To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Lampka kontroli silnika + spadek mocy i obrotów

Anonymous - 16-08-2006, 15:08

jak zapala sie kontrolka CE to raczej nie przepustnica. Może być prawie wszystko poczynając od pedału przyśpieszenia poprzez przepływke, silnik krokowy do pompy wysokiego cisnienia.
Polecam raczej wizyte w ASO tam zobaczą co to za błąd, a o naprawie zdecydujesz sam. Niestety raczej w warunkach polowych nie odczytasz błędu w GDI :( ((
pozdro

Anonymous - 16-08-2006, 19:52

czyszczenie przepustnicy w sumie jeszcze zadnemu GDI nie zaszkodziło :D . Ja polecam czyszczenie całego dolotu. Możesz także odpiąc kleme a potem zaprogramowac kompa na nowo.
pozdro

Anonymous - 17-08-2006, 20:44

mam od jakiegoś czasu to samo w Galu GDI ->

http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3838

jutro jade do mechanika na chwile, żeby zerknął co i jak, z tym że nie ma MUT'a, także nie odczytam błędów. Tak przez telefon to zasugerował przepustnicę. Jak będę wiedział coś więcej jutro, to dam znać :wink:

Anonymous - 17-08-2006, 21:11

fular napisał/a:
W sobotę jadę na test silnika. Dzisiaj zauważyłem, że coś mi tłumik brzęczy. Może to jest przyczyna zapalenia kontrolki pracy silnika. Samochód jest coraz bardziej mułowaty i dławi się przy dodawaniu gazu.


moze jest problem z odprowadzaniem spalin? najlepiej zdiagnozowac blad na kompie i sie zastanawiac co dalej.

Anonymous - 18-08-2006, 10:48

Rozmawiałem właśnie z mechanikiem, niestety moja wizyta przełożyła się na poniedziałek, ale dowiedziałem się, że występujący u mnie błąd 91 to prawdopodobnie uszkodzony komputer sterujący przepustnicą.
luk_szc - 19-08-2006, 12:04

fular napisał/a:
Byłem dzisiaj u mechanika na teście komputera. Błędy jakie odczytano: 56, 95, 99, 91, 89. Mechanik uważa, że nie ma się czym przejmować. Co więcej, okazało się, że przednia częśc tłumika, elastyczny odcinek przed sondą lambda jest do wymiany. Myślę, że to może być przyczyna spadków mocy. Na marginesie, czy ma ktoś z was objaśnienie kodów?

Oj poszukać
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3916

Anonymous - 19-08-2006, 12:47

56 to czujnik ciśnienia paliwa - info z manuala
Anonymous - 21-08-2006, 13:06

91 to "ETV Control" - Błąd komputera sterującego przepustnicą.
luk_szc - 21-08-2006, 19:46

I tak wypadałoby sprawdzić powtórnie po resecie pamięci czy jakieś błędy się powtórzyły . Komp zapamiętuje wszystkie błędy z jakieś okresu czasu . U mnie wyskoczył jakiś błąd wybierania wałka w skrzyni a raczej nigdy tego nie odczułem .
Anonymous - 28-08-2006, 21:15

fular napisał/a:
Auto coraz badziej mi muli, dławi się i szarpie. Jutro jadę naprawić przednią częśc tłumika i przeczyścić przepustnicę. Chyba, że mogę ją sam przeczyścić. Tylko forum MKP jest cały czas zamknięte, a tam jest instrukcja jak to zrobić...


przepustnice czyśc sam bo zasadniczo trzeba robić to dośc często i w taki sposób za bardzo prosta czynność dajesz zarobić komuś :(
Przepustnica to dwa wkrety, 4 śruby, i jedna spinka od silniczka.
Instrukcja do niczego nie jest potrzebna.
pozdro

Anonymous - 04-09-2006, 17:31

Ja już mam problem rozwiązany - winowajcą był zimny lut w komputerze przepustnicy.
Anonymous - 04-09-2006, 18:40

Wtam.
Gdy zobaczylem ten post to przypomnialy mi sie moje problemy, też myslalem ze bedzie trzeba cos naprawic, ale okazalo sie na szczescie ze wystarczy zmienic stacje benzynowa z shell na bp. Przez pol roku jezdzilem na gowniatym V-power i myslalem ze ten samochod taki mulowaty musi byc i dwa razy na trasie zgasl i zapalala sie CE i brak totalny mocy. Przez rok jezdzilem bez problemow, ale dopiero gdy zmienilem kolejny raz koncern na Statoil to samochod jakby odmlodnial jakby z 20 KM gratis dawali. Mialem tez problemy dawniej z odpalaniem zimnego silnika - za 3 razem odpalal - a teraz za pierwszym czasem za drugim. Ostatnio zatankowalem na neste - 98 PB zeby nie bylo :mrgreen: - i w polowie drogi z Bydgoszczy do Grudziadza zdechl. Na szcescie jechal ziomal i mnie podholowal na Orlen dolalem VERVY i ruszyl, a tak to krecilem rozrusznik i nic a paliwa byla 1/4 zbiornika - zeby nie bylo ze pusty :wink: .

Wiec wniosek jeden wiekszosc problemow z GDI to wina "wspanialego" polskiego paliwa. Nie dosc ze drogi sa jakie sa to paliwa tez i te wszystkie kontrole to chyba sciema tylko jakas czy cos :oops: .

3majcie sie NARA

Robson86 - 04-09-2006, 18:53

Tajger napisał/a:
Przez pol roku jezdzilem na gowniatym V-power i myslalem ze ten samochod taki mulowaty musi byc i dwa razy na trasie zgasl

...ja na szczescie jeszcze sie nie zawiodlem na paliffku shellowskim (choc tankuje zwykla pb95). Uważasz, ze na innym paliwku np. BP samochod bedzie bardziej zwawy itp???
Pozdroo

Krzyzak - 04-09-2006, 18:55

Ja od zawsze powtarzam - Shell omijać szeeeerokim łukiem (piszę to bo przez pierwsze 1.5-2 lata przepłacałem za syf-pover).
Anonymous - 04-09-2006, 19:02

zgadzam sie w 100%, wlasnie twoj post - Krzyzak- w MKP zainspirowal mnie do zmiany koncernu na Statoil :wink: i wielkie dzieki za to "for you".

Przez 1,5 roku katowalem Cari na tych plynach to cud ze jeszcze smiga :D .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group