[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E34A 1.8TD] szczelnośc silnika 1,8 tdi w aucie z 1987r.
Sylwek - 02-08-2009, 10:55 Temat postu: [E34A 1.8TD] szczelnośc silnika 1,8 tdi w aucie z 1987r.
Prosze o porade jakie luzy pomiedzy cylindrem a tłokiem kwalifikuja silnik do naprawy głównej. Zdjąłem głowice i wyjmuje tłoki do pomiarów.
waldi-1 - 02-08-2009, 17:21
tu niema chyba reguły , jak stwierdzisz ze sa duze progi na cylindrze lub juz silnik ma mniejszą moc i bierze duzo oleju
Serek - 02-08-2009, 23:35
Dla silników benzynowych N/T w manualu podana jest wartość 0.02-0.04. Dla turbo w benzynie w wersji DOHC to 0.03-0.05. Nie mogę odnaleźć wartości dla silnika wysokoprężnego.
deejay - 02-08-2009, 23:46
Ważny jest pomiar na pierscieniach , tj na "zamku" pierscienia , wkładasz sam pierscien kompresyjny do cylindra i mierzysz wymiar szczeliny Serek wie coś o tym luz na tłoku zawsze bedzie , mierzy sie luzy na pierścieniach , a nie na tłokach , jezeli tłok ma powierzchnie boczna ładną tj bez przetarc i jakich kolwiek oznak zuzycia rysy itp to nie wnikaj tylko sprawdz pierscienie zrób jeszcze jedna rzecz zanim zdemontujesz tłoki , zalej po ok 100 ml nafty w cylindry i pozostaw na noc lub obserwuj czy równomiernie opada w każdym cylindrze , jezeli zostanie np w którym cylindrze nafta tj swiadczy że jest ok czyli pierscionki trzymaja , jak szybko opada np na którymś cylindrze to swiadczy o zuzyciu pierscieni . gładzi .
Ps . co było powodem demontażu głowicy polecam artykuł
Sylwek - 03-08-2009, 09:53
Dzięki za informację, moja wiedza powiększa się. robiłem w tym silniku (aucie) rózne rzeczy ale nie było problemu zużycia oleju (ok. litr na tysiąc). od 4 lat uzytkuję starego poczciwego misia bo stosunkowo mało palił...i jest wygodnym rodzinnym autem! Teraz puścila uszczelka pod głowicą, więc będe wymieniał ale jest okazja przyjrzec się tłokom i cylindrom. Silnik odpala bez problemu, mam przećwiczony rozrusznik, świece żarowe, ale zaczął dużó palić 7.5 litra po mieście, oraz wzrosło zuzycie oleju smarującego!. Wiele osób mówi wymienić uszczelniacze -ale ska wziąść przyrząd? najtaniej widziałem 170 zł do ściskania sprężyn zaworowych. Uszczelniacze kupiłem za 30 zł oryginał!
jacek11 - 04-08-2009, 00:45
Sylwek napisał/a: | Wiele osób mówi wymienić uszczelniacze -ale ska wziąść przyrząd? |
Każdy mechanik powinien mieć taki przyrząd.Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś,to
niech to lepiej zrobi mechanik.Przy okazji przeszlifować zawory,co by było
porządnie zrobione
|
|
|