Outlander II GEN Techniczne - Sprężyny wzmacniające
mitsu00 - 10-08-2009, 12:36 Temat postu: Sprężyny wzmacniające Heloł,
Czy ktoś z was zwrócił może uwagę jak miękki jest tył Outka po załadowaniu? Szczególnie dotyczy to wersji Instyle gdzie tylna ławka waży dodatkowe 30 kg. W moim przypadku prześwit miedzy tylną oponą a błotnikiem zmniejsza się do około 7-8 cm i czuć wyraźnie że tył auta jestmiękki i zachowuje się inaczej (dobija często przy przejeźdżaniu przez leżących policjantów etc). Z racji tego źe często jeżdźę z boksem dachowym do którego dostaję się wchodząc na tylne koło, fakt małego prześwitu po załadowaniu bagażnika nieco mnie denerwuje. Znalazłem jednak na niemieckim forum Outlandera (www.outlander-forum.de) link do producenta sprężyn wzmacniających: http://www.mad-vertrieb.d...roducts_id=2154
Czy ktoś z was wie czy warto w coś takiego zainwestować? Chodzi mi głównie o zachowanie auta w trasie,trakcję etc.
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-08-2009, 21:48 ]
To jak panowie, ma ktoś jakieś sugestie codo zakupu i zamontowanie tego cuda?
Pozdr.
TomiF19 - 11-10-2010, 18:59
Witaj. Również rozważam kupno tych sprężyn i raczej się na nie zdecyduje. Posiadam Outlandera z USA z silnikiem 3,0 i tam również jest miękki tył (jak w kazdym). Sprowadzę je tymbardziej że ich włożenie wcale niejest takie trudne i naprawdę dużo daje. Tutaj masz link z instrukcją i zdjęciami :
http://outlander-forum.de...ad-federn-1.php
Grzesq - 11-10-2010, 21:17
Ciekawe jak będzie się prowadzić samochód po takiej zmianie, w końcu przód pozostaje bez zmian po tej operacji.
janekzpolic - 11-10-2010, 21:57
ja bym poszedł bardziej w HR i sprężyny obniżające bankowo lepiej by się prowadził tylko dla posiadaczy 2.2 hdi -40 mm mogło by być niebezpieczne
mitsu00 - 11-10-2010, 22:29
Grzesq napisał/a: | Ciekawe jak będzie się prowadzić samochód po takiej zmianie, w końcu przód pozostaje bez zmian po tej operacji. |
Tak jak pisałem w innym wątku, auto prowadzi się idealnie a tył nie siada przy załadowaniu.
TomiF19 - 11-10-2010, 23:02
Dokładnie. Różnicy w prowadzeniu nieodczujemy dlatego że sprężyny zdadzą swoj egzamin tylko przy obciążeniu tyłu, poprostuł tak nisko nieusiądzie.
dab - 11-10-2010, 23:04
janekzpolic napisał/a: | ja bym poszedł bardziej w HR i sprężyny obniżające bankowo lepiej by się prowadził tylko dla posiadaczy 2.2 hdi -40 mm mogło by być niebezpieczne |
nie rozumiem po co obnizac? niemal kazdy kto kupuje tego typu auto raczej chcialby zwiekszyc przeswit zeby mozna bylo razniej wedrowac po bezdrozach
po co robic z outka wyscigowke? Jak ktos chcial autko rzucone na glebe to po kiego go kupowal? Trzeba bylo sobie kupic np. lagune coupe
mitsu00 - 11-10-2010, 23:09
TomiF19 napisał/a: | Dokładnie. Różnicy w prowadzeniu nieodczujemy dlatego że sprężyny zdadzą swoj egzamin tylko przy obciążeniu tyłu, poprostuł tak nisko nieusiądzie. |
Dodam też że prześwit z tyłu zwiększa się o jakieś 2 cm.
janekzpolic - 11-10-2010, 23:13
chyba niekoniecznie ludzie kupują np x5 w paku żeby jeździć nim po bezdrożach bo na 21 cali ciężko wjechać na krawężnik nie wspominając o jakimś terenie
Outek to suv a nie terenówka i ja żebym nie jeździł bo tych wertepach a używał go tylko do miasta od razu założył bym HRy
mitsu00 - 11-10-2010, 23:16
janekzpolic napisał/a: | chyba niekoniecznie ludzie kupują np x5 w paku żeby jeździć nim po bezdrożach bo na 21 cali ciężko wjechać na krawężnik nie wspominając o jakimś terenie |
Nie wszyscy kupuja 21'' gangstafele. Brat jeździ na 19'' w X5 i dają radę idealnie i na szuterkach i pod krawężniki. Większe rozmiary w Polsce to tylko pozerstwo, bo walorów praktycznych brak
olabart - 12-10-2010, 09:51
Witam. Czy ktoś z "naszych" już te sprężynki założył. Myślę, że też bym się pisał na tą dokładkę. Mi akuratnie zależy na tym, aby misiek był jak najwyżej, gdyż moja praca wymaga jazdy w terenie.
[ Dodano: 12-10-2010, 09:52 ]
Witam. Czy ktoś z "naszych" już te sprężynki założył. Myślę, że też bym się pisał na tą dokładkę. Mi akuratnie zależy na tym, aby misiek był jak najwyżej, gdyż moja praca wymaga jazdy w terenie. I jeszcze jedno. Czy ta firma wysyła do PL - mój niemiecki jest fatal.
wowo - 03-12-2010, 19:58
Witajcie
Założyłem wczoraj przy okazji przeglądu w RM Filipowicz. Tył faktycznie poszedł do góry o jakieś 2 cm i teraz tył ma podobny prześwit do krawędzi błotnika jak przód i moim zdaniem wygląda to o wiele lepiej. Nie jest to oczywiście prawdziwy lift :0
Nie stwierdziłem jakiegoś specjalnego pogorszenia komfortu jazdy, więc mogę z czystym sumieniem polecić (oczywiście biorąc pod uwagę dość krótki okres użytkowania)
Kupiłem w niemieckim sklepie poleconym kiedyś przez mitsu00 - http://www.ego-carstyle.d...fdb4f1b88bdbaa1
Bez problemu przysłali do Polski.
mitsu00 - 03-12-2010, 20:17
wowo napisał/a: | Założyłem wczoraj przy okazji przeglądu w RM Filipowicz. Tył faktycznie poszedł do góry o jakieś 2 cm i teraz tył ma podobny prześwit do krawędzi błotnika jak przód i moim zdaniem wygląda to o wiele lepiej. Nie jest to oczywiście prawdziwy lift :0 |
Mam pytanie: ile kosztował montaż i czy musieli ci przestawiać ksenonki?
wowo - 03-12-2010, 21:15
mitsu00, wydaje mi się, że liczyli ok. 180PLN, ale zapłaciłem to razem z przeglądem po 2 latach - w sumie (własny olej - Motul, własny płyn hamulcowy - też Motul) wyszło 1080PLN (z filtrami)
Jeśli chodzi o Xenony to nie pytałem Ale jeśli nawet ich nie ruszali to dobrze, ponieważ miałem ustawione za wysoko - co zgłaszali mi inni kierowcy.
olabart - 06-12-2010, 09:20
No fajnie. Jestem już na kupnie sprężynek, ale może ktoś wytłumaczy, które kupić, bo się trochę zamotałem jak zobaczyłem to: sprężynki, ale które?
|
|
|