To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA5A 1.8] Colt 1.8 GTI - Pierwszy w życiu - warto?

igorstawiarski - 12-08-2009, 00:45
Temat postu: [CA5A 1.8] Colt 1.8 GTI - Pierwszy w życiu - warto?
Witam. Mam zamiar kupić Colta 93 lub 94 z silnikiem 1,6 lub 1,8 gti. Nie miałem wczesniej do czynienia ani z Mitsu ani z Coltami. W związku z tym moja wiedza na temat tego samochodu jest ograniczona do tego, co wyczytałem. Dlatego pytanie: Dlaczego warto kupić taki samochód? Na co zwrócić uwagę przy zakupie (poza ogniskami korozji) w końcu - czy 1,6 czy 1.8 gti? Będę wdzięczny za pomoc:)
Misiek :) - 12-08-2009, 13:54

1. ogniska korozji to dach, tylne ranty (nie ma części do mitsu tj rantów ale od corolli okrągłej 92-95 pasują). Jak nie bity nie powinien mieć więcej korozji
2. zdrowe gti trudno dostać i są stosunkowo drogie.
3 jeśli chcesz autka które za.... zasuwa ostro, taka mała torpeda szukaj gti (będą długie poszukiwania), a jak chcesz żwawe autko (żwawsze np od golfa 2 gti), które w mieście pali 7-9 l to szukaj 1,6
4. Colty są bezawaryjne, jeśli zadbany to 300k km może przejechać bez poważnych kłopotów. jak z każdym możesz trafić na trupa. Jak znajdziesz propozycje ktoś z forum napewno oceni.
5. Części są dostępne, nie są bardzo drogie, dużo dobrych zamienników, są też używane.
6. Patrz na wygląd ogólny, silnik, wnętrze, w gti potrafią stukać popychacze.
7. po zakupie trzeba wymienić kondensatorki ecu, płyny, rozrząd, ewentualnie amorki i hamulce.
8. nie patrz na rocznik tylko na stan techniczny i wizualny auta.
Podsumowując ja jako pierwsze auto mam CA0 1,6 rocznik 92 (model 92-95) i jestem zachwycony. super auto, nietuzinkowe, nie drogie w utrzymaniu, dobre osiągi w stosunku do spalania

[ Dodano: 12-08-2009, 13:55 ]
Na wszelkie pytania bez problemu znajdziesz odpowiedź w dziale faq, czy chce kupić colta, colt CA0.
możesz też użyć szukajki

igorstawiarski - 12-08-2009, 14:12

Świetnie! dziękuję Ci za informacje.

Znalazłem rocznik 1994 z przebiegiem 226 000 km. Drugi samochód w rodzinie, od 4 lat w Polsce, jeżdżony przez kobietę (co niekoniecznie jest plusem;) i może oznaczać np. rychłą wymianę sprzęgła. Dzisiaj jadę oglądać. Z rozmowy telefonicznej dowiedziałem się, że muli na niskich obrotach - jako przyczynę właściciel podał stare kable (co ponoć wskazał mu elektryk). Od razu pytanie - czy może być jakaś inna, standardowa przyczyna mulenia na niskich obrotach? Mitsu, które znalazłem ma kosztować 5000 zł (jak to się ma do przeciętnej wartości takiego autka?)

Tak to wygląda (widać niewiele) http://photos04.allegroim...09/17/711091705

Pytanie - gdzie w komorze silnika szukać wizualnych śladów ostrzegawczych?:) Jak sprawdzić stukanie popychaczy? (wyższe obroty?)

Misiek :) - 12-08-2009, 16:40

stukanie słychać
spójrz na kolor dymu z rury, jeśli dużo białego, a nie ma dużej wilgotności powietrza, np nie było deszczu, lub jest niebieskawy to może być uszczelka pod głowicą.
Spójrz na ogólny wygląd silnika, jakie ogólne wrażenia wizualne. Czy jest wymyty, może być źle, jak jest pobrudzony olejem, jest źle.
niewiem jaki może być powód zmulenia, daj więcej fotek jak masz, może lnk do aukcji.
5k pln to średnia stawka za auto. średnia niższa

mkm - 12-08-2009, 16:41

igorstawiarski, ten czerwony jest juz omawiany: http://forum.mitsumaniaki...=asc&start=1365 (ostatni post na stronie).
Z czesciami do GTI tak rozowo nie jest... Znacznie mniej zamiennikow.
Jak to ma byc pierwszy Colt to zaczalbym od 1.6.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group