Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Padające wtryskiwacze
Ginger1021 - 27-07-2009, 00:06 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Padające wtryskiwacze Może ktoś wie, czy padający wtryskiwacz wydaje odgłos podobny jak pompowtryskiwacze w tdi.
Słychać taki pojedynczy odgłos takiego stukotu. Ten stukot zaczyna się po ok minucie od odpalenia zimnego silnika. Na ssaniu po odpaleniu jest cisza później jakby misiek zmieniał mieszankę paliwową (jest lekkie podbicie obrotów), potem spadają obroty do tych ok 850 obr/min i się zaczyna. Tak pytam bo ktoś mi to zasugerował.
Morfi - 27-07-2009, 09:56
Czy chodzi o takie cykanie ??? Jezeli tak to wiekszośc GDI tak ma i jezdzą
Ginger1021 - 27-07-2009, 10:05
Nie, cykanie słyszę oprócz tego ale to jest taki stukot o częstotliwości stukania jak w silniku TDI. Ten stukot jak się dodaje gazu zanika gdzieś ok 2000 obr/min.
maciej76 - 27-07-2009, 12:13
To raczej jeden z popychaczy hydraulicznych a nie wtryski.
Spróbuj dolać oleju do max wartości jesli masz mniej, nie raz pomaga. Jeśli się nie uciszy to jest specjalny dodatek do oleju- http://www.liquimoly.pl/f...&category_id=13
Kiedyś go zastosowałem w Vectrze i znacznie się uciszyły popychacze. Jak będziesz w okolicy Swarzędza to mogę tobie oddać gratis. Bo mi zostało ok 1/2 pojemnika.
Jednak, jak mocno stuka i to od dłuższego czasu to zalecam wymianę popychaczy, bo można wałek rozrządu roztrzaskać. Ale ztym to juz do fachowca niech oceni.
Ginger1021 - 27-07-2009, 12:53
Ostatnio po wymianie oleju popychacze mi jakoś ucichły, ten stukot pozostał. Dziwi mnie to trochę bo popychacze klekotały od razu po odpaleniu i po jakimś czasie cichły na chwilę. Ten stukot zaczyna się po ok 1min od odpalenia i później jest cały czas.
maciej76 - 27-07-2009, 13:30
Dlatego, że na ssaniu masz podwyższone obroty które zagłuszają pukanie tak samo jak dodajesz gazu i zwiększasz obroty.
Ginger1021 - 27-07-2009, 22:04
No może to i ten popychacz, ale który. Wymiana wszystkich to trochę droga sprawa.
Stukot wydobywa się z prawej strony silnika tam gdzie pompa paliwa wysokiego ciśnienia.
Może stetoskopem da się namierzyć który to.
ciniak - 28-07-2009, 00:48
Mam dokładnie takie same objawy. Na 99% te metaliczne stuki dochodzą z pompy wys. ciśnienia. Na zimnym silniku stuki powoli narastają, po czy dochodzą do swojej "najwyższej wartości" i gwałtownie zanikają. I tak w kółko aż do pełnego rozgrzania silnika, wtedy stuka cały czas, ale wyraźnie ciszej, w kabinie nic nie słychać. Myślałem, że ten typ tak ma
Ginger1021 - 28-07-2009, 12:17
Ja tak się zastanawiam nad tym ponieważ po wymianie oleju na motorex 10w-30 nie słychać tych popychaczy jak wcześniej. tylko po odpaleniu pare sekund. Stukot taki pozostał, a z pompą wysokiego nie mam problemów bo samochód nie objawia się zamulaniem itd. Jedynie co ostatnio na przeglądzie spaliny nieco za wysokie.
|
|
|