Forum ogólne - Najmniej oraz najbardziej bezpieczne auta używane
Morfi - 05-07-2009, 18:16 Temat postu: Najmniej oraz najbardziej bezpieczne auta używane Najbardziej niebezpieczne stare auta wg Folksam
http://moto.onet.pl/12769...ie.html?node=27
Najbardziej bezpieczne stare auta wg Folksam
http://moto.onet.pl/12770...ie.html?node=27
W obu zestawieniach jest Mitsubishi i pewne auta mnie zaskoczyły:)
Czekam na opinie
pompec - 06-07-2009, 00:57
ja się bardzo cieszę z obecności Gala w gronie aut bezpiecznych... i to z oceną bardzo bezpieczny (przy BMW 5 i Audi A6 "tylko" bezpiecznych)...
zelu - 06-07-2009, 11:29
smieszne jest troche to zestawienie najniebezpieczniejszych bo niby skad w nim Megane I, ktore bylo jednym z najbezpiecziejszych aut w swojej klasie w tamtych latach, albo Ibiza zestawione np z fiesta, ktora sklada sie jak puszka
Morfi - 06-07-2009, 11:34
zelu, bo to moze było 10 lat temu
gulgulq - 06-07-2009, 12:37
jakliczyłem to słynne "nie kupuje się aut na f"
to w niebezpiecznych z 18 było 8 francuskich, 1 fiat i 2 fordy
Marcin-Krak - 06-07-2009, 14:21
Fiat Punto z tego co pamiętam to pod koniec wieku został wybrany Car of the Year,a jednym z jego atutów było bezpieczeństwo. Się ktoś może obrazić - ale to taka onetowska rzetelność trochę wychodzi. Poza tym dziwi mnie zestawienie aut z początku, lub opartych na technologii, lat 90 i tych już bardziej współczesnych
gulgulq - 06-07-2009, 14:28
Fakt - pewnie prze to że wzieli pod uwagę autka aktualnie w sprzedaży - a to wiadomo jeden model był u schyłku a drugi podczas pemiery .
Ale to i tak nigdy sie nie da porównać - przecież dawniej to jak była poduszka u kierowcy to już full wypas i trzy gwiazdki ekstra w teście .
A dziś mamy poduszki w kierownicy, boczne, kurtyny plus strefy zgniotu, napinacze, cofajace się pedały itp...
Anonymous - 06-07-2009, 14:52
Na własnej skórze miałem wątpliwą okazję sprawdzić bezpieczeństwo Citroena Berlingo wg. nich bezpieczny. Ja mam zupełnie odmienne zdanie. Auto stało na parkingu i zaczepili się o nie panowie od sygnalizacji świetlnej swoim Lublinem z "łapami hydraulicznymi". Spustoszeń nie było końca. Podłużnica do prostowania, grill, lampa, kierunkowskaz, nadkole, błotnik, chłodnica, zbiornik spryskiwacza i maska na szrot. Nie chce nawet myśleć co się z tym autem stanie podczas jakiegokolwiek następnego spotkania z innym autem. Oby tylko do tego nie doszło!
Anonymous - 06-07-2009, 15:03
Noritsu napisał/a: | Auto stało na parkingu i zaczepili się o nie panowie od sygnalizacji świetlnej swoim Lublinem z "łapami hydraulicznymi". Spustoszeń nie było końca. Podłużnica do prostowania, grill, lampa, kierunkowskaz, nadkole, błotnik, chłodnica, zbiornik spryskiwacza i maska na szrot. Nie chce nawet myśleć co się z tym autem stanie podczas jakiegokolwiek następnego spotkania z innym autem. Oby tylko do tego nie doszło! |
auto bezpieczne to takie ktore calosc uderzenia bierze na siebie tzn. sklada sie jak zapalka pozostawiajac kabine nietknieta wiec teksty typu widzialem auto ze zmiazdzonym przodem ktore uderzylo w poldefonsa (polonez) w ktorym zbila sie lampa swiadczy tylko o ignorancji "opowiadajacego",
kolejna sprawa to zaloze sie ze w kazdym aucie o ktore zaczepi jakis wystajacy przedmiot zniszczenia beda podobne.
misjonarz. - 07-07-2009, 22:32
przeczytajcie cały artykuł a nie piszcie:
gulgulq napisał/a: | pewnie prze to że wzieli pod uwagę autka aktualnie w sprzedaży |
cyt: ...W kolejności alfabetycznej prezentujemy 10-letnie modele, które według raportu Folksam są mniej bezpieczne od przeciętnego samochodu...
Marcin-Krak napisał/a: | ale to taka onetowska rzetelność trochę wychodzi |
cyt: ...Szwedzkie towarzystwo ubezpieczeniowe Folksam analizuje natomiast skutki prawdziwych wypadków...
no i warto też dodać to, cyt: ...Trzeba jednak pamiętać, że EuroNCAP przeprowadza testy w warunkach laboratoryjnych...
Marcin-Krak - 07-07-2009, 22:46
misjonarz. napisał/a: | Marcin-Krak napisał/a:
ale to taka onetowska rzetelność trochę wychodzi
cyt: ...Szwedzkie towarzystwo ubezpieczeniowe Folksam analizuje natomiast skutki prawdziwych wypadków...
no i warto też dodać to, cyt: ...Trzeba jednak pamiętać, że EuroNCAP przeprowadza testy w warunkach laboratoryjnych... |
Bądź łaskaw nie wybierać fragmentu wypowiedzi, bo to zmienia jej sens. Wydaje mi się, że nie bardzo zrozumiałeś o co mi chodziło. Bo w tym co napisałem, nie ma znaczenia czy są to wypadki w warunkach drogowych czy laboratoryjnych, tylko z jakiego okresu jest konstrukcja danego samochodu.
Ciekawe, że Colt/Lancer uznane zostały za niebezpieczne, a Accent będący jakby nie było krewnym dość bliskim tych modeli jest już bezpieczny
Anonymous - 07-07-2009, 23:12
jak autem jechal 200km/h i zlozylo sie w zderzeniu z drzewem to pewnie niebezpieczne ?
a drugi przy 40 mial zderzenie
zelu - 07-07-2009, 23:34
szwedzi nie lubia francuzow i tyle hehe ;p i dodam ze dzieki megane I zyje bo pewnie gdybym jechal taka fiesta jaka jest w tym zestawieniu to juz nie byloby kolorowo ;p
Troche wlasnie bez sensu to analizowanie z realnych wypadkow bo przeciez moga byc spore roznice w predkosci i co wtedy?
gulgulq - 08-07-2009, 06:55
misjonarz. napisał/a: | przeczytajcie cały artykuł a nie piszcie:
gulgulq napisał/a: | pewnie prze to że wzieli pod uwagę autka aktualnie w sprzedaży |
cyt: ...W kolejności alfabetycznej prezentujemy 10-letnie modele, które według raportu Folksam są mniej bezpieczne od przeciętnego samochodu... |
tylko ten 10 letni model (produkcyjny) to może być auto które miało premiere w np. 1999 roku i takie które miało premierę w 1996 roku
misjonarz. - 08-07-2009, 06:55
no nie wiem... pewnie wzięli różne czynniki jak prędkość czy rodzaj nawierzchni pod uwagę. przecież dziwne by było robić podobne zestawienie a brać pod uwagę nieporównywalne dane
|
|
|