Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Urwana rurka bagnetu przy bloku silnika
repet - 06-07-2009, 19:20 Temat postu: [Cari 1.6] Urwana rurka bagnetu przy bloku silnika Witam
Panowie mam wielki problem otóż dziś zauważyłem że mam plamy po oleju dookoła bagnetu wczesniej miałem wszystko suchutkie dlatego rzuciło mi się to w oczy.Po krótkich ogledzinach znalazłem przyczynę która mnie torche zmartwiła bo nie wiem jak ją rozwiazać rurka która wychodzi z bloku w ktorej jest bagnet zaraz przy wyjściu z bloku ukruszyła się i nie przylega wogóle do bloku silnika co za tym idzie nie dużo ale olej ucieka..
Zastanawiam się teraz jak rozwiązać ten problem i proszę o pomoc
Jeśli coś jest nie jasna mogę pstryknąć fotke bo nie bardzo umiem się wysłowić w spr części mechanicznych ale wydaje mi się że zrozumiecie o co kaman
Pozdr
Bartek - 06-07-2009, 19:49
Ta rurka ma mieć delikatny luz, na jej końcu jest oring uszczelniający
Krzyzak - 06-07-2009, 20:44
dokladnie - rurka jest montowana do miski i nie jest jej stalym elementem
mozna ja wyrwac i wlozyc a na koncu ma oring(i) uszelniajace
repet - 07-07-2009, 10:43
Dzieki Panowie
Bedę starał się to jakoś wyrwać choć już wiem że nie będzie to łatwe...
A nie orientujecie się gdzie można kupić tą rurkę bo pytałem już w kilku motoryzacyjnych i nie ma szans więc pewnie ratuje mnie jakis szrot.
Pozdr
adaśko - 08-07-2009, 16:19
posiadam taka rurke do carismy wiec jak cos to pisz na PW lub gg 3566733
repet - 08-07-2009, 18:12
A ma ktoś pomysł jak ją wyciągnąć ?? urwana jest przy samym wyjsciu z bloku i nawet jej nie idzie niczym chwycić.... i narasta duży problem..
Pozdr
wichura1 - 09-07-2009, 12:51
Wypuszczasz olej zdejmujesz miskę olejową, na fotce widać ile mniej więcej ma rurka:
Wypychasz od środka pozostały fragment, montujesz nową rurkę od bagnetu, montujesz miskę uszczelniając ją jednocześnie specjalnym silikonem w sposób pokazany na zdjęciu:
Nalewasz olej i OK. Problemów może dostarczyć wydech,który przechodzi akurat przez środek miski, co utrudnia trochę jej demontaż.
Edit: jest też sposób bez demontażu miski, ale ryzykowny (do oleju może się dostać jakiś opiłek). Polega na wkręceniu w rurkę wykrętaka do złamanych śrub i wyciągnięciu go razem z rurką. Należy sprawdzić czy rurka jest ferromagnetyczna, jeżeli tak to przed wkręceniem wykrętak trzeba namagnesować. Jeżeli nie masz przyrządu do magnesowania wkrętaków, to chociażby pocierając o magnes od jakiegoś głośnika do momentu, aż zacznie chwytać stalowe przedmioty.
Bartek - 09-07-2009, 13:33
Mniej uciążliwa metoda - dopasować pręt, który wszedłby w obłamany kawałek z niewielkim luzem, zbyknąć migomatem go do resztki rurki i wyjąć - szansa, że coś wpadnie do środka znikoma, lekkie przypunktowanie nie spowoduje naprężenia bloku, bo rurka nie ma z nim dobrego kontaktu (guma słabo przewodzi ciepło)
|
|
|