[96-02]Colt CJ0 - Felgi 15' vs spalanie i zawieszenie
Janasa - 14-07-2009, 16:06 Temat postu: Felgi 15' vs spalanie i zawieszenie 195/60 R15 i cholernie dupne spalanie, przy takim autku to chyba robi różnice i zastanawiam sie nad standardowymi felgami i oponami,co powiecie na ten temat?? skoro jakis śkośnooki inżynier powiedział że maja byc 13 to chyba tak musi byc ,co wy na to,i zastanawiam sie nad opcją wymiany właśnie 15 na standardowy rozmiar,kto jest za,kto jest przeciw ,kto sie wstrzymał,acha ,cholernie mi zawieszenie stuka i ogumienie wyje przy wiekszych predkosciach,czy to tez moze byc wina takich laci??
Fragu - 16-07-2009, 13:07
Większe fele to efekt wizualny + lepsze zachowanie się auta na zakrętach - niższy profil opon Na szerokich laczkach zawieszenie dostaje w tyłek szybciej.
Ja śmigam na 13", jeżdzi się super, ale za jakiś czas zagoszczą 15"
ps. przy silniku 1.3 dużo lepiej będzie Ci misiek śmigał na 175/70/13".
Pozdro.
ictus - 16-07-2009, 22:21
po pierwsze zaloz odpowienie opony czyli 195/50/15 ewentualnie 195/55/15 (mocno drozszy rozmiar)
zawias ci stuka bo mamy takie drogi a nie inne
Fragu napisał/a: | Na szerokich laczkach zawieszenie dostaje w tyłek szybciej. |
bardzo poprosze o rozwiniecie tej teorii Janasa napisał/a: | skoro jakis śkośnooki inżynier powiedział że maja byc 13 to chyba tak musi byc | wymyslil to raczej ksiegowy bo 13 sa tansze, a inzynier mial do dodania ze przy srednicy tarcz jakie sa w 1.3 13 starczy i przy dynamice silnika 175 powinno wystarczyc no i nie zapominaj ze to bylo 20 lat temu i teraz najmniejsze samochody maja wieksze kola
Janek Perz - 16-07-2009, 22:32
Jak już ciągniecie inżynierów za język to się wypowiem bo niedługo takowym bede. Generalnie większa średnica felgi, a co za tym idzie niższy profil opony zmniejszają opory toczenia. Jednak wyżej opisane opony maja większą szerokość za którą idzie zwiększenie oporów toczenia, czyli plus minus sie równoważy. Osobiście nigdy nie czytałem o naukowych doświadczeniach które dowiodą jakiś różnic w spalaniu na tym a na tym i myślę ze ma to znaczenie marginalne w porównaniu na przykład ze stylem jazdy. Jeśli chodzi o zawieszenie to moim zdaniem jest różnica w szczególności na polskich drogach, jednak opona jest elastyczna i wysoki profil odbiera część "energii" przy przejeździe przez nie równości, dlatego 13 są lepsze, sam takie mam ale alusiki i sie fajnie prezentują ale znowu nie ma co przesadzać ze jak założysz duże alusy to nie ujedziesz, najgorzej będzie na krawężnikach :/ jeśli jeździsz autem np zarobkowo w pizzy (miałem tą wątpliwą frajde) to polecam stalowe 13 a jak jeździsz tylko po dziewczynę i na pokaz to proponuje 15 bo auto wygląda o niebo lepiej. Ot tyle naukowego wywodu na prosty temat
j-rules - 16-07-2009, 22:41
Cytat: | jeśli jeździsz autem np zarobkowo w pizzy (miałem tą wątpliwą frajde) to polecam stalowe 13 a jak jeździsz tylko po dziewczynę i na pokaz to proponuje 15 bo auto wygląda o niebo lepiej. Ot tyle naukowego wyodu na prosty temat | Zeby tak wyklady w szkolach wygladaly..
Warto zaznaczyc ze jak oponka jest niska to latwo, bardzo latwo uszkodzic sama alufelge, ot chocby w naszych dziurach. Co do spalania - mysle ze sa plusy i minusy zarowno szerszej jak i wezszej opony, ktore sie mniej wiecej rownoważą - np na szerszym kapciu troszke szybciej pokonamy zakret, a wiec nie musimy wyhamowywac, a po zakrecie znowu sie rozpedzac. Chyba zalezy gdzie kto wiecej jezdzi (miasto czy trasa) Do miasta rozsadniejszym wyborem wg mnie bedzie brak alusow i waskie oponki ;p (13'' alusy, nie urazajac nikogo wygladaja troche niefortunnie, moim zdaniem, jak zdjete z jakiegos "rasowego" tico ;P). Na trasy przyjemniejszy jest w moim odczuciu szerszy kaputek.
Anonymous - 16-07-2009, 22:58
Ja aktualnie jezdze na 15 i jakos nie zauwazylem zeby mi wiecej palil niz na 13. Komfort jazdy po dziurawych miejskich drogach napewno jest gorszy ale za to samochod lepiej na 15 sie prezentuje i w trasie dorgi sie trzyma. Jak sie wahasz to zaloz sobie alusy 14" do tego opona 185/60 i po klopocie
Rafal_Szczecin - 16-07-2009, 23:08
ja w lato , dla przypomnienia colt CJ0 1,3 75KM poruszam sie na 16' calowych felgach ,na ktore sa nalozone opony 195/45/16. auto swietnie trzyma sie drogi i naprawde ciezko wprowadzic je w poslizg, przy tym rozmiarze opony pali od 9,5 do 12 litrow wachy .
poprostu musi spalic wiecej, bo jak wiadmo w serii jest 175/65?/13, tak wiec jak widac szerokosc opony zwieksza sie o 2cm, wiec auto jak by nie bylo ,wiecej spali, i nie ma na to mocnych, za to wyglad i trzymanie - bezcenne .
co do zawieszenia, to poltora roku i dopiero teraz mam do wymiany koncowki drazkow - takie piekne drogi w naszym kraju, nic nie obciera (nawet przy max zaladunku ) ranty nie klepane, bo poprostu nie bylo takiej potrzeby
Misiek :) - 17-07-2009, 09:43
ja się wahałem nad 14" i 15"
wybrałem 14. Konfort nie zmienił się (poprzednio 175/75r13). A spalanie i trzymanie też zależy od oponki. Mnie delikatnie wzrosło spalanie, a trzymanie o niebo lepiej. Jak ja mam Toyo 185/60r14 to wg mnie wygra z dębicą 195/50r15, lub będzie porównywalne (biore pod uwage opony średniej klasy obu producentów)
Czasem jak patrze na auto żałuje że nie wziąłem 15, ale za to dłużej pożyją na pl drogach felgi i zawiaski
Janek Perz - 17-07-2009, 21:30
j-rules napisał/a: | Cytat: | jeśli jeździsz autem np zarobkowo w pizzy (miałem tą wątpliwą frajde) to polecam stalowe 13 a jak jeździsz tylko po dziewczynę i na pokaz to proponuje 15 bo auto wygląda o niebo lepiej. Ot tyle naukowego wyodu na prosty temat | Zeby tak wyklady w szkolach wygladaly.. |
Zapraszam na Politechnike Poznańską
j-rules napisał/a: | (13'' alusy, nie urazajac nikogo wygladaja troche niefortunnie, moim zdaniem, jak zdjete z jakiegos "rasowego" tico ;P). |
Ano zgadzam się ale dostałem je w spadku po poprzednim właścicielu to nie protestowałem
Lanzamientos - 27-07-2009, 11:16
Ja w swoim Miśku jeździłem na standartowych 13, jednak jego wygląd krótko mówiąc pozostawiał wiele do życzenia. Zdecydowałem się więc na 15 calowe aluski z oponami 195/45/15, i muszę powiedzieć, że colcik na osiągach nie stracił o ile nie zyskał. Co prawda z silnikiem 1.3 75KM rewelacji nie ma, to jednak taka zmiana jakiej ja dokonałem powoduje, że średnica całego koła jeszcze się zmniejszyła, gdyż na 13 miałem założone laczki 175/75/13. To wpłynęło zdecydowanie na lepszy start auta + lepsza przyczepność na łukach. Co do spalania, pewnie się i zwiększyło jednak ja wielkiej różnicy nie zauważyłem. Jedynie komfort jazdy się pogorszył, ale tylko na dziurawych drogach. Kiedy jednak uda się znaleźć kawałek równego, krętego odcinka, dociera do mnie, że inwestycja się opłaciła Pozdrawiam
londolut - 27-07-2009, 11:29
Lanzamientos napisał/a: | 195/45/15 | Prawidłowy rozmiar powinien być 195/50/15R.
Lanzamientos - 27-07-2009, 12:32
No fakt, powinny być 195/50/15. Napewno zmienię na takie przy następnej wymianie opon. Te, które mam założone obecnie kupiłem razem z felgami. Z pewnością po zmianie laczków na wyższe komfort jazdy znacznie się poprawi .Dzięki za info, pozdrawiam
Janasa - 28-07-2009, 18:49
mały detal,razem z bratem jechalismy sobie z Katowic do Żywca na urlopik,ja mitsu on golfem, u mnie felasy 15 u brata oryginalne z folksdojcza. u mnie na liczniku wyszło 117km jemu 120,a zerowalismy razem pod blokiem gdyby jeszcze tak ze spalaniem było
radiomaniak - 04-08-2009, 10:48
Mam pytanie w sprawie standardów.
Rozstaw śrub w Colcie CJ1A to 4x100, czy może się mylę.
Hugo - 04-08-2009, 14:15
radiomaniak nie mylisz się.
|
|
|