To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Jakie części wchodzą w skład rozrządu ?

Anonymous - 12-08-2006, 19:06
Temat postu: Jakie części wchodzą w skład rozrządu ?
Witam serdecznie,

Niedawno stałem się posiadaczem Mitsubishi Space Wagon`a 1992 r. 1800ccm 16v (4G93). Na pierwszy ogień planuję wymiane rozrządu. Potrzebuję jednak zakupić odpowienie części, może przy okazji wymiany rozrządu możnaby wymienić profilaktycznie coś jeszcze ? Czy szanowni forumowicze wiedzą co dokładnie wchodzi w skład tej wymiany ?

pozdrawiam

Anonymous - 12-08-2006, 19:48

podobno pompe wodna, również wymienia sie przy okazji / łatwiejszy dostep / :lol:
Anonymous - 12-08-2006, 20:09

więc:

- napinacz paska rozrządu
- pasek rozrządu
- pompa wody

i co jeszcze ?

Anonymous - 12-08-2006, 23:10

sebastian napisał/a:
pompa wody


A po co dobra czesc wymieniac?

Hubeeert - 12-08-2006, 23:24

dylson napisał/a:
sebastian napisał/a:
pompa wody


A po co dobra czesc wymieniac?

Bo niedługo i tak padnie a jak się juz robi i jest okazja zmienić to po jaką cholerę robic to samo po raz drugi?

Bartek - 13-08-2006, 18:04

Uszczelnienia rozrządu obowiązkowo. Reasumując:
- pasek
- rolka napinacza
- uszczelniacz wału korbowego
- uszczelniacz wałka rozrządu
- pompa wody

Hubeeert - 13-08-2006, 18:37

Bartek napisał/a:
- uszczelniacz wału korbowego
- uszczelniacz wałka rozrządu

Te dwa z tego samego powodu:
Hubeeert napisał/a:
jak się juz robi i jest okazja zmienić to po jaką cholerę robic to samo po raz drugi?

Anonymous - 13-08-2006, 19:12

Bartek napisał/a:
(...)
- uszczelniacz wału korbowego


W cenniku widzę przód i tył, jak mniem trzeba wymienić oba ?

Napinacz paska też, czy tylko rolka ?

pozdrawiam

Hubeeert - 13-08-2006, 19:17

Uszczelniacz wału od strony rozrządu. (przód jak się nie mylę)
Rolka napinacza na 100%
Napinacz sprawdzić zgodnie z procedura opisaną w service manualu.

Bartek - 14-08-2006, 09:00

Napinacz w SOHC to tylko sprężyna, więc nie ma co sprawdzać
Przedni - tylny jest od strony skrzyni biegów i jego wymiana jest prze^&$*$^ ;) , a do przedniego masz dostęp po zdjęciu koła zębatego na wale

Anonymous - 14-08-2006, 09:46

Dziękuje wam bardzo za pomoc. Dzwoniłem własnie do serwisu Mitsubishi we Wrocławiu, za samą wymiane życzą sobie 488zł. Czy można powierzyć ją innemu "nie autoryzowanemu" serwisowi czy budowa tego rozrządu jest zbyt skomplikowana dla zwykłych mechaników ?

pozdrawiam

Anonymous - 14-08-2006, 22:58

Hubeeert napisał/a:
Bo niedługo i tak padnie a jak się juz robi i jest okazja zmienić to po jaką cholerę robic to samo po raz drugi?


:shock: mi faktycznie pompa padla ale myslalem ze mialem pecha. "Dobre" mitsubishi ma te pompy :?

Hubeeert - 14-08-2006, 23:04

Mitsu ma dobre pompy w oryginale. Niezłe są też Hyundaia pompy. Reszta powinna być wymieniana przy wymianie rozrządu.

Moja ori wytrzymała 300000

wichura1 - 15-08-2006, 10:10

Ja też mam oryginalną pompę, chociaż łożyska i uszczelki ma już wymienione, przy 200.000km.
szczeslaw - 15-08-2006, 21:57

dylson napisał/a:
"Dobre" mitsubishi ma te pompy

Nie narzekaj - zapytaj dowolnego mechanika o pompy wody w Oplu - padają po ok. 100kkm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group