To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Piszczenie (to nie pasek)

Cramer - 28-07-2009, 02:52
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Piszczenie (to nie pasek)
Witam! Mam taki problem: jak pierwszy raz danego dnia odpalę mojego galanta to słyszę dziwny dźwięk z pod maski coś w stylu pisku paska klinowego. Jak wcisnę sprzęgło to przestaje piszczeć. Dzieje się to tylko przy pierwszym uruchomieniu. Później w ciągu dnia problem znika. Zastanawiam się czy coś w skrzyni czy raczej coś ze sprzęgłem?
Miroslaw1305 - 28-07-2009, 21:35

opis wskazuje na łożysko sprzęgła. Jak jest zimne i nie rozruszane to piszczy .Po rozkręceniu pisk ustaje .
Z opisu może to być mokry( zawilgocony)pasek klinowy.Trzeba otwożyć maskę w momencie rozruchu i dokładnie wsłuchać się z ,której strony dochodzi pisk .Przypominam o BHP-aby nie wkręciły się włosy w wirujące części .

Cramer - 29-07-2009, 00:49

Jak pisałem to nie pasek. Jak by to był pasek to po wciśnięciu sprzęgła by nie przestawał piszczeć. Czyli co słabe smarowanie łożyska oporowego jak zimny. Jeżeli to łożysko piszczy to chyba jeszcze wstrzymam się z wymianą bo sprzęgło na razie w miarę ok, tzn. nie ślizga się.
Anonymous - 29-07-2009, 01:41

też bym postawił na łożysko oporowe
a co do smarowania tego łożyska to mogło być smarowane tylko podczas montażu
łożysko te jest pomierzy silnikiem a skrzynią i nie jest smarowane podczas pracy
możesz jeszcze spróbować popuścić trochę sprzęgło powinno być ciszej a może i piszczenie ustać ale to na jakiś czas
najlepsza była by wymiana

Cramer - 29-07-2009, 02:27

Ok. Popuścić sprzęgło masz na myśli obniżyć wysokość skoku pedału sprzęgła czy raczej wydłużyć długość popychacza pompki?
Anonymous - 29-07-2009, 06:14

cos wam sie koledzy myli, lozysko oporowe pracuje po wcisnieciu sprzegla wiec nie moze to byc lozysko oporowe. jesli jest tak bez wzgledu na polozenie lewarka zmiany biegow to walek wejsciowy skrzyni ma zle lozyskowanie.
Cramer - 29-07-2009, 19:00

Ma może ktoś rysunek, schemat sprzęgła.
Cramer - 30-07-2009, 18:09

Dzięki BigTomala. Ciekawe czy zasysasz schematy z : http://www.japancars.ru/c...6&mg=21&bg=010. Dzisiaj brat dał mi namiar na tą stronę.
Robbb - 26-08-2009, 09:39

witam troszkę się za daleko zapędziliście chyba z tym sprzęgłem , mam pytanie czy jak jest bardzo wilgotno to problem pisku się nasila i czy zauważyłeś taki objaw , przy włączonym mocno nawiewie trudniej jest uciszyć ten pisk , jak będziesz odpalał daj nawiew na maxa i jak będzie piszczeć to po prostu wyłącz nawiew na chwile . Ja mam takie objawy i wiem co to jest tylko nie mam czasu zrobić to po prostu rolka napinacza paska alternatora łożysko padło i jest suche . A przy włączonym nawiewie jest zwiększony pobór z alternatora co powoduje większe napięcie paska części roboczej i poluzowanie jałowej ;) . Daj na maxa nawiew odpal auto podnieśmaske i posłuchaj czy to z tej okolicy Pozdr.
Cramer - 16-09-2009, 21:21

Dzieki za odpowiedz. Jak w grudniu wroce do kraju to sprubuje. Jednak mysle, ze to docisk a raczej silownik. Jak rano piszczy wystarczy lekko dotknac pedal sprzegla i przestaje piszczec. Pozdrawiam z Salina Cruz Meksyk.
pablo diablo - 17-09-2009, 12:58

a ja stawiam ze to kolo od napinacza paska alternatora mialem podobne objawy po wymianie cisza
maniekk1 - 13-06-2010, 15:34

Witam serdecznie wszystkich.

Mam to samo piszczenie,ktore pojawilo mi sie po zalozeniu nowego paska klinowego.Mechanik chyba za slabo naciagnal pasek i do tego piszczal pasek przy rozruchu i jeszcze jkaies 15t sekund po,naciagnalem go i jest ok z paskiem ,ale kolo od napinacza dalej piszczy(na 90% to jest to).
i tu pytanie - czy mozna mu siurnac wd40 czy jakims innym lubrykantem aby pomoglo czy konieczna wymiana?
z gory dzieki i pozdrawiam

robertdg - 13-06-2010, 15:47

maniekk1, Można wymienić samo łożysko w kole napinacza, albo całą rolkę z łożyskiem, "siurnięcie" WD40 nic nie da, bo łożysko jest obustronnie kryte.
maniekk1 - 17-06-2010, 23:20

wrocilem do mechanika,ktory mi zakladal pasek aby zostawic samochod na poprawke - mowi,ze sciagnal rolke,posmarowal jakim smarem czy cos takiego i troche poluzowal pasek - jak narazie rolka milczy ,ale pasek czasem zapiszczy przy odpaleniu....no ale jestem w stanie z tym zyc :) dzieki i pozdro
markus - 18-06-2010, 10:40

ja mam dokladnie tak samo, jak piszczy i wcisne sprzeglo to od razu przestaje. Ale zawsze pomagalo naciaganie paska(wtedy przestaje piszczec). Tyle tylko ze po tygodniu znowu zaczyna piszczec , a po kilku razach konczy sie juz mozliwosc dalszego naciagania paska. Bardzo denerwujaca sprawa


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group