To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - LPG do Carismy ?

mlodymekejn - 06-07-2009, 16:20
Temat postu: LPG do Carismy ?
Witam. Chciałem sie poradzić Was drodzy forumowicze jaki (rodzaj instalacji) i czy w ogóle jest sens zakładania instalacji gazowej do Carismy z 99', poj. 1.6. Jeżdze średnio dużo (jakieś 10000 km w roku). Jeśli znalibyście jakiś rzetelny i niezbyt drogi zakład mechaniczny w "okolicach" Sandomierza to byłbym wdzięczny.
Z góry dziękuje i pozdrawiam

pawelsonx - 06-07-2009, 17:33

przy tak małych przebiegach jakie robisz rocznie to koszt instalacji zwróci się tobie gdzieś po 2 latach.


wyliczenie zrobiłem korzystając ze strony:

http://www.statoil.pl/sta...d=153&layout=17

Nie orientuje się jakie ceny są paliwa w Polsce ale jeżeli różnica miedzy gazem i benzyną jest znaczna koszt instalacji może ci się zwrócić szybciej

jolly69 - 06-07-2009, 21:17

ja jestem umówiony na montaż w piątek, instalacja KME (sekwencja) - koszt 2000 zł, przy moich przebiegach rzędu 20 000 - 25 000 rocznie to raczej w tej chwili konieczność..
Przy 10 000 rocznie raczej bym nie zakładał.. z tego co wyczytałem tu i tam to te silniki raczej dobrze znoszą gaz, no ale ekspertem nie jestem bo dopiero zakładam.. niech się wypowie ktoś kto jeździ jakiś czas. Poza tym na forum w dziale warsztat>LPG masz sporo informacji o LPG do Cari.

michu8080 - 06-07-2009, 21:52

Mam gaz w carismie od dwóch lat, niestety jest to instalacja stara tzn. z "mieszadłem" i co mogę powiedzieć to przysparza sporo kłopotów: czasami po odpaleniu chodzi na 3 tłoki, spory spadek mocy, głośna praca silnika ale spalanie ok. 8 - 9 dm3 trochę mnie uspokaja. Jeśli już to tylko sekwencja. Pozdr.
marecki338 - 06-07-2009, 22:45

witam. sam sceptycznie podchodziłem do gazu. zakupiłem po colcie cari z gazem orginał viale ( holederska montaż serwis misu) nie ma problemów z zapłonem, ani z pływaniem wolnych obrotów. spadek mocy jesy prawie nieoczuwalny. spalanie ok 10 l gazu. nie pali oleju . problemy jak w polskich instalacjach nie występują .
zbycho77 - 06-07-2009, 22:46

Z miesiąc temu wstawiłem u swojej LPG - polska instalacja STAG 300, sekwencja. Zrobiłem ponad 2tys km. Pali ok. 9 litrów, mam nadzieję, że jak poustawiam, to zejdę do ok. 8. Spadku mocy nie odczuwam, a w portfelu więcej zostaje. Z tego co mi wiadomo w silnikach 1.6 SOHC nieźle się gaz sprawuje i tak jest u mnie. Pzdr.
arekb - 07-07-2009, 01:17

Ja mam gazik od grudnia, zrobilem jakies 12kkm, jak dotad odpukac....byle tak dalej. Ja zalozylem sekwencje BRC. Spalanie srednie na wyswietlaczu w chwili obecnej 7.7, z czego polowa po LOdzi. Po trasie jadac 100-110 osiagam 7 litrow LPG ( tico palilo mi 5.5-6l LPG wiec to tylko 2 litry wiecej a auto 2 razy wieksze, bezpieczniejsze.....). srednio 8-9 w tym polowa po miescie. Ja wyliczylem, ze koszt instalacji 2400pln zwroci mi sie po max 20kkm. Jesli jezdzisz duzo lub zamierzasz dlugo autem pojezdzic to mysle,ze warto.
mlodymekejn - 07-07-2009, 03:13

Dziękuje za odpowiedzi.
Pytałem w zakładzie i gaz sekwencyjny wycenili na 2400zł, z tego co pamietam to własnie jednym z elementów w instalacji był właśnie STAG 300 lub 400 (raczej ten), tylko nie wiem co to jest... ale ważne zeby było dobrej jakości :-)
Rozumiem, że gdzieś w pobliżu tz w średnicy 50km od mojego miasta nie znacie sensownego zakładu, który sie tym trudni?

zbycho77 - 07-07-2009, 07:21

mlodymekejn napisał/a:
STAG 300 lub 400 (raczej ten)


Nie spotkałem się jeszcze ze STAGiem 400, jest ewentualnie STAG 4. Z tego co wiem to różnice pomiędzy nimi (300 i 4) od strony funkcjonalności (jazdy są niewielkie) STAG 300 jest do 8 cylindrów, zaś STAG 4 do czterech (do Cari jak najbardziej).

Różnice są jeszcze takie że STAG 4 ma trójwymiarową mapę wtrysków, co z punktu widzenia kierowcy nie gra wielkiej roli, no chyba, że ktoś lubi poeksperymentować :)

Generalnie obydwa się nadają jak najbardziej, ważne, żeby fachowo zainstalować, a potem umieć ustawić ...

pzdr

jaxan - 07-07-2009, 14:44

marecki338 napisał/a:
zakupiłem po colcie cari z gazem orginał viale ( holederska montaż serwis misu) nie ma problemów z zapłonem, ani z pływaniem wolnych obrotów. spadek mocy jesy prawie nieoczuwalny. spalanie ok 10 l gazu. nie pali oleju . problemy jak w polskich instalacjach nie występują


Mam identyczna instalację i zgadzam się z kolega niemalże całkowicie. Problemów na prawdę żadnych. Trzeba jedynie pilnować sobie zaworków, bo lubią się troszkę rozregulować. Tylko martwi mnie u Ciebie marecki338, to 10 l na 100... no u mnie 7.5 przy normalnej jeździe. Podczas mocnego wciskania max 8,5/100, trasa schodzi poniżej 7 :mrgreen:

jolly69 - 07-07-2009, 17:40

jaxan napisał/a:
Tylko martwi mnie u Ciebie marecki338, to 10 l na 100... no u mnie 7.5 przy normalnej jeździe.


To je będę szczęśliwy jak mi spali 10 l gazu. Obecnie benzyny pali ok 9 l (Warszawa = korki +klima)

marecki338 - 07-07-2009, 20:42

witam. w nawiązaniu do spalania to temat jest taki . samo miasto, małe odcinki jazdy max 10 km , klima i noga nie lekka . to winik 10 - 11 w miascie przy takiej jazdzie jest ok. sie staram pilnować ale ta fura nie chce sie mnie słuchać. to kiedy mam niby spalać te 9 jak silnik sie nagrzać nie zdązy i gasić czeba. :?:
Jacek Wawa - 07-07-2009, 20:50

Napiszcie jakie instalacje posiadacie i jak się sprawują.
Piwor - 07-07-2009, 22:42

U mnie na mieszalniku spala nie całe 10l/100 km oczywiście w Warszawie. Patrząc przez pryzmat 1.8, mam chyba dobry wynik? :P
jolly69 - 10-07-2009, 19:40

Instalacja założona.. wrażenia..? raczej nie odczuwam spadku mocy... zobaczymy jakie będzie spalanie.. Jedyna uwaga to na wolnych obrotach słychać "cykanie", wcześniej tego nie było. Czyżby to wtryskiwacze gazu tak cykały ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group