To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Bęben hamulcowy.

arturp - 26-07-2009, 02:05
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Bęben hamulcowy.
Mam w swojej Cari taki problem. Otóż z tyłu mam hamulce bębnowe. Zauważyłam że lewa felga się grzeje podczas jazdy bardziej niz pozostałe. No to auto na podnośnik i okazuje się że koło się kręci z oporami. Po zdjęciu koła jest jeszcze gorzej. Jest taki dziwny tor ruchu bębna. Powiedzmy przez 80% obwodu bębna obraca się bez oporu. Przez pozostałe 20 ledwo da się ręką ruszyć. Czy mozliwe jest że bęben może być skrzywiony, bądź tak dziwnie wytarty. Nic nie daje regulacja. Dodam iż ktoś kto miał to auto wcześniej już rozbierał tę część układu hamulcowego , a sam bęben ma już odpryski jakbu ktoś młotkiem na siłę walił.
Co tu począć :(

jurekkraków - 26-07-2009, 12:09
Temat postu: Re: Bęben hamulcowy.
arturp napisał/a:
Mam w swojej Cari taki problem. Otóż z tyłu mam hamulce bębnowe. Zauważyłam że lewa felga się grzeje podczas jazdy bardziej niz pozostałe. No to auto na podnośnik i okazuje się że koło się kręci z oporami. Po zdjęciu koła jest jeszcze gorzej. Jest taki dziwny tor ruchu bębna. Powiedzmy przez 80% obwodu bębna obraca się bez oporu. Przez pozostałe 20 ledwo da się ręką ruszyć. Czy mozliwe jest że bęben może być skrzywiony, bądź tak dziwnie wytarty. Nic nie daje regulacja. Dodam iż ktoś kto miał to auto wcześniej już rozbierał tę część układu hamulcowego , a sam bęben ma już odpryski jakbu ktoś młotkiem na siłę walił.
Co tu począć :(

Spróbuj podjechać do warsztatu gdzie mają tokarkę i przetoczyć lewy i prawy bęben o raz wymienić klocki na nowe powinno pomóc.

arturp - 26-07-2009, 12:14

Może spróbuję pojechac gdzieś na szrot i poszukać uzywanego bębna. Będę mógł przełozyc i sprawdzić czy wina leży po stronie bębna.
jurekkraków - 26-07-2009, 12:38

arturp napisał/a:
Może spróbuję pojechac gdzieś na szrot i poszukać uzywanego bębna. Będę mógł przełozyc i sprawdzić czy wina leży po stronie bębna.

skąd masz pewność żę ze szrotu nie dostaniesz bęben w podobnym stanie.Wydaje mi się że przetoczenie jest operacją prostą i pewniejszą.

[ Dodano: 26-07-2009, 12:40 ]
arturp napisał/a:
Może spróbuję pojechac gdzieś na szrot i poszukać uzywanego bębna. Będę mógł przełozyc i sprawdzić czy wina leży po stronie bębna.


Pamiętaj że bębny które leżą dłuższy czas na szrocie na pewno i tak trzeba delikatnie przetoczyć bo korozja robi swoje.

arturp - 26-07-2009, 12:43

Ja sobie n arazie tylko "pożyczę" ze szrotu. Jak się okarze że na drugim bębnie jets ok to może trzeba będzie kupić nowy komplet i tyle. :)
Morfi - 26-07-2009, 13:29

Może cos masz z tłoczkiem ?? Koszt jednego to niecałe 30 zł :)
arturp - 26-07-2009, 17:34

Morfi napisał/a:
Może cos masz z tłoczkiem ?? Koszt jednego to niecałe 30 zł :)

Tłoczek pacuje prawidłowo. Jakby z nim było cośnie tak to bęben chyba by tarł cały czas. Wydaje mi się że raczej mamy tutaj jakieś skrzywienie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group