[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Stukanie w maualu na luzie po wymianie sprzęgła
frykas - 12-08-2009, 10:15 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Stukanie w maualu na luzie po wymianie sprzęgła Po wymianie sprzęgła słychać dziwne stukanie które znika jak wcisnę sprzęgło (wymienine kompletne 1 tydz temu daikin/exedy kupiony u japaneze), poza tym czasami odczuwalne jest drżenie przy wysprzęglaniu... co to może być? źle sałożone sprzęgło? takie objawy podlegają reklamacji?
Owczar - 12-08-2009, 17:07
Wymieniałeś łożysko oporowe? Ja bym reklamował u mechanika.
pan_slonik - 12-08-2009, 19:50
stukanie na luzie + brak stukania na wcisnietym sprzęgle = lozyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni
"poza tym czasami odczuwalne jest drżenie przy wysprzęglaniu"
jakiego typu drzenie? karaseri, pedału sprzegła ... ????
frykas - 12-08-2009, 20:05
drżenie jest na pedale, takie pulsowanie pedału bez wyczuwalnego szarpania samochodem. Przed wymiana sprzęgła samochód po postoju kilkugodzinnym nie ruszał płynnie tylko podrzucało całą budą, zapowietrzało się pompa, po wymianie sprzęgła jakichś zabiegach przy pompie miało się to skończyć (tarcza starego sprzęgła nierównomiernie strata choć gruba)
pan_slonik - 12-08-2009, 21:11
jedz do mechanika i niech sprawdza nie powinien pedal pulsowac. mozliwe ze cos jest nie tak zlozone
Anonymous - 12-08-2009, 21:35
dokladnie lozysko na walku wejsciowym skrzyni najprawdopodobniej, to taka pieta ahillesowa manualow w galancie, szczegolnie 2.5
Owczar - 12-08-2009, 21:38
Panowie ale łożysko oporowe hałasuje głównie podczas rozpędzania i hamowania silnikiem...
pan_slonik - 12-08-2009, 21:55
Owczar napisał/a: | Panowie ale łożysko oporowe hałasuje głównie podczas rozpędzania i hamowania silnikiem... |
zobaczymy jutro.
Z tym stukaniem na luzie jest róznie. U mnie halasuje na postoju i to nie zawsze co poo ktores nacisniecie sprzegla, natomiast przy przyspieszaniu jak i przy delikatnym przyspieszaniu na jedynce nic nie slychac.
Jutro zawoże auto to kumpla od skrzyn, ktory mami to zrobic. Stad Owczar moje pytanie o łożyska w innym temacie. Chce zawiesc rano i odebrac popoludniu nie czekajac na lozyska jak przyjda do sklepu, ale zobaczymy w hurtowni podobno maja...
Opisze efekty wymiany, czy stukanie umilkło.
Owczar - 12-08-2009, 22:11
pan_slonik, powinni Ci dobrać po numerze VIN, większość hurtowni ma katalogi.
pan_slonik - 14-08-2009, 23:22
Po numerze VIN w intercarsie odesłali mnie do hurtowni z łozyskami.
Łozysko wymienilem i jak reką odjąl.
Siedziało tam NSK B25-157, a założyłem NSK B25-139.
łożyska te mają te same rozmiary oraz B25-139 ma wieksza ilość kulek wiec teoretycznie wytrzyma dłużej. Koszt w sklepie specjal w krakowie handlującym łożyskami itp to 58zl
Przy okazji zmienilem łożysko wyciskowe sprzęgła bo juz zaczynało hałasować.
Szukajac w miedzy czasie informacji o łozyskach znalazlem coś takiego
Hi!
Friends, here is the list of Mitsu Bearing, which can be used instead original (because price for example for OEM bearing is 30, same bearing but in Koyo or another box is 4$. Do you see difference. So, here it goes. OEM no = Japan Bearing number = SKF bearing
Also, I found that SKF bearing are MUCH better than OEM
MD700207 = NSK B25-139C3 (This is most popular bearing which dies first in Mitsu Galant M/T FWD.
MD724118 = NSK R30-10
MD718028 = KOYO 30306J-N = SKF 30306J2/Q
MD710663 = KOYO 57428-N
MD718030 = NTN TMB306B = 6306 ETN9
MB393957 = NSK HR30207J = 30207J2/Q
MD707506 = NSK HR30206J = 30206J2/Q
MD723327 = KOYO ST2857-N
MD726235 = KOYO 26118YRI-N
MD719318 = KOYO C00778
MD729948 = KOYO DG256318
MD727861 = NSK R31Z-11g
MD747740 = NSK 30TMOS = 6306 N
MD717670 = NSK TM206U1 = 6206 ETN9
MD703856 = NSK 62/28 = 62/28
MD717511 = NSK LM6704B = LM67048/010/Q
MD724117 = NSK R28-9A
MD720623 = KOYO LM300849
MD718322 = KOYO 32009JR = 32009XQ
MD732314 = NSK TF R25-19g (More strong = HR32205)
MD726235 = KOYO 26283-N
MD727860 = NSK R41-1g
MD726236 = KOYO 303/28-N
MD706566 = KOYO 6207R
Uff, here is all, what I discovered currently.
to dla potomności
znalazlem to na stronie
http://www.galantvr4.org/ubbthreads/ubbthreads.php
Anonymous - 11-09-2009, 22:19
Witam szanownych kolegów!
Odświeżyłem temat, bo jest najbardziej aktualny i zbliżony do mojego problemu. Mam w zasadzie te same objawy. Po wymianie sprzęgła mam to dziwne stukanie, dodatkowo w odróżnieniu od pan_slonik słychać je również podczas ruszania. I to delikatnego. Odgłos podobny do kończącego się przegubu. Jak ruszam w wyższych obrotów wszystko OK. Czy to też kwestia tego łożyska?
Dodam że Gala kupiłem w Niemczech już z ostrym defektem sprzęgła. Ledwo wjechał na lawetę. Mechanik jak wymieniał (kompletne) to pokazał mi pęknięty(!) docisk.
Pozdrawiam
mandro33 - 12-09-2009, 16:47
Dołącze się do tematu, po wymianie kompletnego sprzęgła AISIN łącznie z łozyskiem oporowym nie jestem do konca usatysfakcjonowany,poniewaz łapa sprzegła lekko drży i przenosi automatycznie na pedał sprzęgła.Przychyle się do opini PLPytona że mechanicy albo udaja albo nie chca sie bawic w naprawe skrzyni tzn.wymiany łożyska wałka sprzęgłowego,nie zapominajmy ze wchodzi w rachube jeszcze jedno male łozysko podparcia wałka sprzegłowego,osadzone w kole zamachowym.
|
|
|