Carisma - Techniczne - sprzęgło
Anonymous - 13-08-2006, 11:17 Temat postu: sprzęgło Witajcie, może ktoś mi powie jaka jest przyczyna poślizgu sprzęgła, szczególnie widoczna podczas wyprzedzania na trasie obciążoną (4 osoby + sporo bagażu) carismą 1,6? Zjawisko niebezpieczne, bo redukuję na 4 bieg, wyprzedzam a mi tu nagle jakbym jakimś przcinakiem przygazował i obroty skaczą na ok 5 -6 tyś. Odpuszczam gaz i już spoko, ale kilka razy miałem pietra bo z naprzeciwka jechały inne autka i się bałem że mogę nie zmieścic się. Wystarczy zwykła regulacja czy wymiana tarczy? Ew. jak to zrobic ?
Pozdrówka
Adam
Chooper - 13-08-2006, 11:31
przeniosłem, bo było nie w tym dziale.
BTW, jaki masz przebieg ?
Anonymous - 13-08-2006, 11:41
63000 km, te 3000 zrobiłem od zakupu w ok 1,5 miesiąca
tomekrvf - 14-08-2006, 14:16
adbe1 napisał/a: | jaka jest przyczyna poślizgu sprzęgła |
Zużyta tarcza sprzęgła lub zaolejone sprzęgło. Raczej to pierwsze
Anonymous - 08-10-2006, 18:21
Wymieniłem całe sprzęgło - nie ślizga się narazie, ale teraz moment brania sprzęgła jest przy samej podłodze. Czy to normalne zjawisko, czy mogła zapowietrzyć się pompka (siłownik) sprzęgła? Co mogę zrobić w celu poprawy momentu "brania" na wysokości 1/3 od podłogi?
Matejko - 08-10-2006, 19:51
odpowietrzyc je, lub sprawdzic wysprzeglik i pompke czy nie puscily
Anonymous - 08-10-2006, 19:52
moze wystarczy podkrecic pedal w gore
Anonymous - 08-10-2006, 21:00
A w mojej cari to jakoś sprzęgło gwiżdże jak w ciskam aby bieg zmienić, czy to łożysko może być ? I pytanie ile to może kosztować, i co trzeba z tym zrobić?
szczeslaw - 09-10-2006, 02:24
adbe1 napisał/a: | 63000 km |
Wcześniej nie widziałem tego wątku, więc teraz napiszę. 63tys i sprzęgło do wymiany??? Albo kręcony licznik, albo ktos był bardziej zdolny niż moja mama, która podczas jazdy opiera lekko nogę na pedale sprzęgła - w ten sposób załatwiła sprzęgło po 85tys km.
smyko1 napisał/a: | w mojej cari to jakoś sprzęgło gwiżdże jak w ciskam aby bieg zmienić |
Podejrzewam łożysko oporowe.
Anonymous - 09-10-2006, 07:59
wymiana!jest tak albo już tarcza spalona albo zaolejona tak czy inaczej trzeba robić w carismie idzie to szybko 3.5 godz i po sprawie
Anonymous - 09-10-2006, 18:09
za kompletne sprzęgło LUK plus robota zapłaciłem 700 zeta, poprzednie było firmy VALEO i być może tarcza prócz zarysowań nie miała szczególnych różnic w grubości to docisk był nieźle przypalony i nieco jakiegoś śmiecia było w komorze sprzęgła, być może to było przyczyną poślizgu. Carismę kupiłem od dziadka 1944 rocznik, patrząc po peselu i mógł jeździć zachowawczo z nogą na sprzęgle...
Anonymous - 09-10-2006, 21:51
same dziadki jezdza carismami, normalnie
Anonymous - 09-10-2006, 22:28
myślałem że '44 rocznik to już bądź co bądź dziadek, chyba że uważasz że tacy ludzie jeżdżą trabantami i poldolotami a na nowe, lepsze autka ich nie stać. Swoją drogą to carisma niby co takiego nadzwyczajnego że sami młodziacy mają jeździć? Jakiś sportowy wózek czy co innego ze 103 KM pod maską? Mam 6 lat starszego brata który jeździ oplem calibrą i też pewnie komuś sprzeda kiedyś to autko i kto inny powie eee tam 56 rocznik i calibrą jeździł?
Matejko - 09-10-2006, 22:30
arturro napisał/a: | same dziadki jezdza carismami, normalnie |
cicho bo moja na mame zarejestrowana - tez bedzie sprzedawac kobieta, spokojna, 17calowe kola, sportowy wydech, spoilery, a co mama lubi tjunink
saphire - 10-10-2006, 08:28
No co, nowoczesna mamuśka
|
|
|