To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] Spalanie

stworek5 - 05-08-2009, 09:22
Temat postu: [CK1A 1.3] Spalanie
otóż w pierwszej fazie jazdy tym autkiem a mam go od połowy maja byłem przerażony zużyciem paliwa. Początkowo jazda średnio dynamiczna, większość jazdy po mieście, zrobione raptem 350km km - dużo!! Wskazówka wskaźnika paliwa na czerwonym więc nie czekałem na kontrolkę rezerwy, tankowanie-weszło całe 29l, czyli ok 17l miał pomimo wskazań wskaźnika! Drugi zbiornik raptem 500km,[przecinek]-co sie dzieje! Następnie przy pierwszym zapaleniu kontrolki wlane 22l i jazda do pierwszego jej zapalenia, większość trasy-340km w tym te 40km w mieście - nie jest źle, średnio 6,47l, trzeci cały zbiornik postanowiłem wyjeździć do cna i dopiero wtedy sprawdziłem ile na prawdę pali, na 46l wyszło 590km w czym 3/5 miasto co daje średnio 7,79l/100km - te 0,5l można zgonić na jazdę na światłach. Teraz wiem ile niepotrzebnych słów wlepiłem temu autku sugerując sie wskazaniami wskaźnika - jak widać zupełnie nie potrzebnie. Jazda po trasie nie powinna dać większego zużycia jak 6,3l, w cyklu mieszanym z przewagą miasta nie przekroczył 7,8l. Wynik chyba nie najgorszy jak na 163tys przebiegu :)
P.S.
dodam że nie poradziłem sobie z szarpaniem auta na średnich obrotach.

Hubeeert - 11-08-2009, 18:17

stworek5, poprosimy bez przecinków ;-)
stworek5 napisał/a:
dodam że nie poradziłem sobie z szarpaniem auta na średnich obrotach.
Aparat zapłonowy? Kable?
akbi - 12-08-2009, 08:46

stworek5 napisał/a:
Teraz wiem ile niepotrzebnych słów wlepiłem temu autku sugerując sie wskazaniami wskaźnika - jak widać zupełnie nie potrzebnie

to mają do siebie miśki ... że kontrolka rezerwy zapala im się dopiero w momencie, kiedy wskazówka obada na "zero".

Druga kwestia to pomiary spalania ... należy robić jedynie na "pełnych tankowaniach" i to na kilku tankowaniach ... im więcej paliwa wlejesz, tym pomiar dokładniejszy ...

Anonymous - 12-08-2009, 09:00

Akbi zakładając ze tankujesz jeszcze w tym samym miejscu bo na różnych stacjach różne ilośći wchodzą (przekręcone mierniki)

stworek5 - te samochody tak mają , jak sie jezdzi spokojnie do 100-110 km/h to jest ok ale przy agresywnej jeździe, szybkim ruszaniu, przyspieszeniu potrafią sporo wypić jak na taki silnik ;)

akbi - 12-08-2009, 09:01

dm17 napisał/a:
do 100-110 km/h

prędkość to tylko jedna ze składników ... ważna jest jeszcze technika przyspieszania i hamowania

stworek5 - 13-08-2009, 23:07

Hubeeert napisał/a:

stworek5 napisał/a:
dodam że nie poradziłem sobie z szarpaniem auta na średnich obrotach.
Aparat zapłonowy? Kable?

kable nowe, świece nowe, filtry nowe, aparat również wygląda jak nowy, być może wymieniano go zanim trafił do kraju czyli rok temu.

Anonymous - 14-08-2009, 08:57

akbi napisał/a:
dm17 napisał/a:
do 100-110 km/h

prędkość to tylko jedna ze składników ... ważna jest jeszcze technika przyspieszania i hamowania
chyba to napisałem :wink:
stworek5 - 15-08-2009, 13:11

najnowsze dane, 400km na 30l, przebieg z przewagą miasta, 7,5l/100km.
Anonymous - 15-08-2009, 14:14

witam !

jesli chodzi o spalanie w moim misku (rocznik 97 - 134 kkm) to sprawa ma sie nastepujaco :

na trasie - w lipcu tego roku - 530km na 27 litrach - 5,1 / 100 km !!

w mieście pali mi max 7 litrow !!

jestem bardzo zadowolony z osiagow miska, szczegolnie, ze jeszcze 2 miesiace temu potrafil w miescie spalic mi nawet 12 litrow, powodem byla kopolka aparatu zaplonowego i palec rozdzielacza (zasniedzialy). Co do kopolki jedna ze srob na ktorej owa kopolka sie trzymala, pekla nie wiedziec czemu i iskra uciekala po silniku, dlatego takie spalanie. Po wymianie sroby, oczyszczeniu palca spalanie zajebiste :) polecam rozebrac, sprawdzic, poczyscic styki, tak dla ulepszenia misia :)

pozdrawiam
gris



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group