Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do Outka 2.0 DiD
Winiooo - 08-08-2009, 21:50 Temat postu: Jaki olej do Outka 2.0 DiD Witam.
W moim Outku mam przejechane 11 000km. Jutro wyjeżdżam na urlop do Chorwacji i chciałbym kupić olej na tzw. dolewkę. Z moich doświadczeń z silnikami vw wiem że na dłuższe trasy dodatkowa buteleczka bardzo się przydaje. Co proponujecie???
cebull - 09-08-2009, 00:10
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=21224
poczytaj ten watek moze Ci to cos pomoze, najlepiej spytac dealera co za olej w twoim aucie jest, choc jak ja wymienialem u nas to pan nie byl do konca pewien czym moje auto bylo zalane ale olej wymienialem u innego dealera niz kupowalem samochod...
pozdrawiam i milych wakacji zycze
sylb - 09-08-2009, 14:21
Jak masz samochód nowy, bez wymiany oleju przy zerowym przeglądzie to nic nie dolewaj.
Dealer tak naprawdę nie wie, jakim olejem został zalany samochód fabrycznie (no przynajmniej tam gdzie kupowałem tego nie wiedzieli). Poprosili bym sam nic nie dolewał na własną rękę i po przejechaniu 3 do 4 tyś km przyjechał na wymianę oleju, ale gdybym stwierdził spory ubytek oleju w tym okresie (do 1l na 1kkm może ubywać zgodnie z normą MMC), to mam zadzwonić do serwisu.
Wniosek jest jeden, jak stwierdzasz ubytek olej od nowości ( u mnie jak na razie po 3kkm zero ubytku), to lepiej go wymień teraz, tym bardziej że nie jest to specjalnie wysoki koszt. Olej + filtr pewnie około 300 zł.
cebull - 09-08-2009, 15:37
sylb napisał/a: | Olej + filtr pewnie około 300 zł. |
to by sie zgodzilo, w feuvert jak kupisz u nich olej wymienia Ci go w cenie oleju, my doplacilismy do naszej wymiany jeszcze za robocizne bo robilismy to w ASO +120PLN
Hubeeert - 09-08-2009, 16:20
Winiooo MOBIL S 5W30 zgodny z VW 501.00 czy coś tam.
karol_alasz - 15-08-2009, 06:48
Hubeeert napisał/a: | VW 501.00 czy coś tam. |
Chyba raczej 507.00...jeżeli przeglądy co 20.000km
Hubeeert - 15-08-2009, 09:23
karol_alasz, Hubeeert napisał/a: | czy coś tam.
|
Anonymous - 15-08-2009, 10:04
4k km i zero ubytku.........Też myślałem o wymianie ale doszedłem do wniosku że producent chyba by żadną kichą nie zalewał silnika....przecież to bez sensu......
Czekam do 20k km......
krzychu - 16-08-2009, 11:38
Kiedyś chyba Jackie napisał olej w 2.0 TDI jest wymieniany przed wydaniem samochodu klientowi... Czyli powinien być taki jak ASO naleje. Chyba że ja coś źle zrozumiałem to było coś o wątku gdzie ktoś się obawiał że nie był zrobiony przegląd 0.
Anonymous - 16-08-2009, 11:43
krzychu, chyba troszkę źle to zrozumiałeś.
Olej jest wymieniany przy przeglądzie zerowym w przypadku kiedy auto ma rok od daty produkcji ( mimo tego iż nie było używane)
AlCapone, jeżeli nie nadwyręży taka wymiana oleju Tobie budżetu to wykonaj ją....
Słyszałem, że nawet sam Dealer w Białymstoku w swoich autach demo dokonuje takie wymiany oleju po paru tys. km.
Anonymous - 16-08-2009, 17:38
AlCapone, jeżeli nie nadwyręży taka wymiana oleju Tobie budżetu to wykonaj ją....
Słyszałem, że nawet sam Dealer w Białymstoku w swoich autach demo dokonuje takie wymiany oleju po paru tys. km.[/quote]
AlCapone nigdy nie miał problemu z kasą więc spoko......
Zastanawia mnie tylko ten owczy pęd do wymiany oleju.Przecież producent daje gwarancję i jeśli wydaje nowiutki samochód to chyba wlewa do silnika najlepszy z możliwych syntetyków jaki ma do dyspozycji.Nie robi tego ot tak sobie tylko poprzedzone to jest zapewne specjalistycznymi badaniami.
Nie mogę tego zrozumieć.
Hubeeert - 16-08-2009, 18:52
AlCapone napisał/a: | Nie mogę tego zrozumieć. |
Załóż sobie we wstępnych kalkulacjach docieranie silnika.
Anonymous - 16-08-2009, 22:46
Producent nie brał pod uwagę docierania....????????
Hubeeert - 17-08-2009, 00:20
AlCapone Producent ten, jak każdy inny zakłada ograniczenie kosztów eksploatacji. Silnik montowany w samochodzie jakkolwiek wykonany nieporównanie bardziej precyzyjnie o starych silników z Poloneza wciąz podlega dotarciu go. W trakcie tego procesu ostatecznie docierają się wszelkie powierzchnie współpracujące jak na przykład panewki i wał korbowy. W efekcie silnik pracuje w wyższych temperaturach niz zazwyczaj powodując szybsze zużycie oleju a w oleju znajduje się osad/drobiny metalu. Moim zdaniem należałoby się tego pozbyc z silnika. Twoje zdanie może być inne - masz do tego oczywiste prawo
Anonymous - 17-08-2009, 18:33
Hubeeert napisał/a: | .....wciąz podlega dotarciu go. W trakcie tego procesu ostatecznie docierają się wszelkie powierzchnie współpracujące jak na przykład panewki i wał korbowy. W efekcie silnik pracuje w wyższych temperaturach niz zazwyczaj powodując szybsze zużycie oleju a w oleju znajduje się osad/drobiny metalu.... |
a nawet iskrzenie - tzw błyski
|
|
|