To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Silnik przerywa na winklach ;/

Buszmen - 29-07-2009, 14:58
Temat postu: Silnik przerywa na winklach ;/
Witam,

Na początku chciałbym wszystkich powitać jako nowy użytkownik forum. Niedawno kupiłem Mitsubishi Colta C50 z 1991 roku z silnikiem 1.5 12V . Mam z nim kilka problemów:

1) Przy szybko pokonywanych zakrętach, zwłaszcza lewych silnik przerywa, jakby nie dostawał paliwa, co trwa jakąś chwilkę po czym auto dalej jedzie normalnie. Jaka może być tego przyczyna?

2) Po przekręceniu stacyjki pojawia się kontrolka check engine. Po chwili gaśnie, czasem zapala się w trakcie jazdy (auto jedzie zupełnie normalnie) i muszę zgasić silnik i uruchomić go ponownie aby zgasła. Prosiłbym o wytłumaczenie tego zjawiska

3) Jakie ten silnik powinien mieć wolne obroty, u mnie jest jakieś 1200-1300 ale wydaje mi się że to trochę za dużo ;/

4) Jakie colcik powinien mieć ciśnienie w oponach z przodu oraz z tyłu? Mam felgi 13" a opona ma rozmiar 165/70.

Bardzo proszę o pomoc w tych kwestiach, ponieważ od kupna mnie one nurtują i denerwują zarazem, a nie mogę na nie znaleźć wystarczających odpowiedzi. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

tomusn - 29-07-2009, 15:44
Temat postu: Re: Silnik przerywa na winklach ;/
Buszmen napisał/a:
1) Przy szybko pokonywanych zakrętach, zwłaszcza lewych silnik przerywa, jakby nie dostawał paliwa, co trwa jakąś chwilkę po czym auto dalej jedzie normalnie. Jaka może być tego przyczyna?
może jakiś przewód od podciśnienia poluzowany i siła odśrodkowa go przemieszcza? albo lewe powietrze?

Buszmen napisał/a:
2) Po przekręceniu stacyjki pojawia się kontrolka check engine. Po chwili gaśnie, czasem zapala się w trakcie jazdy (auto jedzie zupełnie normalnie) i muszę zgasić silnik i uruchomić go ponownie aby zgasła. Prosiłbym o wytłumaczenie tego zjawiska
[check engine] zapala się przy odpalaniu i gaśnie -norma, jak zapala się w czasie jazdy - jakiś podzespół układu wtryskowego działa niepoprawnie, należy sprawdzić kod błedu i już wiesz co naprawić

Buszmen napisał/a:
3) Jakie ten silnik powinien mieć wolne obroty, u mnie jest jakieś 1200-1300 ale wydaje mi się że to trochę za dużo ;/
750+/-100

Buszmen napisał/a:
4) Jakie colcik powinien mieć ciśnienie w oponach z przodu oraz z tyłu? Mam felgi 13" a opona ma rozmiar 165/70.
rozmiar opon i ciśnienie powinieneś mieć na naklejce na słupku, pompuj do 2.1 i będzie ok
Buszmen - 29-07-2009, 18:22

Ok, a jak sprawdzić te przewody podciśnienia? Gdzie one się znajdują? pzdr
tomusn - 30-07-2009, 11:05

masz tych rureczek pełno,
ale najpierw sprawdź rure powietrza czy nie ma dziur i czy dokręcone opaski - czy nie łapie lewego powietrza

Anonymous - 30-07-2009, 12:42

1. Jaki masz poziom paliwa? Jeśli blisko rezerwy - masz odpowiedź. Podczas przechyłów nadwozie, paliwo przelewa sie między grodziami.
2. Nie masz przypadkiem instalacji gazowej?

Buszmen - 30-07-2009, 16:58

gregorbu napisał/a:
1. Jaki masz poziom paliwa? Jeśli blisko rezerwy - masz odpowiedź. Podczas przechyłów nadwozie, paliwo przelewa sie między grodziami.
2. Nie masz przypadkiem instalacji gazowej?


Jeśli chodzi o paliwo to faktycznie jest to wartość bliska rezerwie, sprawdzę jak auto będzie się zachowywało przy pełnym baku, bardzo możliwe że to o to chodzi. Natomiast instalacji gazowej nie posiadam. Pzdr

rus_one - 01-08-2009, 10:20

Co do przerywania- spotkałem się z pękniętym wzdłuż smokiem paliwa w zbiorniku i objaw był podobny, przy ilości paliwa poniżej połowy zbiornika auto przerywało. Tyle że to nie był colt, ale może sprawdź jak jest łatwy dostęp. Obejżyj też elektrykę. Może jakiś kabel się buja i traci kontakt albo zware robi. W swoim tylko poprawiłem połączenia przy cewce i zaczoł lepiej chodzić. Widocznie miśki mają czułą na słabe połączenia elektrykę.
Rezerwa w c5x ma coś ok 10L więc to raczej nie za mało paliwa. Mój bez zająknięcia do sucha wypala.

Buszmen - 01-08-2009, 15:48

Ok, dzisiaj zalałem colta do pełna, ale przerywa nadal. Sprawdziłem dolot, sprawdziłem przewody podciśnienia, wszystko wygląda ok. Wymieniłem także olej, ale to raczej nie ma związku. Dodatkowo zauważyłem, że przy szybszej jeździe czuć w środku zapach benzyny. Bak jest szczelny, sprawdzałem go dzisiaj. Co do przerywania to przerywa teraz tylko na lewych zakrętach. Proszę o jakieś rady, pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group