To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Poszukuje zacisku hamulcowego.

PAULO345 - 08-07-2009, 14:36
Temat postu: Poszukuje zacisku hamulcowego.
Posiadam Carismę 1,8 16v 96 r. poszukuje używanego zacisku hamulcowego na tylne lewe koło.

Ps.może ktoś wie jaka jest długość tłoczka bo facet na allegro powiedział że są różne a ja nie wiem jak to sprawdzić?

Piwor - 08-07-2009, 22:34

Też szukam, do tego samego samochodu i koła. :P
sarenka - 09-07-2009, 10:41

Epidemia chyba jakas panuje :wink: mam ten sam problem.Poszukuje zacisku lub samego tłoczka do carismy 1,8 97r na prawe przednie koło.
Chooper - 09-07-2009, 20:11

PAULO345 napisał/a:
Ps.może ktoś wie jaka jest długość tłoczka bo facet na allegro powiedział że są różne a ja nie wiem jak to sprawdzić?


ważna jest raczej średnica tłoczka. Na pewno po lifcie było 38mm, a przed chyba 35 z tego co pamiętam ale tu pewności nie mam. Generalnie z częściami do przedliftingowych carism z tarczami z tyłu jest tak krucho, że sama myśl o awarii może cżłowieka doprowadzić do zawału. NIe życzę Wam szukać linek hamulcowych od ręcznego do przedliftowych tarczówek...praktycznie nie do zdobycia.PAULO345 i Piwor, na Waszym miejscu zastanowiłóbym się nad kompletem zacisków od carismy po liftingu. Jak wyszukacie okazję, to można kupić za cene zbliżoną do jednego poszukiwanego w Waszym przypadku deficytowego podzespołu.

sarenka, pełno masz tego na allegro.

pawelsonx - 09-07-2009, 20:26

To jeszcze nie tak źle ja mam ręczny hydrauliczny i boje się myśleć jak to ustrojstwo się zepsuje.
Piwor - 09-07-2009, 23:03

Chooper, linki kupiłem, za jakieś 60 pln po rabatach w BHMD. Nawet były na miejscu. :) Firmy Linex chyba. :P

btw, jeśli to tylko średnica tłoczka, i to o 3 mm to może będzie pasować. Testował ktoś?

A do szukających: Słuchajcie, sprawa wygląda tak. W IC są zestawy naprawcze. Jeden zacisk udało mi się zregenerować, natomiast w drugim pękła śruba do trzymania sprężynki od mocowania linki do ręcznego. Nie jest to takie trudne. Kupić zestaw, do tego nawet na parkingu zdjąć koło i zacisk. Wcześniej zacisnąć morsem lub żabą (kwestia nazewnictwa) przewód hamulcowy i wio. Wymienić gumki w tłoczku, obydwie, nowe osłonki do prowadnic z nowym smarem (czasem dają w komplecie). Najlepiej jest spryskać zacisk dobrym odrdzewiaczem, następnie przy pomocy wiertarki i druciaka pozbyć się nalotów. Wszystko złożyć i powinien chodzić jak nowy. Troszkę pracy jest, ale można przyoszczędzić pieniążków, a już na pewno frustracji spowodowanej szukaniem.

W razie pytań, pisać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group