To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Nie działający ciepły nawiew

mlodzianinwawa - 08-08-2009, 18:35
Temat postu: Nie działający ciepły nawiew
Hejka,

Po długich namysłach postanowiłem rozprawić się z klimatronikiem. Mój problem polegał na tym, że nie było ciepłego nawiewu. Przejrzałem forum znalazłem kilka wskazówek i wziąłem się za robotę. Mam nadzieje, że komuś się przyda ;)

Jeżeli płyn jest w normie, niezapowietrzył się układ oraz filtr przeciwpyłkowy jest wymieniony, a nadal nie ma ciepłego nawiewu - masz mój problem - nie działający mechanizm, sterujący klapką od nagrzewnicy.


Co jest potrzebne?
- śrubokręty (gwiazdka i płaski) - gwiazdkowy w miarę długi.
- poxipol, kropelka - jakiś klej do plastiku
- ze 2-3 godziny wolnego czasu
- browar? :) można zrobić bez.


Zaczynamy od dobrania się winowajcy. Należy odkręcić kilka elementów.

1. Otwieramy schowek.


Po lewej stronie trzeba wyjąć tą zaślepkę (potem można już otworzyć schowek na oścież (odginając lekko prawy plastik - ja go odkręciłem zupełnie - dwie śrubki).


2. Odkręcamy schowek.

Te dwie śrubeczki i można go wysunąć do dołu.

3.Odkręcamy część tunelu wewnętrznego (prawa strona).

Wyciągamy na zewnątrz.

4. Silniczek jest ukryty - na wysokości popielniczki. Żeby się do niego dostać musimy odkręcić metalowe mocowanie na którym trzymał się schowek.Nie trzeba go wyciągać - wystarczy odkręcić z obu stron i lekko podważyć.


5.Żeby odkręcić silniczek trzeba się trochę namęczyć. Do jednej śrubki jest super dojście. Do pozostałych trzeba sposobem. Wsuwasz śrubokręt w tunel środkowy.

I wtedy elegancko kręcimy śrubkę.


6.Trzeba jeszcze tylko zdjąć plasticzek z cięgła i wyciągamy silniczek.



Gdy już mamy mechanizm w ręku musimy go otworzyć (przyda się śrubokręt płaski, trzeba poodginać lekko zaczepy - ja ułamałem dwa). Otwieramy i mamy obrazek:


Jest nasz winowajca - jeden ułamany ząbek - zatrzymuje cały mechanizm w miejscu.
Pozostaje podkleić go poxipolem - aha i jeszcze jedno, w związku, że na tym ząbku zatrzymuje się cały mechanizm - warto podważyć lekko cały mechanizm i przełożyć kółko zębate o kilka ząbków (ja skleiłem na początku - i ułamał się znowu) podkleiłem drugi raz i przesunąłem (tak żeby silniczek zatrzymywał się na innym).

Składamy całość - i skręcamy w odwrotnej kolejności.
Oświadczam, że jestem twórcą zdjęć jak i treści - oraz nie ponoszę odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane przez zastosowanie się do w/w poradnika.


Pomyślałem, że komuś się przyda - jak chcecie to podklejcie, jak nie to do kosza, albo niech wisi ;) W razie pytań piszcie na PW albo maila chętnie pomogę.

Pozdrawiam
mlodzianinwawa

Specjalne pozdrowienia i podziękowania dla Spowna - który również miał ten problem i udzielił mi kilku pomocnych rad.

Anonymous - 01-07-2010, 09:33

Witam !
Mam problem dostałem się do tego silniczka, ale on jest ok, a u mnie problem przejawia się następująco:
1. Włączam dmucha wszystko ok.
2. biorę do dołu - Ale silniczek nie pracuje
3. Biorę temteraturę do góry na max 32st silniczek obraca się o cały obrót i nigdzie się nie zacina. - nie rozumiem dlaczego być moze, problemem być tu sterownik od Climatronica ???

Zajc3w - 01-07-2010, 21:08

niestety zębatki te są wykonane z tworzywa wyjątkowo odpornego na kleje. W zasadzie nie istnieje pewny sposób na sklejenie takiej zębatki. Można jedynie zgrzewać, o ile ktoś da rade pojedynczy ząbek zgrzać. Poradnik całkiem przejrzysty.

P.S nijak 3 diamenty na elementach nawiewu do mondeo mi nie pasują :rolleyes: :wink:

Constans - 11-07-2010, 00:03

Napisałem elaborat, wyświetlił się błąd i wszystko zniknęło. Dlatego tym razem w skrócie: Przestała działać klima. W serwisie nabili azotem, znaleźli nieszczelność, wymienili O-ring. Nabili tym, co trzeba, kazali włączyć klimę, i zdziwko! Facet mówi, że kompresor nie startuje. Do tej pory nie było takich cudów! Nie miałem czasu na dumanie, więc kazał chałupniczo sprawdzić bezpiecznik i przekaźnik. Po 5 minutach od opuszczenia serwisu, zaczęło chłodzić, więc temat poszedł w zapomnienie. Po jakimś czasie, klima zaczęła startować z opóśnieniem 5-10 minut. Dzisiaj zdechła całkiem (w czesie najgorszej patelni w tym roku) Grrrrr!!! Wyniki badań: Bezpiecznik OK, przekaźnik OK, ciągłość przewodu zasilającego elektromagnes OK, napięcie OK. Podając napięcie z AKU nie słychać opisywanego w manualu "click". Czy mógł je zagłuszyć przeskok iskry na klemie podczas podawania napięcia? Rezystancja cewki 34 Ohmy. Czy może to być kwestia podregulowania przerwy na sprzęgle? Da się to zrobić od góry, czy trzeba spod auta? POZDRAWIAM!!
kacper9010 - 02-05-2011, 00:16

Witam. Wydaje mi sie ze mam ten sam problem z ogrzewaniem. Wymieniłem filtr kabinowy wyczysciłem nagrzewnice i dalej nic. Chciał bym spróbować tej metody ale nie ma zdjęcia nie są dostępne. :( A bez tego nie wiem jak się do tego zabrać. Czy jest moźliwość ponownego wystawienia tych o to zdjęć?? lub przesłanie mi je na mejla?? jak cos to mój mejl kacper000012@wp.pl Pozdrawiam :)
robertdg - 02-05-2011, 01:05

Silniczek znajduje się za cenralną konsolą, mozna się dostać najlepiej poprzez demontaz schowka strony pasażera, demontaz prawej strony centralnego kokpitu, demontaż belki utrzymującej schowek - silniczek widac mniej więcej na wyskości belki na której wisiał schowek.
kacper9010 - 02-05-2011, 11:17

Dzięki zaraz się ogarne i pójdę spróbować coś podłubać bo już sie doczekać nie moge :D

[ Dodano: 02-05-2011, 13:57 ]
No i lipa nic z tego. Dostałem się do silniczka rozebrałem go i wszystkie ząbki są żaden nie jest wyłamany. Działa poprawnie nigdzie się nie zacina. Teraz już nie mam pojęcia co robić. :( Nagrzewnica wyczyszczona filtr kabinowy wymieniony, silniczek działa i nadal nic. Leci tylko lekko ciepłe na 32 stopniach. I to większość na nogi. Co to może być? :?: ? Pomocy

[ Dodano: 02-05-2011, 14:15 ]
Teraz się tak zastanawiam może ja wykręciłem nie ten silniczek. Do mojego był całkiem łatwy dostęp był na wierzchu. I odkręciłem go bez problemu. A w poradniku jest napisane ze może być problem przy odkręcaniu. Jak on dokładnie wygląda :?: ten który ja odkręciłem porusza tym całym ścięgnem. Jest to takie nie za duże czarne pudełeczko zaraz nad belka od schowka przykręcone na wprost na 3 śrubki. Czy to to :?: :?:

robertdg - 02-05-2011, 15:10

Nie, ten co masz wykrecic jest trudno dostepny znajduje sie na lewo od belki, centralnie jakby za konsola, jak wyciagniesz radio to przez jego wneke zobaczysz ten silniczek
kacper9010 - 02-05-2011, 17:42

Jest znalazłem :D naprawione już działa:) Wielkie dzięki za pomoc!!!!!!!!!
rubensixxx - 03-10-2011, 01:02

Chciałbym odświezyć temat, gdyz nie ma zdjęc i czy kolega z forum moze jeszcze takowe posiada.
Dodam tylko ze mam ten sam problem i dodam tylko ze czaem na chwilke cieple powietrze sie ukazuje na poczatku po wlaczeniu na rozgrzanym silniku, ale te tylko na chwile po czym robi sie chlodne !!! ;(((((
ma ktos rady jakies
Dziekuje z gory za pomoc

nix - 16-03-2013, 12:18

Cześć,

W ramach odświeżenia ja tez mam problem z zimnym powietrzem, jednak aby nie było nudno urozmaicony. Klima startuje normalnie, ustawiam temp np. 19st i... po ok 40-60 km (zimą) zaczyna wiać zimne powietrze i trzeba podnosić temp nawet do 24st. żeby normalnie jechać. To nie wszystko, nawiew na lewa stronę (pod szyba przednia oraz oba lewe) daje wyraźnie chłodniejsze powietrze (ostatnio doszło do sytuacji zamrożenia szyby przedniej w dolnym lewym narożniku (!). Oprócz tego łącze to z parowaniem i długim czasem odparowania tej części szyby.

Problem poruszany w innych tematach, niestety nie jest to ani uszkodzony czujnik temperatury ani rurka która spadła, dlatego podłączam się pod "ułamany ząbek" ;)

Do akt, silniczek o którym mowa i cięgno to te na zdjęciach odpowiednio nr 1 i 2?

http://imageshack.us/phot...4639resize.jpg/

http://imageshack.us/phot...4638resize.jpg/

Jeżeli to nie będzie silniczek to czy jest możliwość że taki efekt (nawiewu powietrza o rożnych temp na str L i P kokpitu) daje uszkodzony panel sterowania klimatyzacją?

Pozdrawiam


Niestety (lub stety) nie jest to w moim przypadku wina ubytków w "zębach" wszystko wygląda w porządku

http://imageshack.us/phot...4648resize.jpg/

grzebiemy dalej..

Łysy88 - 30-07-2014, 17:54

A ja mam trochę głupie pytanie... Przez cały czas posiadania mojego rozbitka walczyłem z klimatyzacją. Wszystko niby ok a klimatyzacja chłodziła bardzo ale to bardzo słabo, co więcej przy wyłączone klimatyzacji i ustawieniu temp na 17 leciało ciepłe powietrze. Dziś musiałem z niego wymontować nagrzewnice do nowego bo tam cieknie. Kiedy była już na wierzchu postanowiłem zajrzeć do tego sławnego silniczka. Silniczek jest ok, pracuje ładnie a wszystkie zęby są ok. Za to jakie moje było zdziwienie kiedy okazało się że klapka którą steruje ów silniczek zamyka się do końca ale otwiera tylko na 2/3 (nie do końca przysłania nagrzewnice). Tak powinno być? Bo sądzę że to był powód dlaczego klimatyzacja nie chłodziła. Delikatnie dogiąłem cięgno i teraz już zamyka i otwiera w 100%. Szkoda że dopiero teraz do tego doszedłem...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group