To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] mój Colt się kończy

Anonymous - 17-08-2006, 16:38
Temat postu: [CA1A 1.3] mój Colt się kończy
Witam. Mój Colcik bieże olej.Sprawdzałem kompresje na cylindrach- niby OK-1,3,4 ;prawie 12, na drugin; ponad 10.jednak jeden mechanik powiedział mi że mimo wszystko gładziei pierścienie mogą być zużyte a nagar i olej uszczelniają.Chciałem się dowiedzieć jak w silnikach 4G13 12V przewiduje się remont. Czy tuleje cylindrów są wprasowywane?i jeśli najpierw sprubował bym zmienić uszczelniacze popychaczy, czy trzeba w tych silnikach sciągać głowicę? proszę o radę

[ Dodano: 17-08-2006, 16:52 ]
jak dobrze sprawdzić szczelność cylindrów :?: Jaka jest norma spalania oleju w coltach :?: Pomóżcie

Anonymous - 17-08-2006, 17:41

Z tego co wiem to do sprawdzenia musisz miec przyrzad(wnioskuje ze masz jezeli masz juz pomierzone) Najlepiej sprawdzac cisnienie na zimnym i goracym silniku i porownac. Ew mozesz zrobic "probe olejowa" jezeli wyjdzie duza roznica to pierscienie do kitu.
Oleju moze brac ci nawet do okolo 1/15kkm z tego co wyczytalem. Nie napisales ile oleju bierze tobie!
Co do wymiany uszczelniaczy. Nie sa to uszczelniacze popychaczy tylko trzonkow zaworowych :) Sa 2 sposoby na wymiane bez sciagania glowicy;
1.Sposob z podpieraniem zaworow tlokami.(tlok na ktorym wymieniasz ustawiasz na samej gorze i o niego zapiera sie zawor)
2. Sposob ze sprezarka. Czyli wkrecasz krociec w otwor po swiecy do ktorego podlaczasz sprezarke (mozna zrobic ze starej swiecy). Cisnienie trzyma zawor w gorze.
Oczywiscie do obu opcji potrzebujesz special toola do sciagania sprezyn. Trzeba tez uwazac w przypadku opcji 1 zeby nie pokrzywic zaworow! Pzdr

Hugo - 17-08-2006, 20:11

Napewno nie masz zużytych gładzi cylindrów. Nie w Mitsubishi. Ja w moim 16-letnim Colcie wymieniłem pierścienie po przebiegu 250 000 km (w tym 80 000 na LPG) i gładzie cylindrów nie nosiły absolutnie żadnych śladów zużycia. Nie było nawet minimalnego progu u góry. Po wymianie pierścieni przez 1000 km palił trochę oleju, teraz nie spala nic. Więc kup komplet dobrych pierścieni (np. Goetze ok. 200 pln, byle nie z JC) i śmigasz dalej :D .
Pytałeś o tuleje-są wprasowywane w blok silnika.
Jaki masz przebieg?
Możliwe, że tylko uszczelniacze zaworów są do wymiany.

Krzyzak - 17-08-2006, 20:38

A kompresja ok 12 jest ok. Na tym jednym może być albo przez patologię z pierścieniami, albo coś nie halo z uszczelką głowicy, albo źle wyregulowane zawory.

Sposób z podparciem zaworu ciśnieniem jest praktyczniejszy - ciśnienie naprawdę wypycha zawór (jak zapniesz bieg, to auto odjedzie - taka siła) i masz zawór tak wypchany, że nie ma problemu z nabiciem uszczelniacza (chodzi o głębokość). Ale ważne jest też sprawdzenie luzu na prowadnicy, bo może dalej olej puszczać.

Anonymous - 17-08-2006, 21:40
Temat postu: Re: mój Colt się kończy
sufit napisał/a:
jednak jeden mechanik powiedział mi że mimo wszystko gładziei pierścienie mogą być zużyte a nagar i olej uszczelniają.Chciałem się dowiedzieć jak w silnikach 4G13 12V przewiduje się remont.
Zobacz jak wyglądają gładzie i tłoki w 11-letnim, katowanym (przez poprzedniego właściciela) Colcie. Zadbane (okresowe wymiany oleju, brak katowania na zimnym silniku) silniki robią spokojnie 200-300.000 do remontu.
Hugo - 17-08-2006, 23:04
Temat postu: Re: mój Colt się kończy
gregorbu napisał/a:
Zobacz

Jestem pod wielkim wrażeniem. Muszę wymienić tylne amortyzatory i zastanawiam się czy warto :D

Anonymous - 17-08-2006, 23:10

Niech najpierw napisze ile mu tego oleju bierze...Zaraz sie okaze ze jakies 0.5 na 10000 i po co tu sie produkowac ciagle o tym samym ;)
Anonymous - 18-08-2006, 00:21

Dziękuję za odpowiedż. Autko kupiłem niedawno. Przez pierwsze 2000km nie zauważyłem ubytków.Potem zaczęło ubywać. Teraz jest 5000 i bierze około setki na 100 km. Podejrzewam że poprzedni właściciele dolali autodoktorka. Silnik suchy.Przy wysokich obrotach spaliny nabierają niebieskiego odcienia. Kompresję sprawdzałem na ciepłym silniku ciśnieniomierzem wciskanym w gniazda świec. Na czym polega ,,próba olejowa''? Jeszcze raz dziękuję za rady.
Anonymous - 18-08-2006, 00:24

Z tego co wiem nalewasz troche oleju do kazdego z cylindrow. Ma to na celu sprawdzenie czy padniete sa pierscienie. (olej je uszczelnia) Jezeli jest duza roznica miedzy sprezaniem "na sucho" a z olejem to juz wiesz co trzeba zrobic...remoncik.
Anonymous - 18-08-2006, 00:28

Czy mógłbym prosić jeszcze o jakieś odnosniki do materiałów zawierających opisy i rysunki silnika i schemat instalacji elektrycznej? Strony które znajduję albo jóż nie istnieją albo zawierają tylko instrukcję użytkowania. Dzieki wielkie
Anonymous - 18-08-2006, 01:33

z czystej ciekawosci... Po co ci opisy i rysunki tak prostego silnika? :P
A co do schematu instalacji elektrycznej to ja juz nie wiem...

Krzyzak - 18-08-2006, 08:45

Sufit - FAQ->Download - w Colcie jest So wirds gemacht i trochę do wersji usa.
Ściągnij, pooglądaj. Ja też myślę, że ktoś nalał jakiegoś specyfiku przed sprzedażą. Niestety takie zużycie oleju to będą raczej pierścienie - ale uszczelniacze i prowadnice też pewnie umierają, więc szykuj się albo na remont albo na wymianę silnika. To drugie wychodzi sporo taniej - problem tylko ze znalezieniem odpowiedniego motoru. Chociaż - jeśli mogę Ci doradzić, to widziałem ostatnio na Allegro części z Colta z Karpacza. Do niedawna był na sprzedaż w całości - kolega go sprawdzał i naprawdę dobrze chodził. To był dodatkowo silnik 1.5 12v, więc przejście na 90KM na pewno Ci się spodoba. Do przełożenia byłaby też skrzynka, półosie, wiązka el. z ECU.

Hubeeert - 18-08-2006, 08:55

sufit napisał/a:
Czy mógłbym prosić jeszcze o jakieś odnosniki do materiałów zawierających opisy i rysunki silnika i schemat instalacji elektrycznej? Strony które znajduję albo jóż nie istnieją albo zawierają tylko instrukcję użytkowania. Dzieki wielkie



www.mitsubishi-grafix.pl/forum2 - strona Główna napis na czerwono Downloads - Mitsubishi Service Manuals ;-)

Anonymous - 18-08-2006, 09:59

Krzyzak, a nie sadzisz ze zabawa z wiazka, przekladaniem ecu skrzyni itp jest nieco bezsensowna dla tylu koni? :) Rozumiem, przekladac na 4g61t/63 ale cos takiego to chyba niezbyt oplacalna sprawa. Najlepszym rozwiazaniem jest dla niego kupic silnik ktory bedzie jeszcze w samochodzie i bedzie mozliwosc sprawdzenia jak to jezdzi Np. z samochodu bez prawa rejestracji. Pzdr
Krzyzak - 18-08-2006, 10:17

Dlatego napisałem o tym Colcie z Karpacza - przy moim koledze był odpalany i działał OK (być może jeszcze jest). W środku niewytarty, więc może przebieg w okolicach 160 tkm prawdziwy. Więc to 1/3 życia dla 4G15 :)

Myślę, że taka przekładka ma sens - 1.5 będzie palił niewiele więcej (w przeciwieństwie do 1.6/2.0) a będzie to wtrysk, więc i regulacja łatwa i diagnoza itd. Co do innych rzeczy - sensowne 4G15 10000x łatwiej upolować niż te, które wymieniłeś.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group