

W obu zestawieniach jest Mitsubishi i pewne auta mnie zaskoczyły:)

Czekam na opinie

pompec - 06-07-2009, 00:57

ja się bardzo cieszę z obecności Gala w gronie aut bezpiecznych... i to z oceną bardzo bezpieczny (przy BMW 5 i Audi A6 "tylko" bezpiecznych)...
zelu - 06-07-2009, 11:29

smieszne jest troche to zestawienie najniebezpieczniejszych :) bo niby skad w nim Megane I, ktore bylo jednym z najbezpiecziejszych aut w swojej klasie w tamtych latach, albo Ibiza zestawione np z fiesta, ktora sklada sie jak puszka :p
Morfi - 06-07-2009, 11:34

zelu, bo to moze było 10 lat temu :)
gulgulq - 06-07-2009, 12:37

jakliczyłem to słynne "nie kupuje się aut na f"
to w niebezpiecznych z 18 było 8 francuskich, 1 fiat i 2 fordy :?:

Marcin-Krak - 06-07-2009, 14:21

Fiat Punto z tego co pamiętam to pod koniec wieku został wybrany Car of the Year,a jednym z jego atutów było bezpieczeństwo. Się ktoś może obrazić ;) - ale to taka onetowska rzetelność trochę wychodzi. Poza tym dziwi mnie zestawienie aut z początku, lub opartych na technologii, lat 90 i tych już bardziej współczesnych :roll:
gulgulq - 06-07-2009, 14:28

Fakt ;) - pewnie prze to że wzieli pod uwagę autka aktualnie w sprzedaży - a to wiadomo jeden model był u schyłku a drugi podczas pemiery :) .

Ale to i tak nigdy sie nie da porównać - przecież dawniej to jak była poduszka u kierowcy to już full wypas i trzy gwiazdki ekstra w teście ;) .
A dziś mamy poduszki w kierownicy, boczne, kurtyny plus strefy zgniotu, napinacze, cofajace się pedały itp...

Anonymous - 06-07-2009, 14:52

Na własnej skórze miałem wątpliwą okazję sprawdzić bezpieczeństwo Citroena Berlingo wg. nich bezpieczny. Ja mam zupełnie odmienne zdanie. Auto stało na parkingu i zaczepili się o nie panowie od sygnalizacji świetlnej swoim Lublinem z "łapami hydraulicznymi". Spustoszeń nie było końca. Podłużnica do prostowania, grill, lampa, kierunkowskaz, nadkole, błotnik, chłodnica, zbiornik spryskiwacza i maska na szrot. Nie chce nawet myśleć co się z tym autem stanie podczas jakiegokolwiek następnego spotkania z innym autem. Oby tylko do tego nie doszło!
Anonymous - 06-07-2009, 15:03

Noritsu napisał/a:
Auto stało na parkingu i zaczepili się o nie panowie od sygnalizacji świetlnej swoim Lublinem z "łapami hydraulicznymi". Spustoszeń nie było końca. Podłużnica do prostowania, grill, lampa, kierunkowskaz, nadkole, błotnik, chłodnica, zbiornik spryskiwacza i maska na szrot. Nie chce nawet myśleć co się z tym autem stanie podczas jakiegokolwiek następnego spotkania z innym autem. Oby tylko do tego nie doszło!


auto bezpieczne to takie ktore calosc uderzenia bierze na siebie tzn. sklada sie jak zapalka pozostawiajac kabine nietknieta wiec teksty typu widzialem auto ze zmiazdzonym przodem ktore uderzylo w poldefonsa (polonez) w ktorym zbila sie lampa swiadczy tylko o ignorancji "opowiadajacego",
kolejna sprawa to zaloze sie ze w kazdym aucie o ktore zaczepi jakis wystajacy przedmiot zniszczenia beda podobne.

misjonarz. - 07-07-2009, 22:32

przeczytajcie cały artykuł a nie piszcie:
gulgulq napisał/a:
pewnie prze to że wzieli pod uwagę autka aktualnie w sprzedaży

cyt: ...W kolejności alfabetycznej prezentujemy 10-letnie modele, które według raportu Folksam są mniej bezpieczne od przeciętnego samochodu...

Marcin-Krak napisał/a:
ale to taka onetowska rzetelność trochę wychodzi

cyt: ...Szwedzkie towarzystwo ubezpieczeniowe Folksam analizuje natomiast skutki prawdziwych wypadków...

no i warto też dodać to, cyt: ...Trzeba jednak pamiętać, że EuroNCAP przeprowadza testy w warunkach laboratoryjnych...

Marcin-Krak - 07-07-2009, 22:46

misjonarz. napisał/a:
Marcin-Krak napisał/a:
ale to taka onetowska rzetelność trochę wychodzi

cyt: ...Szwedzkie towarzystwo ubezpieczeniowe Folksam analizuje natomiast skutki prawdziwych wypadków...

no i warto też dodać to, cyt: ...Trzeba jednak pamiętać, że EuroNCAP przeprowadza testy w warunkach laboratoryjnych...


Bądź łaskaw nie wybierać fragmentu wypowiedzi, bo to zmienia jej sens. Wydaje mi się, że nie bardzo zrozumiałeś o co mi chodziło. Bo w tym co napisałem, nie ma znaczenia czy są to wypadki w warunkach drogowych czy laboratoryjnych, tylko z jakiego okresu jest konstrukcja danego samochodu.

Ciekawe, że Colt/Lancer uznane zostały za niebezpieczne, a Accent będący jakby nie było krewnym dość bliskim tych modeli jest już bezpieczny :roll:

Anonymous - 07-07-2009, 23:12

jak autem jechal 200km/h i zlozylo sie w zderzeniu z drzewem to pewnie niebezpieczne ? :mrgreen:

a drugi przy 40 mial zderzenie

zelu - 07-07-2009, 23:34

szwedzi nie lubia francuzow i tyle hehe ;p i dodam ze dzieki megane I zyje bo pewnie gdybym jechal taka fiesta jaka jest w tym zestawieniu to juz nie byloby kolorowo ;p

Troche wlasnie bez sensu to analizowanie z realnych wypadkow bo przeciez moga byc spore roznice w predkosci i co wtedy? :p

gulgulq - 08-07-2009, 06:55

misjonarz. napisał/a:
przeczytajcie cały artykuł a nie piszcie:
gulgulq napisał/a:
pewnie prze to że wzieli pod uwagę autka aktualnie w sprzedaży

cyt: ...W kolejności alfabetycznej prezentujemy 10-letnie modele, które według raportu Folksam są mniej bezpieczne od przeciętnego samochodu...


tylko ten 10 letni model (produkcyjny) to może być auto które miało premiere w np. 1999 roku i takie które miało premierę w 1996 roku

misjonarz. - 08-07-2009, 06:55

no nie wiem... pewnie wzięli różne czynniki jak prędkość czy rodzaj nawierzchni pod uwagę. przecież dziwne by było robić podobne zestawienie a brać pod uwagę nieporównywalne dane


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group