To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - jakie krzyżaki?

leon79 - 20-07-2009, 11:24
Temat postu: jakie krzyżaki?
witam,
wie ktoś może jaki rozmiar krzyżaków jest w układzie kierowniczym Carismy? W manualu nic nie znalazłem. Może ktoś już je wymieniał i zna wymiary. Będe wdzięczny za odpowiedź.
pozdrawiam

[ Dodano: 25-07-2009, 20:35 ]
Będę musiał odpowiedzieś sobie sam ;)
Romiar krzyżaków w układzie kierowniczym Carismy to 16/40. Dostępne prawie wszędzie. Najtrudniejszą rzeczą przy wymianie było dla mnie odkręcenie śruby przy samej maglownicy ze względu na trudny dostęp a rzaczej pozycje jaką trzeba przyjąć żeby się do niej jakoś dobrać. Nierozbieralność kolumny kierowniczej w naszym pięknym autku jest nieco przesadzona. Mnie wystarczyła mini szlifierka z małym frezem, którym usunąłem zabezpieczenie. Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś solidniejszego. Nie trzeba zdejmować koła kierownicy. Wyjmuje się całą kolumnę.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania chętnie odpowiem.

przemekx303 - 29-08-2009, 18:53

kolego Leon79 powiedz mi jak najlepiej sprawdzić ten luz, bo kiedyś rozkręciłem przekładnie w busie bo myślałem ze mam luz na krzyżaku a po wykręceniu luzu zero tylko bicie z przekładni przenosiło drgania, i czy krzyżak może lekko puknąć przy ruszaniu autem z miejsca bo wydaje mi sie ze drugi krzyżak licząc od kierwnicy ma lekki luz
leon79 - 30-08-2009, 22:13

Dajesz nura pod kierownice i delikatnie nią ruszasz . Nasłuchujesz i oglądasz krzyżak. Ja dodatkowo zacisnąłem na nim rękę i dało się wyczuć luz. Poza tym było go słychać więc nie było problemu ze zlokalizowaniem. Niestety jest miejsce które może wprowadzić w błąd. "Strefa zgniotu" na kolmnie kierowniczej między krzyżakami może też mieć lekki luz i z tym nie da się nic zrobić. Raczej nie powinno się w to ingerować ze względów bezpieczeństwa. Sam krzyżak zbadaj na wyłączonym silniku. Jeśli nic nie wypatrzysz to znaczy że stuka coś bliżej koła bo luz na kierownicy czuł i słyszał byś też podczas jazdy, więc zanim zaczniesz wszystko rozbierać i demontować dokładnie wszystko sprawdź.
pozdrawiam

przemekx303 - 01-09-2009, 00:23

dzięki za odpowiedź , i raczej to nie krzyżak tylko coś przenosi drgania na kolumne , a luzu nie mam żadnego , tylko słychać takie lekkie pyknięcie w okolicach maglownicy lub pedałów jak ruszam z jedynki i czasem jak wrzucam na dwujke , może drążek kierownicy a może luz na półosi(dzisiaj jechałem po stronie pasażera i podczas ruszania na wprost czuć było pod nogami takie jakby chwilowe drgania , jakby coś przeskakiwało ) , troche to dziwne ale przy chwili większej ilości wolnego czasu i miejsca w garażu przyjrzę się temu dokładniej
M.Cyg. - 09-09-2009, 19:26

Witam!!
Czy może mi ktoś doradzić, jak podejść do wyboru wachaczy przód w carismie 1.8 GDI HB (98). Cenowo: oryginalne 1200 PLN/szt, zamiennik ok.300-400 PLN/szt.,
a są także regenerowane w cenie 270PLN/szt. Podobno coś takiego można zakupić wraz z montażem w którejś z ASO .
Z zamiennikami jest podobno problem z ustawieniem geometrii(ponoć szybko wyrabiają się). A jak z regenerowanymi???Czy ktoś z was ma założone regenery i jak to ocenia????!!!
Pozdrawiam. Marek

przemekx303 - 09-09-2009, 20:21

to może zastanów się nad wymianą sworznia i tulejek lepszej jakości , oczywiście jeżeli wahacz nie pogięty
M.Cyg. - 09-09-2009, 21:57

witaj
wahacze niepogięte, a gdzie kupic dobrej jakosci sworznie i tulejki bo japaneez czynny dopiero od poniedziałku

przemekx303 - 09-09-2009, 22:31

widzę że Warszawa więc masz pełne pole popisu albo allegro
kobelko - 02-04-2010, 20:07
Temat postu: luz na kolumnie kierowniczej
Miał ktoś z was problem z kolumna kierownicza? U mnie drażki przeguby sa w porzadku a mimo to mam luz na kole kierownicy < przypuszczam, ze problem kolumny.
leon79 - 02-04-2010, 21:07

Sprawdź krzyżaki i mocowanie kolumny do maglownicy. Mogła się tam poluzować śruba. Jeśli tam nic nie znajdziesz winna najpewniej będzie maglownica.
przemekx303 - 03-04-2010, 13:57

luz na włączonej pompie czy wyłączonej
kobelko - 03-04-2010, 15:50

Na zgaszonym silniku Ale w czasie jazdy szczególnie po koleinach trzeba sie pilnowac aby samochód jechał na wprost. Czyli co chwile(prawie cały czas) trzeba korygowac tor jazdy,
przemekx303 - 03-04-2010, 17:06

na zgaszonym zawsze będzie luz bo nie ma przepływu oleju , co do luzu spr. na prostej drodze i równej jak jedziesz prosto i kręcisz kierownicą tak ok 5cm w prawo i w lewo , a auto nie reaguje to może być choć nie musi. Najpierw spr. opony może podcięte , albo już przestarzałe i ma prawo nosić po koleinach , końcówki i zbieżność. Zacznij od tego


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group