To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - [C62A 1.5] Misiek nie spala paliwa

kodus - 10-07-2009, 03:58
Temat postu: [C62A 1.5] Misiek nie spala paliwa
Witajcie zakochani w diamentach.
Zwracam się z prośba o pomoc i rozwiązanie problemu jaki gryzie mojego Miśka a mianowicie: jakiś miesiąc temu zapaliła mi sie kontrolka Check engine kod błędu 41 (wtryskiwacze) samochód dostawał kota na niskich obrotach a w czasie jazdy przyspieszenie wyczuwalnie pojawiało sie i znikało falami po analizie forum postanowiłem zerknąć do komputera i zobaczyłem rozlany kondensator spustoszenia wyglądały tak samo jak na poniższym zięciu ( zdęcie nie jest mojego autorstwa ale obrazuje spustoszenia jakie zostały dokonane )




dodatkowo całkowicie przez kwas został pokryty element oznaczony jako TR6 kondensator został wymieniony a kwas zmyty. Po włożeniu kompa do auta objawy nie ustały do tego tygodnia auto o dziwo zaczął fajnie jeździć a błąd znikał w czasie jazdy. Niestety dziś stało się coś czego nie rozumiem Silnik po odpaleniu zaczął pracować jak traktor z wydechu zaczął sie wydostawać intensywny biały dym pachnący benzyną z wydechu zaczęło lecieć paliwo i to w dużych ilościach w aucie dotychczas wymieniłem (Świece, Palec rozdzielacza, kable WN, filtr powietrza, filtr paliwa który miał w sobie mnóstwo rdzy) po wykręceniu świec jedna jest cały czas mokra i brak jest zmian w pracy silnika po odłączeniu od świecy przewodu WN na pozostałych świecach jest zdecydowana reakcja na odłączanym kablu natomiast jest napięcie i pojawia się iskra ( koloru niebiesko czerwonego ).

Bardzo proszę o pomoc i wskazanie drogi poszukiwania rozwiązania problemu. oraz jeśli podobny problem był juz poruszany proszę o linki z adresem ( ja nic podobnego nie znalazłem)

Pozdrawiam Łukasz

rus_one - 10-07-2009, 06:45
Temat postu: Re: Misiek nie spala paliwa
kodus napisał/a:
Silnik po odpaleniu zaczął pracować jak traktor z wydechu zaczął sie wydostawać intensywny biały dym pachnący benzyną z wydechu zaczęło lecieć paliwo i to w dużych ilościach w aucie dotychczas wymieniłem (Świece, Palec rozdzielacza, kable WN, filtr powietrza, filtr paliwa który miał w sobie mnóstwo rdzy) po wykręceniu świec jedna jest cały czas mokra i brak jest zmian w pracy silnika po odłączeniu od świecy przewodu WN na pozostałych świecach jest zdecydowana reakcja na odłączanym kablu natomiast jest napięcie i pojawia się iskra ( koloru niebiesko czerwonego ).



Biały dym wskazuje że silnik ciągnie wodę do tego nie działającego cylindra, czyli uszczelka pod głowicą niestety. Biały dym to para wodna, a z wydechu kapie woda a nie paliwo. Na owym cylindrze iskra może sobie być, ale mieszanki paliwa z wodą nie zapali...

Jak wcześniej palił ci olej to przy okazji planowania głowicy zrób uszczelniacze. Koszt niewiele większy (1 uszczelniacz kilka zł kosztuje, ori do hiundaia), a oszczędzasz na zdjęciu głowicy ;]

Maretzky85 - 10-07-2009, 23:52

rus_one, nie zgodzę się, jeśli ma zbyt ubogą mieszankę to też będzie leciał białawy dym. Tym bardziej jeśli nie spala jej w cylindrze a dopiero paruje lub pali się w układzie wydechowym - w tym przypadku będzie jeszcze więcej dymu.
rus_one - 11-07-2009, 08:26

kodus, napisał "intensywny bialy dym" no i jeden cylinder nie chodzi mimo że jest iskra, dlatego obstawiam uszczelkę pod głowicą.


kodus sprawdż ciśnienia w cylindrach

kodus - 11-07-2009, 10:18

Ewidentnie jest to niespalone paliwo. Czy to możliwe by wtrysk lał bez opamiętania? odłączyłem sterowanie wtrysku w cylindrze który jest zalewany .. nadal dymi i z wydechu leci paliwo

rus_one Wody nie ubywa natomiast bardzo szybko zapaliła się kontrolka stanu paliwa mimo że niedawno był do tankowany i nie zrobiłem nim nawet 70 km a powinien do rezerwy zrobić przynajmniej 100

Maretzky85 - 11-07-2009, 10:25

Jak ja naprawiałem pewnego C5x to też zostawiał kłęby białego dymu - pierścienie olejowe były niestety do wymiany. I nie miało to nic wspólnego z uszczelką pod głowicą.
Jeśli w tym przypadku byłaby to uszczelka pod głowicą to ja nie wyobrażam sobie jakiej wielkości musiałaby być dziura w uszczelce żeby świece zalewało.
Tak czy inaczej do sprawdzenia jest kompresja na cylindrach i czy znika lub podnosi się stan oleju lub płynu chłodzącego. Poza tym jeszcze może to być mocno cieknący - wręcz sikający wtryskiwacz, może po uszkodzeniu ECU po prostu cały czas jest sygnał na wtryskiwacz podawany - i na pewno takiej mieszanki nie odpali a będzie cała masa białego dymu z wydechu.

Chodzi mi o to, że są jeszcze alternatywy i mam wrażenie że to nie uszczelka ;)

[ Dodano: 11-07-2009, 10:29 ]
kodus, widzę, że mnie uprzedziłeś w poście :)
Możesz wyjąć całą listwę wtryskową i zobaczyć przy zakręceniu silnika czy coś z nich leci i czy w kolejności i czy leją.

rus_one - 11-07-2009, 10:50

kodus napisał/a:

rus_one Wody nie ubywa natomiast bardzo szybko zapaliła się kontrolka stanu paliwa mimo że niedawno był do tankowany i nie zrobiłem nim nawet 70 km a powinien do rezerwy zrobić przynajmniej 100


na 3 cylindrach będzie palił ze 2x więcej. Nie wierzę w lejące się paliwo z wydechu. Musiało by tam być ze 2L a to by się skończyło fajnym wybuchem i wymiana wydechu. To widzialem na własne oczy :badgrin:

Nie będę się spierał że wiem lepiej bo na odległość ciężko powiedzieć. Faktycznie to może nie być uszczelka pod głowicą bo kodus napisał że czuć paliwem, a przy uszczelce powinno być czuć płynem z chłodnicy. Jeszcze trzeba by obejżeć płyn i olej, jak nie mieszają się to nie będzie raczej uszczelka. Zresztą pomiar ciśnień powinien wyjaśnić wątpliwości.

Owczar - 21-07-2009, 14:25

Dopóki kodus, nie sprawdzi kompresji to możemy sobie gdybać. Ale rus_one, ma rację, jakoś sobie nie wyobrażam że to paliwo się leje z rury... To może być połaćzony efekt. Woda z ukłądu chłodzenia i zapach nieprzepalonego paliwa, bo jak ma się spalić kiedy ucieka kompresja i leje się płyn...

Kodus a jak wygląda poziom płynu chłodniczego?

maly10005 - 28-09-2009, 19:54

Witam Wszystkich mitsumaniaków.
Mam podobny problem z moim lancerem 92r 1.5benz 12v co kolega kodus a mianowicie :
na początku tego roku zaczął kopcić, szarpać i duuużo palić benzyny.pojeździłem po lokalnych mechanikach i co mechanik to inna opinia i coś do wymiany a problem nie znikał. Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, kopułkę, filtr paliwa, filtr powietrza, czujnik temp. i żadnych zmian. Poczytałem forum i doszedłem do wniosku że może to być coś z kondensatorami w ECU więc znajomy mi przelutował. Podłączyłem i nic to nie dało. Odłączałem akumulator i przekaźnik ECI i to też nic. w końcu pojechałem do serwisu mitsubishi do Bydgoszczy i po podłączeniu kompa okazało się że to wtryskiwacz leje. W serwisie życzyli sobie 1500zł za sztukę :shock: :shock: :shock: pojechałem na szrot i wyrwałem za 50zł. Wymieniłem i wszystko zaczęło działać poprawnie. :lol: Aż do dzisiaj, kiedy znowu pojawił się ten sam problem ale tym razem nie pomogła wymiana wtryskiwacza :( nawet wymieniłem takie coś przy listwie wtryskowej i dalej to samo. Dodam, że duużo leci paliwa, nawet kapie spod silnika ale nie wiem dokładnie skąd oczywiście jak jest auto na chodzie. Zatankowałem do pełna ok 40L. i po przejechaniu 240km zapaliła się kontrolka rezerwy :shock: wskaźnik schodzi w oczach podczas jazdy :shock:
Aha! Chciałbym dodać że kontrolka check engine ciągle się zapala od kiedy go mam. jak odpalam to gaśnie po chwili i po przejechaniu jakiegoś odcinka po zatrzymaniu się i ustatkowaniu obrotów silnika zapala się i tak zawsze. Nawet w serwisie jak kasowali to odrazu się zapalała.
Pilnie proszę o pomoc. Nie mam pojęcia co zrobić.??

Maretzky85 - 28-09-2009, 21:46

Standardowo - odczytaj kody błędów najpierw.
Hugo - 28-09-2009, 22:43

maly10005 zlokalizuj wyciek paliwa!
maly10005 - 29-09-2009, 20:22

Sprawdziłem kody i wyciek.
Kody to 15 i 41 czyli czujnik położenia silniczka przepustnicy oraz wtryskiwacze tak?
Wyciek paliwa to na złączu kolektora gdzie przechodzi w dwururkę, to tamtędy leci jak z kranu no i na wylocie z tłumika tez prawie jak z kranu na wolnych obrotach.
Chciałem zapytać czy jedno z drugim ma coś wspólnego i czy ktoś doświadczony mógłby mi napisać krok po kroku jak się z tym uporać lub odesłać linkiem do jakiejś gotowej instrukcji?
Chodzi mi głównie jakie czynności po kolei wykonywać, co odłączyć, gdzie podłączyć i czy po tych naprawach go zresetować?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Jacek C - 30-09-2009, 22:00

Ja bym sprawdził ECU u pożądnego znawcy, prawie rok jeździłem tylko na gazie bo na benzynie kopcił nie chciał na obroty wchodzić, problemy z odpalaniem i mimo wymiany części które mi pokazywał komputer dalej było to samo. Gdzieś na forum jest opisany mój problem można poczytać
maly10005 - 02-10-2009, 15:53

Szukam porządnego znawcy od ECU. Czy ktoś mógłby mi polecić? woj. pomorskie ewentualnie na wysyłkę do kogoś. Czy dałoby się zrobić jeden dobry z dwóch? bo będę miał jeszcze jakiś ale nie wiem czy z takimi samymi numerami.
Sprawdziłem jeszcze raz kody błędów i teraz mruga tylko 41(wtryski) jak sprawdzić który jest zły?
Czy ktoś mógłby polecić mi dobrego mechaniora od japończyków z okolic Starogardu Gdańskieg?

mkm - 04-10-2009, 10:45

maly10005, w sprawie komputera polecam kontakt z Bartek, może pomoze.
Co do dobrych mechanikow prościej i szybciej będzie uzyskac info w „regionalnym”.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group