To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Wymiana uszczelniaczy

siudii - 07-08-2009, 10:58
Temat postu: Wymiana uszczelniaczy
Witam
Pierwsze pytanie: czy przy wymianie uszczelniaczy zaworowych metodą krzyzaka można sobie poradzić bez kompresora tylko opierając zawór o tłok?

I drugie pytanie: jak się dobrać do uszczelniacza wału, raczej trzeba zdjąć koło pasowe ale jak się za to zabrać? Wymiana reszty uszczelniaczy to raczej oczywista sprawa ale to koło pasowe na wale mnie przeraża.


Zdjęcie pożyczone ze strony krzyzaka, mam nadzieje, że mi się za to nie dostanie.

Krzyzak - 07-08-2009, 13:21

1. to metoda Bartka - ja tylko zrobilem manual
2. na 90% nie da rady - zawor lekko opadnie i potem mozesz miec problem z zalozeniem zamkow, bo nie scisniesz tam mocno sprezyny
3. musisz odkrecic wszystko - srube na wale przede wszystkim, potem zdjac paski i zebatki i dostaniesz sie do uszczelniacza

Anonymous - 07-08-2009, 23:45

nie wiem jak mozna wyjac zamki(zakleszczone) bez opierania zaworu o tłok. Ja w pony wymienialem wlasnie podpierajac zawory tłokiem i nie było problemu. A przyrzad zastepowalem dźwigienka zaworu z wkreconą i opartą na talezyku sprezyny srubą regulacji luzu.
Krzyzak - 09-08-2009, 00:26

cisnienie powietrza tam mocno wypycha zawor, ze po kilku nacisnieciach przyrzadem zamki puszczaja i mozna je magnesem wyjac
innej metody po prostu nie znam (poza sciaganiem glowicy)

siudii - 12-08-2009, 22:38

Dzisiaj robiliśmy uszczelniacze zaworowe i było trochę zabawy ale udało się bez kompresora.
jachoo - 14-08-2009, 10:56

Witam. Możesz bardziej szczegółowo opisać sposób wymiany bez użycia kompresora? Chcę wymienić samodzielnie a z dostępem do kompresora jest problem.
siudii - 14-08-2009, 12:40

Ja robiłem identycznie jak z kompresorem. Po kilkukrotnym energicznym ściśnięciu sprężyny trzonek zaczyna już wychodzić i można go wydłubać do góry. No i trzeba kogoś mocnego żeby wytrzymał dłuższą chwilę ściskając sprężynę przy zakładaniu zamków. Jednak nie polecam tego sposobu bo trzeba się namęczyć i bez środków uspokajających ciężko to zrobić. Ale jest wykonalne.
jachoo - 14-08-2009, 14:09

Dzięki za info. Znajomi mechanicy z Poznania nie chcą się podjąć wymiany bez ściagania głowicy. Mówią, ze za duże ryzyko wpadnięcia zaworu więc jestem zmuszony załatwic temat własnymi siłami.
Kmer - 14-08-2009, 14:47

jachoo, zwyczajnie ustawiasz tłok na pierwszym cylindrze w górnym martwym punkcie,i wymieniasz uszczelniacze na 1 i 4 cylindrze,i nie ma żadnej obawy żeby zawór wpadł do środka,później ustawiasz na 2 cylindrze tłok w górnym martwym punkcie i wymieniasz na 2 i 3,zawory opadają ale nie o tyle żeby nie można było ścisnąć sprężyny,zanim zaczniesz rozbierać gore,powciskaj we wszystkie kanały olejowe jakieś szmatki na wypadek gdyby Ci wyskoczył z reki zamek,bo będziesz miał kłopot w poszukiwaniu go w silniku,daną operacje rób najlepiej z kimś,bo samemu będzie Ci ciężko.
siudii - 14-08-2009, 16:31

Przy ustawieniu wału na znak jest w górze 1 i 4 tłok a zawór opada wtedy jakieś 1,5-2cm więc nie powinno być z tym problemu.
charzun - 19-08-2009, 21:10

a może ktoś jest wtajemniczony ile może kosztować wymiana takich uszczelniaczy :?: Moj Galant strasznie "kopci" zaraz po odpaleniu jak jest zimny a gdy jest ciepły również tak się dzieje lecz trochę mniej.. Wystarcza nowe uszczelniacze czy remont cylindrów i nowe pierścienie dopiero rozwiążą ta nie dolegliwość :?: POZDRAWIAM :!: :!:
Kmer - 19-08-2009, 21:31

charzun, licz tak do 150zl o ile będzie się ktoś chciał podjąć wymieniać uszczelniacze bez ściągania głowicy,choć to obniża koszty i to o sporo,i jest tak samo efektywne gdybyś to robił z głowicą na stole,czy to wystarczy??
Ciężko jest powiedzieć,ale od czegoś trzeba zacząć,i jest to najtańsza operacja w celu zlikwidowania ubytków olejowych i kopcenia,bo zapewne przy wymianie pierścieni,mechanik powie Ci ze uszczelniacze tez musisz wymienić,także zacznij od uszczelniaczy i zobacz czy jest poprawa,czy tez nie.

Maretzky85 - 19-08-2009, 21:32

To zależy czy ze zdejmowaniem głowicy czy nie.
charzun - 19-08-2009, 21:33

ok.. dzięki wielkie :) mam nadzieje ze to pomoze.. Pozdro :!:
Krzyzak - 20-08-2009, 08:02

na mojej WWW jest maly opis uszczelniaczy w Colcie C5x - niemal w kazdym Mitsu idea wymiany jest podobna


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group