To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Komputer sterownik MD161382 (E2T35777) czy jest zamiennik?

chalex - 08-07-2009, 02:27
Temat postu: Komputer sterownik MD161382 (E2T35777) czy jest zamiennik?
Może ktoś ma ten komputer do sprzedania? A może jest jakiś co będzie pasować? np. MD161388 (E2T35780, lub MD162603 (E2T35784)
Anonymous - 08-07-2009, 09:14
Temat postu: Re: Komputer sterownik MD161382 (E2T35777) czy jest zamienni
chalex napisał/a:
Może ktoś ma ten komputer do sprzedania? A może jest jakiś co będzie pasować? np. MD161388 (E2T35780, lub MD162603 (E2T35784)

A co się stało z twoim ?

chalex - 08-07-2009, 09:32

Komputer był już naprawiany w Elektro Bipie w Redzie, bo nie podawał prawidłowo impulsów. Teraz nie działa jeden ze wtryskiwaczy (wtryskiwacz i emulator sprawdzone!!!). Mimo, że to jest na minusie to gazownicy i mechanicy znów zwalają to na komp. Słowem mówiąc: jeden gar mi nie działa na benzynie. Na gazie wszystko działa okey.
VirMan - 08-07-2009, 13:40

mam do 12v komputerek :)
chalex - 08-07-2009, 19:44
Temat postu: Potrzebuję konkretnie MD161382
VirMan,
dzięki za odp. niestety w serwisie gdzie naprawiają komputery ostrzeżono mnie, że Sigmy są kapryśne jeżeli chodzi o komputery. Jestem zainteresowany tylko tym: MD161382. Czy masz ten konkretnie? jeśli tak to za ile?

Anonymous - 08-07-2009, 19:46

To takie bogate doświadcenie mają jeśli chodzi o sigmy?
Anonymous - 08-07-2009, 19:48

Noritsu napisał/a:
To takie bogate doświadcenie mają jeśli chodzi o sigmy?

Nooo kapryśne ;)

Anonymous - 08-07-2009, 21:38

chalex, oj widzę właśnie ze za krotko działasz jako forumowicz i jeszcze mniejsza masz wiedzę na temat Sigm akurat komu jak komu ale swoja sigmę elektronicznie powierzył bym tylko Virmanowi i Łukaszowi
Anonymous - 08-07-2009, 21:56

Każdy komp będzie kapryśny, kwestia leży po stronie ludzi którzy się tym zajmują :) a swoją drogą Kosior dobrze pisze: Virman i Łukasz Ci powinni pomóc :)
chalex - 09-07-2009, 00:39
Temat postu: Okey, okey
Ja się nie upieram i nie kwestionuję niczyjej wiedzy - działam tylko b. ostrożnie - nie znam nikogo we Wrocławiu kto jest zorientowany w Sigmach więc muszę trochę polegać na tym, co mi inni mówią. Gość w Elektro-Bipie zajmuje się raczej nowszymi komputerami, a komp do Sigmy naprawił mi, bo zajmuje się przygotowaniami Lancerów do rajdów. To on uczulił mnie na sprawę doboru sprzętu. Nie mam podstaw aby mu nie wierzyć, tym bardziej, że naprawia te kompy od ręki. Jak będzie coś niedobrane to z moją wiedzą o komputerach sterownikach i wiedzą tutejszych mechaników jestem dalej w lesie i na wakacje pojadę PKP :(
Anonymous - 09-07-2009, 09:58

Jeśli chodzi o główne ECU występowały tylko 2 rodzaj kompów do sigm( 12V i 24V) i o ile nie będzie gdzieś zwarcia albo mechanicznego uszkodzenia instalacji elektrycznej to z Ecu nic się nie dzieje i rzadko tutaj na forum ktoś miał problem ze swoimi kompami i jeszcze raz pisze ze do swojej misi możesz zaadoptować każde ECU o 12V
Anonymous - 09-07-2009, 10:38

kosior1975 napisał/a:
Jeśli chodzi o główne ECU występowały tylko 2 rodzaj kompów do sigm( 12V i 24V) i o ile nie będzie gdzieś zwarcia albo mechanicznego uszkodzenia instalacji elektrycznej to z Ecu nic się nie dzieje i rzadko tutaj na forum ktoś miał problem ze swoimi kompami i jeszcze raz pisze ze do swojej misi możesz zaadoptować każde ECU o 12V

Może sie wysypały kondzie

VirMan - 09-07-2009, 11:07

uwaga :

Sprawa wygląda następująco :

generalnie bez wększych problemów pasuą ecu 12v do 12v i 24v-24v przenszenie pomiędzy nie jest wykonalne.

jeśli masz sigme 12v , to sprawdź czy masz egr - jeśli tak , to mam dla Ciebie ecu , jeśli nie(to lepiej bo EGR to syf) , to też mam , ale dodatkowo trzeba żeby egr nie pluł się o błędy dolutować dwa oporniczki w instalację. więc pewnie musiałbym wpaśc , albo ty przyturlac sie z tym do mnie.

Z tego co widze masz ecu 90-92 , 12v , nie wiem czy z egr - mam takie z egr wersja europejska z '95 , więc pasować będzie na 95% sprawdzę jeszcze.

a pozatym weź stare ecu , i zobacz na bebechy - może to tylko kondensatorki albo zimny lut :)

[ Dodano: 09-07-2009, 11:08 ]
ps. komp jak komp -kazdy może być kapryśny , kwestia jak trafisz i na jaką wersję :) takie auto jest z zasady bardziej złożone niż typowe :)

lukasz12 - 09-07-2009, 15:55

Zasadnicze różnice mogą być między 91-92 i 93-96. Jednak z tego co ostatnio się dowiedziałem to nawet jest możliwe używanie komputerów między wersjami sprzed i po faceliftingu - w 24v gdzie są pewne różnice jeśli chodzi o czujniki położenia wału i wałka rozrzadu (do 92 są w jednym miejscu i dane są na podstawie położenia wałka rozrzadu, później czujniki są w oddzielnych miejscach). Z tego co wiem w 12V nie ma w ogóle różnic tzn. czujniki położenia są umieszczone w rozdzielaczu. Jedyna różnica to taka że od 93 silniki maja EGR. Więc trzeba by dokonać małej przeróbki w instalacji żeby komputer nie pluł sie o brak elektrozaworu do EGR.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group