To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Konserwacja nadwozia

jafo2 - 25-07-2009, 10:16
Temat postu: Konserwacja nadwozia
Witam.
Mam pytanko na temat zabezpieczenia autka przed rdzą.
Podwozie mam zakonserwowane barankiem, ale zauważyłem że w okolicy przedniego pasa pojawiła ruda. Zaczyna jak zawsze od śrub. Chciałbym zadbać o to teraz, a nie jak będzie więcej problemów. Pytanie jest natomiast czym konserwować. Jeśli będę musiał wyczyścić kawałek blachy z rdzy to wypadało by to zamalować. Więc pewnie jakaś farba w kolorze oryginału.
1. Czym czyścić (oczywiście poza papierkiem ściernym czy drucianą szczotką) ;) może jakieś środki w sprayu do usuwania rdzy tam gdzie nie uda się dotrzeć tradycyjnie i zostaną resztki rdzy?
2. Czym odtłuścić przed malowaniem?
3. Czym malować jakaś jedna uniwersalna farba, czy jakiś podkład i farba(najlepiej coś w spreju nie mam sprzętu do malowania)?
4. Konserwacja śrub czym najlepiej, miedź w sprayu wystarczy?
5. Czy zabezpieczać jeszcze dodatkowo czymś, w okolicach śrub, niektórzy walą towot ale nie chce zamienić autka w jeżdżącego gluta ;) .

Prosiłbym o informacje na temat konkretnych produktów, jeśli ktoś dorzuci orientacyjną cenę też się nie obrażę :mrgreen:
Z góry dzięki za podpowiedzi.

Miroslaw1305 - 28-07-2009, 21:56

punkt pierwszy - czyścic tylko mechanicznie -żadnych odrdzewiaczy ( są na bazie kwasów .)
Punkt drugi -najpierw zmatować popierem sciernym i odtłuscić rozpuszczalnikiem do farb .Delikatnie nie wcierać tylko lekko przeczć .
Punkt trzeci Podkład -tak zwana minia na wyczyszczoną powieszchnię. Malujemy pedzlem lub pistoletem .Po dobrym wysknieciu tak zwany baranek -jest także w spraju -czyli nie wymaga pędzla ,anisprężarki i pistoletu do malowania ,
punkt czwrty smar miedziowy jest do srub narażonych na wysokie temperatury.Wystarczy dobrze śruby oczyścić i delikatnie pokryć smarem -(smar miedziowy ,smar graitowy lub tak zwany tawot .)Smar tawot nie używ3amy w pobliżu części i uszczelek gumowych bo w jego składzie są związki rozpuszczające gumę
Punkt piąty nie ma takiej potrzeby ale jak chcesz to można prysnąć lakierem bezbarwnym w spraju np do włosów.
Powodzenia .

sampler - 28-07-2009, 22:19

Bezposrednio na rdze ja bym polecil Brunox do miejsc trudno dostepnych wersje w sprayu.
A do malowania wg moich doswiadczen zdaje egzamin tylko chlorokauczuk.

tommyc1 - 29-07-2009, 07:45

Miroslaw1305 napisał/a:
punkt pierwszy - czyścic tylko mechanicznie -żadnych odrdzewiaczy ( są na bazie kwasów .)
Punkt drugi -najpierw zmatować popierem sciernym i odtłuscić rozpuszczalnikiem do farb .Delikatnie nie wcierać tylko lekko przeczć .
Punkt trzeci Podkład -tak zwana minia na wyczyszczoną powieszchnię. Malujemy pedzlem lub pistoletem .Po dobrym wysknieciu tak zwany baranek -jest także w spraju -czyli nie wymaga pędzla ,anisprężarki i pistoletu do malowania ,
punkt czwrty smar miedziowy jest do srub narażonych na wysokie temperatury.Wystarczy dobrze śruby oczyścić i delikatnie pokryć smarem -(smar miedziowy ,smar graitowy lub tak zwany tawot .)Smar tawot nie używ3amy w pobliżu części i uszczelek gumowych bo w jego składzie są związki rozpuszczające gumę
Punkt piąty nie ma takiej potrzeby ale jak chcesz to można prysnąć lakierem bezbarwnym w spraju np do włosów.
Powodzenia .


..."tawot"...czy "towot", bo i z taką wersją nazwy się spotkałem :)
A Brunoxa też testowałem i również polecam, tylko trzeba to zrobić dokładnie, ja troszkę na skróty i w kolejnym sezonie i tak mi rdza spod lakieru wylazła :/

Hugo - 29-07-2009, 15:29

Towot.
jafo2 - 29-07-2009, 21:13

Dzięki za podpowiedź chłopaki, jak się uda to może przed zlotem się za to zabiorę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group