To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia

kowalmen - 10-08-2009, 11:50
Temat postu: [EAxx] Regeneracja zawieszenia
Ostatnio w moim Galu zaczęło mocno stukać od strony kierowcy przy większych nierównościach, dziurach itp oraz przy np mocnym gazowaniu. Jak wcisne kick down to jest takie stuknięcie troche jak młotkiem. Oczywiście skorzystałem z opcji szukaj na forum i moim skromnym zdaniem wynika z waszych doświadczeń, że to banan w zawieszeniu. Niestety kupno + wymiana to jest niezły koszt licząc np całą lewą stronę czyli tych trzech elementów i tak wyczytałem, że warto się zastanowić nad regeneracją zawieszenia ? Warto naprawdę ? Zastanawiam się co tu zrobić bo wiem, że z tym stukaniem to można się wrzucić na wydatek rzędu 2 tysie a i tak stukanie zostanie. Oczywiście na stacjach diagnostycznych mówią, że wszystko tam jest ok. Ale jak na jednej stacji powiedzieli mi, że wszystko gra i najlepiej by było się do tego po prostu przyzwyczaić i zaakceptować to aż ręce mi opadły... Sam na własną rękę wymieniłem już gumy i łącznik stabilizatora. Niestety żadnego efektu.Dźwięk mnie poprostu już wnerwia. Czy ktoś z obecnych ma jakieś doświadczenie z regeneracją zawieszeń itp. ? Czy w Gdańsku znajdę jakiś dobry zakład który się tym zajmuje?
Krzyzak - 10-08-2009, 12:31

Owczar, alez sa regenerwalne - nie wszystkie, ale zawsze cos mozna podlubac (np. gorny giety)
Owczar - 10-08-2009, 12:36

Krzyzak, usunąłem post jak odpisywałeś. Z tego co mówił Japaneze to górny jest regenrowalny w każdym warsztacie. Nawet ma w ofercie sworznie. Z dolnym prostym jest problem, tak samo z bananem. Czytałem na forum że ktoś regenerował, ale nigdzie nie ma konkretnych info co i jak. Jedni piszą o sworzniach, drudzy o tulejach....
Krzyzak - 10-08-2009, 12:39

z pytaniami wal do Michalaka - on regeneruje te zawieszenia od momentu pojawienia sie w E5x
Owczar - 10-08-2009, 12:42

Darku tak chyba zrobię, bo mam nawet niedaleko w razie czego. U mnie co prawda jest cicho, ale auto jakoś dziwnie się prowadzi. Będę wymieniał amorki z przodu to zorientuję się co i jak.
kowalmen - 10-08-2009, 13:57

A gdzie znajdę tego MICHALAKA ? Bo nie wiem o co chodzi. Znalazłem w necie taką firmę. Opinii ma niewiele ale w miarę ok. http://www.zawieszenia_re...a.pl/index.html
Owczar - 10-08-2009, 14:12

Na stronie Krzyzaka, http://mitsubishifan.webpark.pl/ masz adres po lewej stronie.
kowalmen - 10-08-2009, 14:15

O kurcze to 400 km. Trochę daleko ... chętnie bym się wybrał tylko nie mam kiedy bo w pracy wolne u mnie to fikcja :(
Owczar - 10-08-2009, 14:19

kowalmen, wahacze możesz zawsze wysłać i chyba to rozwiązanie bardziej wchodzi w grę...
kowalmen - 10-08-2009, 14:21

Nie chce marudzić ale wysłanie wiąże się z kilkoma dniami bez fury a do pracy dojeżdżam 30 km codziennie. No chyba że przesiądę się na rower :D albo bus ewentualnie heh. Ale zadzwonie do niego popytam co i jak. A co sądzicie o tej firmie z gda ?? Ktoś coś wie na ich temat ?

[ Dodano: 10-08-2009, 14:29 ]
dzwoniłem :) Mówi, że najlepiej to trzeba sprawdzić na miejscu który to wahacz. Czyli odpada mi jazda 400 km do niego. Skąd tu znaleźć kogoś w gda kto by się podjął tego ?

Owczar - 10-08-2009, 14:29

kowalmen, nie słyszałem o tej firmie. Ale tak czy inaczej regenracja wiąże się z wydłużonym postojem auta. Zapytaj o koszty i przemyśl sprawę, bo może warto kupić nowe Yamato. Dołożysz troszkę ale masz szybciej i pewniej. A te wahacze zawsze możesz zregenerować na zapas. Rozumiem, że interesuje Cię tylko naprawa kompletnego zawieszenia to jest wszystkie wahacze od razu?
Tak jak pisałem do górnego dostaniesz sworzeń Yamato lub 555, więc samemu zregenerujesz. Prosty Yamato kosztuje jakieś 210zł, http://www.autoczesci.aut...ge=01&ar=51341, wygięty 273 http://www.autoczesci.aut...01&ar=22294#art

Więc wychodzi jakieś 500 na stronę. Sworzeń yamato będzie coś koło 60zł.
Robisz raz i porządnie. Regenerowane nie wytrzymają raczej tyle czasu... Ale to już trzeba sobie samemu przekalkulować.

kowalmen - 10-08-2009, 14:38

No dokładnie chce całą lewą stronę chociaż nie ukrywam, że muszę się liczyć z forsą teraz. A to trzeba jeszcze wstawić a ja sie tak znam hehe.
Owczar - 10-08-2009, 14:41

kowalmen, jak chcesz wszystko na stronie to odrazu rób obie. Auto może się źle prowadzić jak usztywnisz jedną stronę. Ewentualnie kup banana i wymień tylko jego. Przy okazji sprawdź sworzeń prostego i jak nie bezie miał luzów to go zostaw.
pipi_ja - 10-08-2009, 22:14

Ja sie mogę wypowiedzieć bo jestem po 2 regeneracjach. Jedna w galu E55 i 2 w obecnym EA. Z czystym sumieniem polecam warsztat w szczecinie. Facet naprawde ma pojęcie o robocie. Jeździłem na regenerowanych ponad 2 lata i żadnych kłopotów. Wtedy minusem tego warsztatu było to, że wymieniał same sworznie(bez tulei), teraz nie wiem czy ma już tuleje metalowo-gumowe. Ja robiłem u niego cały przód i razem z przesyłkami wyszło mi 650 zł.Trawło to dokładnie 4 dni.

Obecnie mam zregenerowane oba banany i proste w poznaniu i powiem, że jest tak sobie. Przejechałem nim jakieś 10tys i narazie luzów nie ma,ale zawieszenie głośniej pracuje jak po poprzedniej regeneracji. Tu plusem jest to, że masz wymianę od reki. Dajesz swoje a on Tobie już zregenerowane i drugi plus to taki, że razem ze sworzniami wymienia tuleje. Dopasował jakieś od Vw bo sa na nich znaczki. Tylko trzeba uważać bo dopiero ja mu uświadomiłem, że proste różnią się miedzy sobą. Nie zwróciłem uwagi i dostałem dwa na prawą stronę. Kosztowało mnie to kolejną podróż do poznania i troche zszarpanych nerwów ;)

kowalmen - 10-08-2009, 23:07

No właśnie czytałem o tym szczecinie. I troche mnie kusi, żeby tam pojechać. Tylko 650 za prawo lewo czy za co dokładnie >?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group