[97-04]Galant EAxA/W - [EA3A 2.4] Galant 2.4 GDI 2000R Kontrolka SRS-bezpiecznik
Anonymous - 10-07-2009, 21:59 Temat postu: [EA3A 2.4] Galant 2.4 GDI 2000R Kontrolka SRS-bezpiecznik Witam wszystkich. Jako ze posiadam galanta sprowadzonego z USA musiałem wymienić tylne lampy na europejskie. Po kilkunastominutowym grzebaniu przy nich zrobiłem małe zwarcie i co sie stało: mianowicie spaliło jeden z bezpieczników, przestały świecić lampki od wstecznego i zapalił się SRS i nie gaśnie wogóle!!!. Mało tego doszło również SZARPANIE PODCZAS ZMIENIANIA POZYCJI NA SKREZYNI(DODAM ZE MAM AUTOMATA).Napiszcie co to wogóle sie stało bo ja poprostu tego nie ogarniam. Bezpiecznik zmieniłem i dalej SRS świeci.POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!
Juiceman - 10-07-2009, 22:11
Odłącz akumulator na parę minut : ) i sprawdź wszystkie bezpieczniki, a i jeszcze jedno NIE MASZ GDI Masz zwykłą V6 2.4 ze stanów (możesz zagazować).
Anonymous - 10-07-2009, 22:20
mam 2.4 GDI 16v automat
[ Dodano: 10-07-2009, 22:20 ]
4 cylindry a nie 6
Juiceman - 10-07-2009, 22:23
W takim razie nie jest z USA , na ten rynek nie było produkowanych Galantów GDI , i faktycznie mój błąd 2.4 nie jest V6 jedynie 3.0 V6 w stanach występuje
Juiceman - 10-07-2009, 22:32
A jeszcze jeśli była by to wersja z USA to zapraszam tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=38682
Znajdziesz i zdjęcia amerykańskiego 2.4 v16 i linki odnośnie tej wersji/silnika.
Anonymous - 10-07-2009, 22:33
BigTomala napisał/a: | W takim razie nie jest z USA | jak mówię ze jest to jest.Przesłać ci papiery z agencji celnej??
Juiceman - 10-07-2009, 22:37
Peter_2.4GDI nie gorączkuj się, spokojnie jeśli jest z USA to jest to zwykłe 2.4 v16 i nie może być to GDI ponieważ na rynek USA nie produkowali takich modeli. Nie potrafię tego jaśniej napisać , każdy moderator,administrator czy osoba która siedzi trochę na forum Ci to potwierdzi.
Jacek25KRK - 10-07-2009, 22:43
problem z rozróżnieniem GDI do zwykłych 2.4 USA mają nie tylko kupujący, ale sprzedający
jak szukałem ostatnio galka dla siebie, to na allegro było mnóstro "GDI" z USA
a ostatnio też widziałem na allegro ogłoszenie jakiegoś komisu, do sprzedania Galant GDI - diesel, za pewno rozszyfrodał to jako GoodDIesel, )na zasadzie TurboDIesel)
Peter - nie obrażaj się, jak nie wierzysz, że nie masz GDI (ja nie wierze), to wstaw zdjęcia komory silnika, wszystko się wyjaśni
Anonymous - 10-07-2009, 22:46
jednio jest pewne ze napewno znacie sie lepiej odemnie, moze i faktycznie ale w papierach wydaje mi sie ze pisało GDI.Sam juz nie wiem.Dobra panowie skupmy sie na wyżej wymienionym problemie>napiszcie co może byc przyczyną tych szarpań skrzynią, kontrolką SRS a to wszystko po małym zwarciu.
Anonymous - 10-07-2009, 22:52
Przyczyną szarpania może być to że komputer skrzyni stracił na chwilę napięcie i trzeba go od nowa uczyć. Gdzieś jest instrukcja na forum jak zaprogramować ECU i skrzynię. Ale najpierw sprawdź bezpieczniki jak mówią koledzy wyżej.
EDIT: TU masz coś o uczeniu się skrzyni.
swinks_UK - 10-07-2009, 22:54
To ja się włączę do dyskusji GDI czy nie GDI...
Peter_2.4GDI: jeśli twój VIN się zaczyna od:
- liter JM.... to jest to wersja europejska Galanta z silnikiem 4-cyl rzędowym DOHC w technologii GDI. (Galanty EA3x)
- liter EA... lub EC... to masz wersję zrobioną na rynek Azji z silnikiem jak wyżej
- cyfry... to jest Galant na rynek USDM z 4-cyl silnikiem 2.4 SOHC w klasycznej technologii.
Innej możliwości NIE MA. Jeśli jednak masz Galanta EA3x importowanego z USA, to bym się zastanowił jaką on drogę przeszedł, że znalazł się w USA, a potem z powrotem w EU...
Co do objawów i problemów opisanych. Stawiałbym na to, że nie spaliłeś jednego bezpiecznika, tylko jeszcze jakiś stąd objawy.
Radziłbym sprawdzić wszystkie bezpieczniki, te pod maską i w kabinie. Dalej jak radzą koledzy.
Ewentualnie, następnie - czy przekaźniki nie upalone
Anonymous - 10-07-2009, 23:18
a gdzie znajdują sie bezpieczniki te w kabinie?
[ Dodano: 10-07-2009, 23:22 ]
dodam ze to szarpanie i lampka świecąca SRS to stało sie tak jakby po małym spięciu w lampach tylnych i to nagle w ciągu 5 minut
Juiceman - 10-07-2009, 23:53
Peter_2.4GDI napisał/a: | a gdzie znajdują sie bezpieczniki te w kabinie? |
Po lewej stronie od kierownicy, zaraz Ci jakiś schemat wrzuce : )
Mam nadzieje, że się przyda:)
Kmer - 11-07-2009, 09:53
Peter_2.4GDI, błędu poduszki sam nie wykasujesz,bo prawdopodobnie komputer wyłapał to jako błąd,sadze ze będziesz musiał zawitać do serwisu,bo mało kto ma program do kasowania błędów w mitsubishi.
Anonymous - 11-07-2009, 23:29
Kmer, zgasła kontrolka srs , poprostu jak koledzy napisali bezpieczniki trzeba było sprawdzic, a ze tylko wiedziałem o tych w komorze silnika to nie mogłem dojść do tego co było p[rzyczyną. A tu jeszcze są bezpieczniki obok kierownicy-i tu znalazłem odpowiedz .Pozdrawiam wszystkich
|
|
|