Eclipse - Techniczne - Prośba o dane z Dataloggera na wolnych obrotach
zenek_bb - 15-07-2009, 11:18 Temat postu: Prośba o dane z Dataloggera na wolnych obrotach Witam, chciałbym porównac logi z dataloggera u w innych silnikach bo szukam niedociągnięc lub problemów z moim silniczkiem...
chodzi mi tu o dane na rozgrzanym do włączenia wentylatorów silniku 2.0 DOHC eclipsa 1g bez turbo, dane podczas pracy na benzynie:
czas wtryskiwaczy (u mnie 2,8-3,0 bez obciążenia, 3,6-3,8 z klimą,światłami, ogrzewaniem szyb)
sonda lambda(umnie napięcie się nie wacha, na wolnych stoi równo na 0,24V, dopiero po dodaniu gazu i trzymaniu na wyzszych niż 1000obr/min zaczyna pokazywac sinusoide)
przepustnica (u mnie na wolnych 10%, przy naciśniętej na max mam 98-99% ;/ )
air flow sensor(przepływomierz, u mnie na wolnych pokazuje stałą wartośc 37Hz)
silnik krokowy ( u mnie na wolnych wacha sie lekko między 26-28 kroków)
knock sensor(u mnie na wolnych i nie tylko wariuje, pokazuje caly czas na zmiane HIGH/LOW)
wyprzedzenie zapłonu (strasznie skacze na dataloggerze, pomiędzy 5-13, bardzo szybko ;/, nawet na zmasowanym złączu ustawiania zapłonu nie trzyma 5BTDC ;/ )
chciałbym wiedziec jak to się kształtuje na innych misiach bo niewiem czy mam nieszczelny dolot, czujnik położenia wałka już szwankuje, czy sonda lambda działa prawidłowo itp, jak ktoś ma te dane proszę o wpis, napewno podziękuje ("pomógł")
Adaho_krak - 16-07-2009, 12:18
zenek_bb, podjedź do KRK na spocik, tylko wcześniej napisz a sprawdzisz sobie w moim Ecli. Na tą chwilę
zenek_bb napisał/a: | przepustnica (u mnie na wolnych 10%, przy naciśniętej na max mam 98-99% ;/ ) |
U mnie jest 7% max otwarcie 100%
zenek_bb napisał/a: | sonda lambda(umnie napięcie się nie wacha, na wolnych stoi równo na 0,24V, dopiero po dodaniu gazu i trzymaniu na wyzszych niż 1000obr/min zaczyna pokazywac sinusoide) |
Tak samo.
Reszty nie pamiętam. Jeśli znajdę chwilkę (ciężko ostatnio) to posprawdzam.
Serek - 16-07-2009, 12:25
Już kiedyś pisałem o tym na mekp.pl
U mnie (Galant 2.0 DOHC 6bolt) na jałowych
1. czas wtryskiwaczy podobny
2. sonda lata w te i wewte, oscyluje wokół 0,5V
3. przepustnica 9,7% (tak ustawiona, IPS nie działa jak trzeba)
4. AF 43Hz
5. ISC 63
6. Knock 0
7. zapłon - lata w zależności od położenia przepustnicy
zenek_bb - 19-07-2009, 01:39
nom adaho duża szansa że się zobaczymy, dzisiaj poskładałem misia do kupy, wszystko jest idealnie puki co, zobaczymy jak będzie sie zachowywac na drodze bo jeszcze niejechałem ale wszystko wygląda na sprawne, TPS na 10 i 100 na max, i gitara
serek, widze po danych że ten IPS bezwzględnie czeka na wymiane ;p jak masz ISC na wolnych obrotach na 63 bez obciążenia i 43Hz to bankowo niemasz hamowania silnikiem przez tego IPSa ;/
EDIT: jak to 9,7%? pokazuje pełne proceny przeciez w dataloggerze? ;/
Serek - 19-07-2009, 11:26
Na dniach poprawię dane. Misiek jest po ponownym ustawianiu zapłonu, tym razem na 5 st. BTDC gdzie wcześniej miał ok. 8
Natomiast IPS faktycznie padł, skoro nie przyjmuje już wartości 0. Niestety koszt nowego to ok. 600 zł a używki w tym samym stanie co mój. Ew. Wymiana na coś innego co spełni swoją rolę. Co do AF i 43Hz to niekoniecznie ISC, możemy mieć inne wartości, być może inne przepływomierze.
U mnie dataloggera zastępuje MMCd, tutaj wartość 9,7% ma prawo się pojawić.
zenek_bb - 19-07-2009, 15:10
mam orginalny sprawny w 100% IPS jak byś chciał kupić daj znac ile jesteś w stanie za niego dac ;p wiem że to troche offtoping ale wybaczcie ;p
JEST JESZCZE KTOŚ Z DANYMI Z MMcD ALBO DATALOGGERA TO PROSZE WPISYWAC !!!
no i gitara ;p
Serek - 24-07-2009, 11:30
Ok, pomiar zrobiony ponownie, zapłon na 5'BTDC. Ponieważ nie mam ochoty wpisywać tylu wartości tutaj, poza tym lepiej obejrzeć plik .xls z odczytem, proponuję podesłać ten plik zainteresowanym na ich email.
|
|
|