To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Uszczelniacz reduktora i przedniego wału

diWhizZ - 08-08-2009, 19:08
Temat postu: [2.8 TD] Uszczelniacz reduktora i przedniego wału
Witam, jako świeży użyszkodnik pajero 2.8 TD `99 zabrałem się do doprowadzania pojazdu do stanu jak najbardziej zbliżonego do fabryki. Niestety poprzedni właściciel nie dopilnował stanu krzyżaków wału przedniego i uszczelnienia reduktora. Oleju w reduktorze było tyle co kot napłakał (z 2.9 został może 1 litr). Zamówiłem właściwy uszczelniacz, (!sic 86PLN) ale niestety okazało się, że w sklepie się ktoś pomylił i dał mi inny. Ponieważ właściwy dotrze do mnie za tydzień wydłubałem stary uszczelniacz i podskoczyłem do sklepiku gdzie dobrałem za całe 3,60PLN uszczelniacz o identycznych parametrach (niestety jest trochę bardziej twardy), Po założeniu okazało się, że nadal nie uszczelnia ;|
W związku z powyższym mam pytanie: czy może być inna przyczyna (wyrobiony wieloklin?) takiego wycieku z gniazda wału i na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakładaniu oryginalnego uszczelniacza (może są jakieś "kiwki"). Chętnie posłucham rad kogoś kto już przerabiał ten temat.

pozdrawiam
adrian

diWhizZ - 08-08-2009, 20:23

tomek5 napisał/a:
A odpowietrznik z reduktora może jest zatkany i sadzi.


Dzięki, także do sprawdzenia, ale skoro cieknie od razu po uzupełnieniu stanu oleju, bez jazdy, to chyba nie tu jest problem.

diWhizZ - 10-08-2009, 11:23

tomek5 napisał/a:
Ale kupowałem zamiennik i płaciłem 18zł.Wymiar 39x52x6 i mi pasował.


Jutro zdejmę raz jeszcze wał i zmierzę dokładnie czy na simeringu nie jest wyrobiony, w sumie wał pracował przez jakiś czas na luzach. Zastanawiam się czy w takim wypadku oryginalny siemering uszczelni czy może poszukać jakiegoś grubszego, np. dwuwargowego, lub zastosować podkładkę.
Tak z ciekawości, zamiennik był dedykowany, czy dobierałeś coś z półki? I czy to jest plastikowo-gumowy czy może silikonowy (ciekawe czy silikonowe do hydrauliki siłowej nie zdawały by lepiej egzaminu?)

zbyszekm2 - 10-08-2009, 11:57

Jeśli miałeś uszkodzony krzyżak i tak długo jeździłeś, to mogla się uszkodzić tuleja w obudowie reduktora, ta wewnętrzna strona, tam jest tuleja teflonowa i tak powstać mógł luz.
I bez wymiany tego może być problem z uszczelnieniem.

diWhizZ - 10-08-2009, 12:10

zbyszekm2 napisał/a:
Jeśli miałeś uszkodzony krzyżak i tak długo jeździłeś, to mogla się uszkodzić tuleja w obudowie reduktora, ta wewnętrzna strona, tam jest tuleja teflonowa i tak powstać mógł luz.


Dzięki, jak sądzę, bez zdemontowania reduktora i rozebrania go, nie da się tego sprawdzić na 100%? Czy wiesz może, jaki jest numer tej części, ewentualnie gdzie takową nabyć przyzwoitej jakości i w dobrej cenie?

zbyszekm2 - 10-08-2009, 12:33

Nie trzeba ściągac reduktora, zrobisz to z kanału albo podnośnika., To jest miejsce gdzie czop wału wchodzi w reduktor.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group