To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Głowica...

Marcin_25 - 21-07-2009, 15:58
Temat postu: Głowica...
Mam problem z głowicą mitsubishi carizma 1.9 TD a mianowicie była robiona głowica ( pęknięta, czy szczelona na 2 cylindrze) było to zrobione w dobrym warsztacie który się tylko tym zajmuje dostałem gwarancje 1 rok. i znów ten sam problem jak to jest możliwe zaczeła tak jak ostatnio brać płyn chłodzacy do układu spalinowego. Co by mogło być przyczyną przegrzania dodaje ze tęperatury niepokazał chłodnica chodzi i napewno płyn był nawed jak go pociągło to dolałem co by było odpowiedziale za tego typu usterke bo już naprawde niemam sił do tego rozpatruja mi gwarancje.
kielurkk - 21-07-2009, 21:07

jak w każdym dieslu a szczególnie tym głowica jest bardzo czuła na skoki temperatury. Jak wiadomo nad tłokiem jest temperatura rzędu 1500 stopni i jeśli na chwilę zabraknie płynu lub jest on zimny (silnik nie rozgrzany) może dojść do jej uszkodzenia co przeważnie objawia się pękaniem głowicy czyli rozszczelnieniem między płaszczem wodnym i komorą sprężania. Nie wiem jak było w Twoim przypadku ale po wymianie płynu chłodzącego (lub jakichś naprawach gdzie płyn jest spuszczany) trzeba dobrze odpowietrzyć układ chłodzenai i broń Boże odpalać choćby na chwilkę silnik bez choćby wody w celach sprawdzenia bo wówczas może choć nie musi dojść do takiej sytuacji gdzie pęka głowica. Na zimnym silniku nie wolno też butować silnika bo to szkodzi nie tylko turbinie ale i głowicy.
Nie wiem co było przyczyną ponownej usterki u Ciebie jeśli ktoś spawał tą głowicę to może nie zrobił tego dokładnie czy coś lub pękła w innym miejscu albo była pęknięta już wcześniej. Osobiście robiłem pękniętą głowicę w silniku Isuzu w Oplu i dobrze jest przed i po spawaniu dać głowice do sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego tam gość zanurza głowicę w komorze z cieczą nagrzewa ją do 90 stopni i podaje ciśnienie i od razu widać czy jest szczelna czy nie.
mam nadzieję że uznają Twoją reklamację i nie poniesiesz dodatkowych kosztów
Pozdro

Anonymous - 21-07-2009, 23:03

wystarczy, że dolałeś płynu chłodniczego w czasie gdy silnik jest rozgrzany i po głowicy.
Albo dolewa się gorącego płynu /wody/ lub uzupełnia się na zimnym silniku.
POzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group