To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] lampy od europejczyka czy anglika

Anonymous - 08-07-2009, 21:21
Temat postu: [EA5W 2.5] lampy od europejczyka czy anglika
Witam wszystkich (mój pierwszy post).

Niedawno kupiłem Gala 2,5 kombi automat '98 i odkryłem, że mam wsadzone lampy z anglika (świecą w lewo ku górze). Stąd moje pytania:
- jak rozróżnić niezamontowane lampy z wersji europejskiej od angielskiej (wiem, że to też Europa;-) najlepiej jakieś cyferki/literki
- czy aby mieć europejskie mogę przełożyć sam klosz-szkło
- w jednej pęknięte jest mocowanie, czy w zakładzie sklejającym plastik dam rade to naprawić
Z góry dzięki za pomoc

Y@nek - 08-07-2009, 22:14

To ze święcą nieprawidłowo, wcale nie musi swiadczyc o tym ze są z "anglika"
Podjedz na stacje diagnostyczna, powiedzą tobie ze 100% pewnościa czy te lampy to "anglik" czy kwestia ustawienia.
Niedawno przerabialem ten problem, w świeżo kupionej mazdzie 626 z niemiec, auto miało być bezwypadkowe, a na zerowym przeglądzie okazało się że ma założone lampy od "anglika" :-) oczywiście przeglądu nie przeszło.
Sama zmiana klosza nic nie da, ważny jest równierz wkład, są trzy rodzaje lamp, typowe europejskie, angielskie, i uniwersalne.
W tych ostatnich ustawiasz kąt padania światła.
Na kazdym kloszu jest informacja jaka to jest lampa.
Ps,
Info uzyskane od pracownika autoryzowanej stacji diagnostycznej.

Juiceman - 08-07-2009, 22:24

U siebie miałem wymieniane lampy, a dokładnie plastiki z anglika.

Co dziwnego wszystkie cyferki w angielskiej lampie były takie same jak w "europejskiej".

Pod tym linkiem znajdziesz instrukcje jak wymienic bebechy.

U mnie z wersji europejskiej zostały tylko przełożone lustra, reszta została. W każdym bądź razie Kolega Trawkins jest w tym fachowcem ;) . To na pewno coś dopowie :wink:

Y@nek - 08-07-2009, 22:31

Juiceman napisał/a:
Co dziwnego wszystkie cyferki w angielskiej lampie były takie same jak w "europejskiej".


O ile dobrze pamiętam, to na kloszu są strzałki które wskazuja w jakim kierunku jest skierowane swiatło, i w właśnie w kodzie cyfrowym równierz mozna odczytać, czy sa to lampy "angielskie"

Juiceman - 08-07-2009, 22:41

Y@nek napisał/a:


O ile dobrze pamiętam, to na kloszu są strzałki które wskazuja w jakim kierunku jest skierowane swiatło, i w właśnie w kodzie cyfrowym równierz mozna odczytać, czy sa to lampy "angielskie"


Kod jest identyczny,a przynajmniej oznaczenia na lampach są identyczne jeśli chodzi o lampy do galanta z przed liftu, strzałek nie widziałem.

roch_27 - 08-07-2009, 23:30

Juiceman napisał/a:

U mnie z wersji europejskiej zostały tylko przełożone lustra
i tu jest najważniejsza sprawa - czyli odbłyśniki :P reszta the same ;)
Y@nek napisał/a:
O ile dobrze pamiętam, to na kloszu są strzałki które wskazują w jakim kierunku jest skierowane światło, i w właśnie w kodzie cyfrowym również można odczytać, czy sa to lampy "angielskie"
nie ma strzałek ;) przez klosz można zobaczyć wyprofilowanie kątów odbłyśników :)

pozdro

Anonymous - 09-07-2009, 08:22

Juiceman napisał/a:

Pod tym linkiem znajdziesz instrukcje jak wymienic bebechy.


proszę jeszcze raz o linka bo pod tym jest coś o zmianie zegarów zwykłych na HC

roch_27 - 09-07-2009, 09:25

dmn1 napisał/a:
proszę jeszcze raz o linka bo pod tym jest coś o zmianie zegarów zwykłych na HC
:arrow: >>KLIK<<
możesz zrobić to także jak w instrukcji montażu HID ;)


pozdro

Bartek - 09-07-2009, 09:31

roch_27 napisał/a:
nie ma strzałek


;)

I nie wystarczy wymiana odbłyśników - klosze są inaczej nacinane. Zamienne są tylko obudowy.

roch_27 - 09-07-2009, 09:42

Bartek napisał/a:
;)
no jak mówisz może są ;) w VR4 nie widziałem :P
Bartek napisał/a:
I nie wystarczy wymiana odbłyśników - klosze są inaczej nacinane. Zamienne są tylko obudowy.
ale co tam masz mieć Bartku ponacinane :?: Przecież ta lampa jest prawie przezroczysta ;) ma tylko dwa paski poprzeczne (jak dobrze pamiętam) :wink: Daj mi mi jakiś dowód w postaci zdjęcia to uwierzę :)
Jakby to były światła z grubym ponacinanym/profilowanym szkłem - tak jak mają to starsze typy reflektorów to się zgodzę ;) Bo w tych co ma galant EA to już jakoś nie chce mi się wierzyć

pozdro

[ Dodano: 09-07-2009, 09:47 ]
Jeżeli chodzi o strzałki to sprawdziłem i faktycznie są :wink:
W wersji LHD są skierowane w :arrow:

Bartek - 09-07-2009, 09:53

roch_27 napisał/a:
Przecież ta lampa jest prawie przezroczysta


Jak wiemy prawie robi różnicę - w przeciwną stronę ponacinane są "karby w dolnej i górnej części.... wiesz mam takie i takie lampy, więc mam porównanie ;)

[ Dodano: 09-07-2009, 10:00 ]
A na koniec grande kupa świetnej roboty odwalonej przez Kofiego:


roch_27 - 09-07-2009, 10:09

Bartek napisał/a:
w przeciwną stronę ponacinane są "karby w dolnej i górnej części.... wiesz mam takie i takie lampy, więc mam porównanie ;)
no tak ale te nacięcia są (znowu napiszę prawie :P ) poza snopem światła - jak chcesz być detalistą to owszem klosz też należy wymienić - zwłaszcza że są na nich strzałki i diagnosta może się przyczepić ;)
Jeżeli chodzi o lampę z vr4 to nie ma żadnych strzałek a nacięcia nie robią żadnej różnicy - byłem na SKP sprawdzić i zrobić ewentualną korektę (bo dałem trochę za nisko) i wyszło bez zarzutów. Świecą tak jak powinny 8)

pozdro

Anonymous - 09-07-2009, 10:40

To ja zapytam inaczej.
Mam lampkę od strony pasażera troszkę połamaną (na zaczepach) a następnie posklejaną (kiepsko). Mam soczewki więc wkłady mnie nie bardzo interesują. Klosz jest całkowicie nienaruszony.
Czy wystarczy wymiana tej czarnej obudowy?
Czy ktoś ma może taką na zbyciu?

Y@nek - 10-07-2009, 14:05

roch_27 napisał/a:
no tak ale te nacięcia są (znowu napiszę prawie :P ) poza snopem światła - jak chcesz być detalistą to owszem klosz też należy wymienić - zwłaszcza że są na nich strzałki i diagnosta może się przyczepić ;)


Ano własnie, diagnosta może się przyczepić, i przyczepia się :biggrin:
Tak właśnie miałem z Mazdą, na stacje diagnostyczna wjechałem autem z jeszcze niemieckimi blachami, diagnosta pierwszą czynnośc jaką wykonał, to właśnie włączenie świateł, zobaczył na tablicy że jakoś nie tak swiecą , podszedł do lamp i pyta mnie się czy to "anglik" ja mówie ze "niemiec" pokazując na blachy, no to mamy problem, bo lampy są od "anglika" stwierdził diagnosta.
Sprawdził tylko jeszcze czy jest możliwość korekty, okazało się że nie, i na tym zerowy przegląd się zakończył :?

roch_27 - 10-07-2009, 15:16

Y@nek, czytanie ze zrozumieniem się kłania :wink: - mowa była o zamianie odbłyśników i ewentualnym pozostawieniu kloszy ;)
Bo wiadomo, że lampa RHD będzie źle świeciła dla ruchu prawostronnego. Natomiast po zamianie wewnętrznych odbłyśników już będzie OK.
Zostaje tylko kwestia klosza - jak diagnosta się przyjrzy dokładnie to będzie mógł się do nich przyczepić ;) Ot tyle

pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group