To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Mam pasek rozrządu ContiTech... rozważania.

JayChyl - 02-08-2009, 11:17
Temat postu: [CA4A 1.6] Mam pasek rozrządu ContiTech... rozważania.
W poprzednim CA0 miałem wymieniony na Mitsuboshi, a napinacz był GMB, uszczelka była NOK

W aktualnym CA0 wzięło mnie na sprawdzenie marki paska, który poprzedni właściciel "włożył". Odkręciłem obudowe - Pasek ContiTech. Pasek prawdopodobnie ma teraz przejechane ok. 10tyś + 1tyś przez poprzedniego właściciela = 11tyś km.

Co do napinacza to nie wiem jakiej firmy - nie idzie sprawdzić bez demontażu.

I tu nasuwa się pytanie, słyszałem że Conti-Tech zakłada się "ewentualnie" więc opcjonalnie. Nie mam zbytnio funduszy by jeszcze do tego wymieniać pasek + , jeżeli mam do zrobienia kilka innych rzeczy.

W planach mam przejechanie na tym pasku jeszcze 29 tyś km by wybiło około 40tyś i wymienić pasek wraz z napinaczem i uszczelką na takie same jak miałem w moim poprzednim CAO. W końcu jeżeli po 60tyś (jak to napisał Krzyżak) się sypie w rękach, to raczej lepiej coś zrobic w tym kierunku.

Co o tym myslicie drodzy słuchacze :D

Matejko - 02-08-2009, 13:09

jesli chodzi o pasek to conti montuja praktycznie do wszystkiego, i mechanicy go polecaja, wiec jedynie co to ten napinacz jesli sie zatrze to buba, ale jesli byl zmieniony to do tych 60tys km spokojnie powinien dociagnac
JayChyl - 02-08-2009, 19:55

Dzięki za odp. To tak jak mówie, dojezdze do 40 tyś i wymienię na Mitsuboshi + GMB + NOK/Corteco.

Rozrząd był zapewne wymieniany w całości, razem z simmerem i napinaczem.

Krzyzak - 02-08-2009, 20:49

u Sambremana pasek Conti kruszyl sie w rekach gdy pasek Mitsuboshi wygladal jak nowy - oba po tym samym przebiegu (Conti byl na balansie)
jak dla mnie to wystarczajaca opinia :)

JayChyl - 07-03-2011, 12:36

Nadszedł czas wymiany.

W 1.6 wymiana dotyczy większej ilości podzespołów jak się nie mylę.

Pasek - Mitsuboshi
Napinacz - GMB/Koyo
Simmery - na wałek rozrządu + wał korbowy? Corteco/NOK albo Elring.
Pompa wody.... nie wiem jaka oby japońska?

I to chyba wszystko.
Proszę o opinię.

Andrew - 07-03-2011, 12:46

JayChyl napisał/a:
Pasek - Mitsuboshi
Jak najbardziej wskazane.
JayChyl napisał/a:
Napinacz - GMB/Koyo
Jak wyżej :)
JayChyl napisał/a:
Simmery - na wałek rozrządu + wał korbowy? Corteco

Ostatnio zamawiałem Corteco firma jak najbardziej ok.
Cytat:
Pompa wody.... nie wiem jaka oby japońska?
Aisin.
JayChyl - 07-03-2011, 12:52

Dzięki za info, czyli moja stara wiedza jest jeszcze aktualna :P

Tylko nie wiem, czy to wszystko, co powinno się wymieniać z rozrządem?
Czy coś jeszcze winienem wymienić?

Andrew - 07-03-2011, 12:55

Jeżeli nie miałeś wymienianej pompy wodnej to wskazane wymienić. A jeśli wymieniałeś wcześniej to nie ma takiej potrzeby.
JayChyl napisał/a:
Czy coś jeszcze winienem wymienić?
To co powyżej :wink:
JayChyl - 07-03-2011, 13:10

No to fajnie. Nie wiem czy była zmieniana, wiem tylko, że był rozrząd wraz z napinaczem.
Profilaktycznie wymieni się wszystko.

Czas zalecieć do IC, tylko coś ostatnio karty klubowe zniżek nie mają ?

Andrew - 07-03-2011, 13:13

JayChyl napisał/a:
Czas zalecieć do IC, tylko coś ostatnio karty klubowe zniżek nie mają ?
Napisz do kolegi j-rules on daje dobre ceny na części :wink:
j-rules - 09-03-2011, 23:03

niech was ręka Boska broni przed kupowaniem SUn lub Mitsuboshi z IC. Te paski tam leżą pare ładnych lat. Ostatnio mi pokazali taki na magazynie, nie dziwne ze maja je tanio nawet w detalu. Pozostałości z JCauto.
mkm - 09-03-2011, 23:07

j-rules, a wiesz ile leżą te, które Ty masz? :roll:
j-rules - 09-03-2011, 23:12

przychodza w pudełkach w nowej szacie graf wiec raczej świerze. Chociaz w zestawach rozrządu pudełko jest pakowacza, no ale wyglądaja na nowe. A w IC są jeszcze w starcyh białych pudelkach. Moze kwestia tego co bylo akurat na magazynie, ale lepiej byc ostroznym


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group